Ik heb voordat ik mijn eigen tinker kreeg, eigenlijk voornamelijk kwpn'ers gereden.
En ja, tuurlijk zit er verschil in.
Ik heb heel bewust gezocht naar een tinker met wat ruimere gangen. Had op 2 tinkers gereden die toch wel heel kort waren in hun gangen. Verder zijn tinkers gemiddeld genomen wat minder soepel in hun lichaam.
Af en toe kan ik me daar best aan ergeren hoor. Er zit gewoon wat minder aanleg in, over het algemeen. Nu heb ik het voornamelijk over dressuur.
Nou vermaak ik me prima hoor op de rug van mijn tinker. En heb ook zeker geen spijt van mijn keuze.
En de ene tinker is de andere niet. Met kwpn'ers hetzelfde.
Tuurlijk kan het zo zijn, dat je een tinker treft die hartstikke soepel is, en een kwpn'er die stokstijf is in zijn lijf.
Kan alleen oordelen op basis van mijn eigen ervaringen. En ik vind wel dat er verschil in zit. Maar vergis je niet in het tinkerras. Ze kunnen véél meer dan je denkt!
Zou mijn tinkie voor geen goud in willen ruilen. Ze zijn heerlijk veelzijdig en hebben veel in hun mars.
Mijn tink kan alleen absoluut niet springen, maar ik heb al verschillende tinkers gezien die het tegendeel bewijzen.