Ervaring met Connendro?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tjitskeypma
Berichten: 16
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Zutphen

Ervaring met Connendro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 13:51

Hallo, ik heb een mooie langgelijnde merrie van Don Primaire x Le mexico. Ze is dressuur gefokt en heeft veel springaanleg. Omdat ze wat groot is voor mij, dacht ik aan Contendro I. Ik hoor dat die wat klein en compact maakt, en zowel goede bewegingen heeft als kan springen. Weet iemand hoe ik het best aan zijn sperma kan komen, wat het kost en wat het karakter van zijn veulens is? Mijn merrie is superbraaf. Dat is heel fijn, maar een beetje meer peper af en toe kan geen kwaad. Ik las dat hij een een broer heeft, Contendro II, die vlakbij staat in Raalte. Maar die is wel groter, zou dat uitmaken? Het is een volle broer.
Groetjes Tjitske

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Re: Ervaring met Connendro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:11

I kost 1500 (Gestuet Famos) en II staat in Holstein kost 1200.
Enterbrook biedt I aan via DV, Dalhoeve biedt II aan ook via DV

gomir

Berichten: 25541
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Ervaring met Connendro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:35

-> F-AM

just2see
Berichten: 311
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen België

Re: Ervaring met Connendro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 23:33

Wij hebben een jaarling (jullie noemen dat een enter zeker ?) van Contendro I uit een Purioso merrie en wij zijn erg tevreden.
Uit dezelfde moeder hebben we nu een Numero Uno veulen. Die is ietsjes chiquer bij de geboorte maar de Contendro is super gegroeid. Wordt echt een goed paard. Bij ons merrie heeft Contendro vooral meer soupless (in draf èn galop) bij gebracht. Ze is goed van maat (voor Contendro moet je toch een merrie hebben met genoeg maat); heeft een mooi hoofd; kon misschien ietjes langer gelijnd zijn maar dat veranderd van tijd tot tijd. Er is een periode geweest dat ik dacht :"het wordt iets te beknopt" maar dan later gaat dat halsje groeien enz....
Bij Famos hebben ze mij laten weten dat alle Contendro's laatrijp zijn en dat je ze als veulen moeilijk kunt beoordelen. Ze hebben veel tijd nodig.
Wij zijn in ieder geval tevreden want het de hengst heeft veel verbetering gebracht.
Ons veulen is braaf maar heeft heel veel bloed en karakter (goed karakter). Komt overigens ook van de moeder hoor. Ze is een dochter van Purioso x Goldspring de Lauzelle (Gotthard) x Radetkzy (Ramses x). Is donkerbruin; kleur wat hij meestal meegeeft.
Als het veulen 3 dagen oud was sprong het in en uitjes over de rozen aan de stal. Kan echt apart galoperen. Loopt wel erg overbouwd de laatste tijd.
Contendro doet het verschrikkelijk goed in Duitsland. Hij is negen en heeft al meer dan 30 gekeurde zonen. Onlangs is er nog een hengst verkocht aan Gestuet Sprehe voor 280 000 Euro. Je moet maar eens naar de site van het Hannoveraner Verband gaan en je zult zien dat ze heel goed verkocth worden. Vorig jaar en ook dit jaar werden alle proeven voor vrijspringen in Verden (3-jarige in alle reeksen) door een Contendro afstammeling gewonnen.
In de Zuchtwertschatzung staat Contendro bij de 5% beste spring- en dressuurhengsten ! Bij het springen zelfs beter dan zijn vader Contender !
Ben fan !

grapjas
Berichten: 239
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Ervaring met Connendro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 00:03

Die is Raalte is Colandro, dat is volgens mij een contendro I.

just2see
Berichten: 311
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen België

Re: Ervaring met Connendro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:59

Ja, Colandro is een Contendro I zoon die goedgekeurd is in Holstein. Heb hem alleen nog maar eens zien springen op een filmpje en dat was wel super.