Thunder van de zuuthoeve

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Umeo

Thunder van de zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:50

Ik zou graag wat meer informatie krijgen over Thunder van de Zuuthoeve. Iedereen die informatie heeft van deze hengst (of foto's) mag dat hier neerschrijven. Graag zou ik wat meer informatie willen over zijn nakomelingen. Als je er zelf eentje hebt mag je hier ook foto's of informatie over plaatsen. Ik zou het ook fijn vinden als jullie erbij zouden zetten hoe de moeder van het veulen was zodat duidelijk word wat de hengst verbetert heet Knipoog

Alvast bedankt! Haha!

ptiteblue

Re: Thunder van de zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:05

Ik ken een Thunder.
Ik heb geen foto, en ik weet niet meer welke moeder dat hij heeft.
Hij komt ook van de zuuthoeve.

Hij is zwart bruin, heel fijn model, een beetje volbloedachtig.
Hij moet wel tussen 1m70-75 meten.

Zijn hals is heel hoog en een beetje verkeerd gespierd.
Hij springt wel goed, zonder een super krack te zijn. Hij is lief, maar kan wel even koppig doen!
Hij is ook heel soepel in zijn lichaam.

Ik heb misschien niet veel geholpen, maar ja…
Haha!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:04

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:18

De club waar ik rij, fokt voornamelijk met Thunder. Diktator van de Zuuthoeve is onder andere een Thunderzoon en kweekprodukt van onze commandant. Hij heeft nu een volle zus staan, drie jarige en dit is als drie jarige werkelijk een grote merrie met heel goede bewegingen en heel koel in de kop. Mij valt op dat hij mooie grote, super springende paarden geeft. Hij verbetert vooral de bouw, als je begrijpt wat ik bedoel.
> meer info http://www.zuuthoeve.be
daar staat Diktator ook op, is recent gekeurd als dekhengst.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 09:29

@ Nieke. Hoe waren deze paarden in het hoofd? Ik zoek ook een paard dat verbetert kwa bouw en voorral in kwa hals. Denk jij dat deze hengst daar geschikt voor is?

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:36

Over het algemeen zijn het rustige paarden. Foto's heb ik momenteel niet, ik kom pas vrijdag weer onze lrv-club. Verbeteren doet hij zeker wel in bouw. Regelmatig neemt hij deel aan keuringen en daar staan ze telkens vooraan geklasseerd of eerst. De merries waarmee hij kweekt, hebben allen goede bloedlijnen, maar zijn qua uiterlijk meer 'gewoon'. De veulens die er uit voort komen zijn telkens hele mooie chique veulens, zeker als twee en driejarige (jaarlingen trekken vaak op nog niet veel). Wij gaan dit jaar onze merrie laten dekken van Diktator. Op die manier blijft het wat betaalbaar en zitten al die goede bloedlijnen er in.
Moest ik aan foto's raken dan laat ik het je wel weten.

izzyx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:35

ik heb een veulen van thunder, ze zijn wel goed in het hoofd. die van mij is zeer zelfstandig maar ze doet wel haar oren acter, niet omdat ze gaat bijten maar gewoon omdat dat in haar karakter is. ik denk wel dat dit van thunder komt want haar moeder en de volle zus van haar moeder doen dit totaal niet en zijn ook veel knuffelachtiger aangelegd. qua uiterlijk kan het wel zijn dat hij kleinere veulens geeft, mijn is nu nl. 1.65 terwijl thunder 1.74 is en haar moeder ong 1.72.