Ik heb van de zomer een engels volbloed merrie gekocht en volgend jaar wil ik haar door een KWPN-geregistreerde hengst laten dekken. Nu vraag ik mij eigenlijk af welke hengsten er volgens jullie nou op mijn merrie zou kunnen, qua bloedvoering. Welke hengsten (liefst met front) kunnen wel een scheutje bloed gebruiken en mijn merrie iets meer massa geven.
De hengst mag zowel dressuur als springgefokt. De merrie heeft zelf Z+wp gelopen en heeft ook duidelijk springaanleg. Ze is zelf vrij koel in de kop, niet echt een bloedkikker. Mijn merrie stamt af/heeft dezelfde bloedvoering van hengsten als paradiso xx, parthia xx, sovereign bill xx, persian path xx, grey sovereign xx.
Qua dressuurgefokte hengsten, ben ik zelf erg gecharmeerd van Houston, maar ik heb geen idee of hij bloed kan gebruiken. Qua springgefokt dacht ik aan bv. Karandasj, die kan wel een bloedmerrie gebruiken. We hebben dit jaar een goed veulen van hem uit een merrie met 75% engels volbloed in zich, hij kan wel een scheut bloed gebruiken.
Wie heeft er nog een passende hengst in gedachten?
Rinske
Geplaatst: 08-09-02 13:51
Wat dacht je van Cabochon (dressuur). In combinatie met merries met veel bloed geeft hij ongelooflijk goede nakomelingen.
Anoniem
Geplaatst: 08-09-02 17:20
Vind karandasj ook een goede, helemaal voor een bloedmerrie