nakomelingen gezocht; Gregor, Bazuin, Renovo & Magic Ronaldo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

nakomelingen gezocht; Gregor, Bazuin, Renovo & Magic Ronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 12:58

hallo,

ik heb een 4 jarige ronaldo×renovo staan en vind het erg leuk om eens wat familie te zien, te weten te komen wat deze lopen etc.!

ook heb ik een 2 jarige Bazuin×Gregor staan waar ik ook maar is voor wat familie ga zoeken.

nou wie heeft er dus een afstameling van 1 van deze hengsten???

Bazuin
Ronaldo
Renovo
Gregor

gr. Steffanie

spettertjuh

Re: nakomelingen gezocht; Gregor, Bazuin, Renovo & Magic Ronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:57

Hoi

Ik heb een 3jarige zoon van Cinovo en dat is ook Renovo.

Kijk maar in mijn profiel voor foto's van hem

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:07

ik heb een 13jarige kleindochter van Renovo
(Waterman X Renovo)

monroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:55

Hoihoi,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Magic Ronaldo x Silvio2 x Amethist.Een 5 jarige donker bruine ruin van 1.67.Nadat mijn paard verkocht was ( zz-licht klaar verkocht naar Amerika) wilde ik graag een nuchter jong paard.Na 26 paarden!!!! bekeken te hebben zijn we uitgekomen bij Vasco.We hebben hem gevonden bij Hugo de koning Heerjansdam.

22 maart 2006 is hij bij ons gekomen en begin oktober ben ik rustig met hem in het B begonnen1ste wedtrijdt gelijk winst en 2x eerste na 12 wedtrijden altijd in de prijs en 27 winstpunten zijn we 3 maart overgegaan naar de L1 inmiddels hebben we 5 wedtrijden gereden en 12 winstpunten en ook altijd in de prijzen. inmiddels zijn we druk aan het oefenen voor de l2

Wat mij opvalt aan mijn Ronaldo's en aan de Ronaldo's die ik gezien heb is dat ze vreselijk graag voor je willen werken,ze nuchter zijn maar niet te flauw.Wat ook opvalt is dat de meeste donker kleurig zijn en weinig wit hebben.Ze aanleg hebben om buikig te worden en de meeste ook niet zo heel groot zijn.

Qua beweging kunnen de meeste erg goed stappen en galoperen ( die van mij heeft 3 goede basis gangen met een superr! uitgestrekte draf)

zo hier wat info en ik hoop dat je er iets aan hebt groetjes patricia

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 12:16

dankje,

mijn ronaldo'tje heeft een super stap idd en een super draf maar zijn galop is wat flauwtjes, moet nog aan gewerkt worden. Ik had gister mijn eerste wedstrijd, tenminste, het was voor hem de eerste wedstrijd, ging erg goed net geen winstpunt maarja dat kwam omdat hij in de eerste proef het doel van 'hekjes' niet echt begreep... dus ging hij er maar overrheen, maar wel erg tevreden.

ze worden inderdaad snel 'buikig' haha

hij wilt graag voor je werken maar is daarentegen ook erg lui en koppig.
hij gaat pas werken als je inzet toont zeg maar. Maar als je hem eenmaal hebt, dan is het echt top, heeeeeeeeeeeeerlijk los door zijn lijf!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:31

Hoi, ik heb een kleindochter van Renovo, telt dat ook? Knipoog Ze is een Ganges x Gelviro, en dat zijn beide zonen van Renovo. Ze is 3 jaar, en een paar maandjes onder het zadel.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:22

monroe schreef:
Wat mij opvalt aan mijn Ronaldo's en aan de Ronaldo's die ik gezien heb is dat ze vreselijk graag voor je willen werken,ze nuchter zijn maar niet te flauw.

Ik heb zelf geen afstammeling van Ronaldo, maar zijn halfbroer via moederskant (en aan vaderskant zit er ook overlapping in de stambomen). Het karakter wat jij beschrijft herken ik precies in mijn Romanov.
Ik vind de nuchterheid in combinatie met toch wel wat pit, maar dan op een positieve manier heel erg fijn. Wat dat betreft zou ik als ik naar een ander paard op zoek moest zeker weer in deze lijnen gaan kijken.

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:30

Doei! Heb een zoon van Renovo, een bruine ruin, bijna 25 jaar oud.
Een ontzettend lieve schat maar erg bang voor nieuwe dingen en erg kijkerig tijdens het rijden. Tong uitsteken
Maar als hij schrikt wordt het nooit gevaarlijk, hij springt opzij en doet een paar galopsprongen en wordt dan weer rustig. Super betrouwbaar dier Ja

