Nakomelingen Sytse 385

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

Nakomelingen Sytse 385

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:51

Mijn paard, oorspronkelijk Gerlick r. van naam, heeft als vader de friese hengst Sytse 385. Ik heb gehoord dat deze hengst op vrij jonge leeftijd is gestorven, maar als ik verder zoek naar nakomelingen van Sytse 385 kom ik niet echt ver. Dus kennen of bezitten jullie een nakomeling van Sytse 385, zou ik daar super graag meer over te weten komen. Gewoon om te vergelijken, en of de min- en pluspunten van mijn paard te herkennen zijn in zijn familie.

Alvast bedankt!

MissStynk

Re: Nakomelingen Sytse 385

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:26

Ik heb er een!!

mijn paard is een Sytse x Leffert uit 2003.

Sytse is inderdaad overleden 1.5 jaar terug op de Iron Spring farm in Amerika. Hij had een nieraandoening en is hieraan overleden.

Weet ook niet heel er veel van deze hengst af, maar je kunt het beter zoeken in zijn vader Rypke. Qua bouw e.d. vind ik dat hij erg op zijn vader lijkt.

Mijn ruin is groot 1.65 en moet nog 4 worden. Hij is een maand of 7 onder het zadel en begint het nu redelijk op te pakken. Lief en intelligent, maar er zit wel een kop op. Het kan een ongelooflijke macho zijn, maar ondertussen is het nog een kleine kleuter.

Mijn paard is bij mij geboren dus ken hem al vanaf dag 1 en dat heeft wel voor een bepaalde band gezorgd tussen ons.

Heb hem laten ruinen omdat hij als hengst echt niet leuk was.. maaien met zijn benen, steigeren en net willen werken. Ben erg blij dat ik het heb gedaan uiteindelijk want heb er nu een super paard aan!!

Als je nog meer wilt weten...? pb me maar Haha!

irisarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:36

Ik heb er ook een!
Haar naam is Grietje van de Henriettehoeve ( 10 jaar ) en het is een eerste premie ster merrie!
Ik heb haar nu ongeveer 2 jaar en ze is eigenlijk altijd gebruikt voor de fok vanwegen haar papieren.
Dit jaar hebben we ook een veulentje van haar gehad erg mooie merrie!
Ondertussen heb ik al wat onderlingen en niet officiele wedstrijden gereden wat eigenlijk heel goed ging want ik had scores van 203,187 en 196 dus eind deze maand komt onze eerste wedstrijd!
Grietje zelf is een paard met een heel vriendelijk karakter en toch ook genoeg pit.
Haar plus punten zijn zeker de draf, galop en haar goed bouw haar stap is wel iets minder maar daar werken we aan.
Verder is het gewoon een top paard anders kan ik haar niet noemen, ik krijg nog steeds iedere keer als ik ga rijden complimentjes !