Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neel schreef:
Zo zie je maar weer de keuringsmeesters hebben niet altijd gelijk...![]()
Neeltje
fabienne schreef:Dat ligt eraan Lov, als dit puur als vermeerdering wordt gedaan om er geld mee te verdienen, dan ben ik het met je eens, maar iemand die een merrietje zonder papieren heeft en niet teveel geld wil of kan uitgeven voor een dure hengst heeft evengoed recht om een veulen te fokken. Het is wel erg generaliserend om alles zonder papieren zomaar af te keuren. De stamboeken zijn ook niet zaligmakend!
adriana schreef:Mijn verzorgpaard is zwart, keur, elite.
Maar heeft weinig gedaan in de sport, omdat ze paar jr geleden is afgekeurd als rijpaard dankzij een zware operatie.
Citaat:The Leading Stallions of Belgium, The Netherlands and Luxemburg
een uniek naslagwerk
Fokkerij ‘verinternationaliseert’. Met het wegvallen van de grenzen binnen Europa vervagen ook de door stamboeken opgetrokken grenzen tussen fokgebieden. Fokkers oriënteren zich breder en prestaties in de sport worden steeds belangrijker.
Omdat een overzicht van hengsten in België, Luxemburg en Nederland ontbreekt, zal met ingang van december 2002 elke twee jaar The Leading Stallions verschijnen. Iedere hengst die is goedgekeurd bij een stamboek en beschikbaar is voor de fokkerij in één of meer van de drie Benelux-landen komt voor opname in The Leading Stallions in aanmerking.
The Leading Stallions is opvolger van The Leading Stallions of the Netherlands dat in de jaren ’90 door Uitgeverij Melissen B.V. werd uitgegeven. Het boek is tweetalig (Engels en Nederlands), wordt geheel fullcolour gedrukt en zal een luxe uitstraling krijgen dankzij de harde omslag en een garenlas bindwijze.
U heeft nu de mogelijkheid om The Leading Stallions alvast te reserveren. Als u nu bestelt, bent u er zeker van dat u dit unieke naslagwerk begin december thuis gestuurd krijgt. Bovendien is het een prachtig cadeau voor familie, vrienden of zakenrelaties. De prijs van het boek is € 45 exclusief verzendkosten. Bestellen is simpel via het formulier op deze site.
Indien u van plan bent om een groot aantal boeken te bestellen of geïnteresseerd bent in een oplage met uw persoonlijke ‘With Compliments’ pagina voor in het boek, kunt u contact opnemen met Uitgever Melissen, telefoon 020-4655446.
Jura schreef:Maar die hengstenkeuringen van het KWPN, daar begrijp ik ook niet altijd iets van, soms heeft het toch ook wel met de naam te maken van de eigenaar (imo)
Missouri schreef:Jurita maar een 3e premie Maartje????? Ik vond dat altijd een super mooi paard!!
Naam van de fokker ben ik het ook wel mee eens. Mijn hoefsmid had een merrie (uit de -rite stam) die bij hem geen ster werd. Nu is ze van een bekende fokker en werd ze wel ster... raar.