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:33

Ik heb ook een bijna 8-jarige Ronaldo ruin staan. Is 1.67 meter.
Is een vos met vrij veel wit voor een Ronaldo vind ik wel.. voor foto's zie mijn profiel!
Is een heel fijn paard om te rijden, wil graag werken, is niet lui en makkelijk nageeflijk.
Vooral in zijn middendraf en galop blinkt die uit. Er zit heel veel kracht achter. Voor de galop en middendrafgedeeltes heb ik dan ook meestal een 8 te pakken.
Zijn stap is wel minder wat ik wel jammer vindt. Het is snel onregelmatig en door heel maar dan ook heel veel tijd erin te stoppen is het nu wel aan de betere hand en dan zie je waar je het voor doet haha!
En wat veel zou verbazen.. ja ik spring ermee haha iedereen kijkt altijd raar op.. momenteel in de B wegens omstandigheden, maar over een maand weer in de L..
Hij heeft namelijk in het totaal maar een jaar wedstrijden gelopen aangezien er altijd wel wat was.. hij heeft een keer in de draad gezeten (huid beven de hoef los), keer trap gehad (aderlijke bloeding op beweegbare plek), op aanhang gerend (achterbeen wond) en laatst nog gebeten door een welsh bij ons op stal in zijn mond dus kon 4 maanden geen bit in.. Al met al heeft dit ons zo ongeveer 3 jaar gekost!!!!! Momenteel zijn we dus M1 met de puntjes voor het M2 en bijna L springen dan.. al hebben we wel de punten.. ben benieuwd of jullie er ook mee springen!

Maar nogmaals.. hij heeft een super karakter!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 11:42

ik heb gister voor het eerst met mijn ronaldo gesprongen, erg lomp nog wel maar hij kon het opzich wel!!

Djamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:07

3 jarige merrie Ruben X Gregor. Zeer fijn paard met supergangen maar ja is ook dressuur gefokt. Ze kan ook springen.

kimmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:30

Heey Heey...
Ik heb zelf een nakomeling gehad van Ronaldo (Ronaldo x Sultan).. Die van mij was echter zeker niet gemakkelijk. Zo ook eentje van een kennis van mij.. Verder wel een grote maat (1.74), met btje afhangend kruis, maar wel zeer goed op de benen. Super gangwerk.. Zeer goede stap en galop, en een goede draf, en daarnaast ook zeer slim en snel leren.. Dus als jij een Ronaldo hebt die ook nog eens braaf is, zit je zeker goed!
Voor mijn foto's zie mijn hyves: kimmeijer1.hyves.nl (ronaldo x sultan = tjesten)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:39

Ik heb een Indurain x Renovo merrie, vreselijk lieve merrie, met de mooiste paardenogen ter wereld. Op het moment met een veulen aan de voet. Haha!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:33

tottilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:07

hoi.. ik heb ook een 7 jarige Ronaldo zoon, een hele knappe zwarte heel mooi hoofdje lijkt als 2 druppels water op zijn vader!! Haha! ik start L1 met 9 winst met hem en hij doet het heel goed! hij is fijn te rijden maar je moet wel weten hoe je met hem om moet gaan, als je niet eerlijk met hem omgaat wordt het niet echt gewaardeerd haha Knipoog ontplofing dus haha, maar lijken jullie ronaldo's ook zo veel op hun pappa???? en mijne is suprr lief, springen kan hij dressuur en buiten is hij ook zeer braaf! en bokken kan hij ook als de beste hij doet hand-stand-overslag!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:34

wij hebben een 5 jarige ronaldo x notaris gekocht.
erg mooi en vooral super braaf paard.
hij loopt fijn en kan heel goed spirngen en vind dat ook erg leuk Knipoog

luca_sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:36

Ik heb een Laroche x Zilverster (Renovo) donkerbruine/zwarte ruin (1999). Het is een lief en rustig paard in de omgang, maakt zich niet druk. Maar met het rijden is hij soms lastiger, hij schrikt van veel dingen die onverwachts zijn, hij doet dan wat stappen opzij en vervolgt zijn weg weer. Met het buitenrijden zal hij er nooit van door gaan.
Vorig jaar juni zijn we begonnen met wedstrijden rijden, na een aantal wedstrijden hadden we genoeg winstpunten voor de L1. Dit voorjaar beginnen we weer (na een winterstop). De wedstrijden doorstaat hij altijd erg nuchter, hij maakt zich totaal niet druk. Hij kan ook erg goed springen.

Lady_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn 10jarige merrie van magic ronaldo SUPER springer maar wel pony met karakter! En zeer moeilijk te rijden.. ze is een te klein gebleven paardje ze is 1.55.. ook heel dominant naar andere paarden en als ze iets niet wil gaat ze steigeren.. wel een grappig paardje ze doet bijv voor dat ze haar hooi op eet het eerst in water dompelen :+ veder is ze wel heel lief maar wel een beetje een kennig..

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:10

ik had er eentje van hofmeester, ook van reovo.
heb m1 met winst gereden.
het was dat ik hem gewend was want wat een draak was dat.
heb hem 7 jaar gehad en hij heeft echt 7 jaar lang zijn truckendoos open getrokken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TBIOU4Q7.jpg

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:20

plientjedres schreef:
ik had er eentje van hofmeester, ook van reovo.
heb m1 met winst gereden.
het was dat ik hem gewend was want wat een draak was dat.
heb hem 7 jaar gehad en hij heeft echt 7 jaar lang zijn truckendoos open getrokken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TBIOU4Q7.jpg

Het is dat jou paard zwart is, maar hij lijkt behoorlijk op mijn bruine paard. Precies zelfde voetjes, alleen hoofd is wat anders.

robinweiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:51

er zit wel renovo in de stamboom van mijn paard weet niet precies waar....

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:27

Nou dat is een interessante bijdrage aan een topic dat 1,5 jaar oud is! :D