Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Het lijkt me onwaarschijnlijk dat jouw paardje een directe nakomeling van Lucky boy xx is. Dan is hij nu al behoorlijk oud. Weet je zeker dat het zijn vader is? Ik heb een Darnels nakomeling en de vader van Darnels is Lucky boy xx.
Ook heb ik Casanova nog gekend, ook een Lucky boy xx. Ook de gekeurde hengst Columbus was een Lucky boy xx.
Hele belangrijke stempelhengst (volbloed!!) geweest voor de fokkerij!
laratjuh"]
[quote="Suzanne F. schreef:Het lijkt me onwaarschijnlijk dat jouw paardje een directe nakomeling van Lucky boy xx is. Dan is hij nu al behoorlijk oud. Weet je zeker dat het zijn vader is? Ik heb een Darnels nakomeling en de vader van Darnels is Lucky boy xx.
Ook heb ik Casanova nog gekend, ook een Lucky boy xx. Ook de gekeurde hengst Columbus was een Lucky boy xx.
Hele belangrijke stempelhengst (volbloed!!) geweest voor de fokkerij!
flettie schreef:Een jaar later bleek dat ie hoefkatrolontsteking had in beide voorbenen (gaat een gerucht dat dit ook van Lucky Boy afkomt maar dat weet je natuurlijk nooit zeker, kan ook van Jungherr ofzo afkomen of van moederskant)
flettie schreef:Een jaar later bleek dat ie hoefkatrolontsteking had in beide voorbenen (gaat een gerucht dat dit ook van Lucky Boy afkomt maar dat weet je natuurlijk nooit zeker, kan ook van Jungherr ofzo afkomen of van moederskant), ze hebben 'm laten operen en daarna heeft ze gewoon nooit meer met hem gesprongen. Helaas hebben ze 'm alsnog dit voorjaar in moeten laten slapen omdat de hoefkatrolontsteking weer terug was gekomen
Citaat:Luchy Boy (als hte tenminste de beruchte/bekende is) was een zeer goed verervende hengst voor de springsport.
In de jaren 80 (dacht 84/85) kwam aan het licht dat de hengst slecht bevruchte en de hengstenhouder/eigenaar (weet niet precies wie van de 2, en mischien wel dezelfde) andere hengsten liet dekken, en de dekkingen op naam kwamen van Lucky Boy (ook dit verhaal is omstreden, het schijnt te zijn dat LB nooit goed heeft bevrucht, met als kanttekening hoe een schetser, die de bal heeft opgeworpen, weet wanneer hij te doen had met een echte nazaat van L en dat paarden waarvan de dekkingen vastgelegd waren op foto (elke dekking van de merrie met L toch werden afgekeurd op bloedonderzoek.
Een echte nazaat van LB ook in verdere generaties zou goed zijn vooral in de springsport.
Wat is de link met LB (=dus Lucky Boy) in de papieren van jouw paardje?