Wie heeft een nakomeling van Quincy Z (ex Omni Star)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

2feline

Wie heeft een nakomeling van Quincy Z (ex Omni Star)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 11:19

De vraag is duidelijk...

Wie heeft er ook een nakomeling van Quincy Z (v. Quick Star, m. Liana M)?
De hengst heeft, denk ik, niet zo heel veel nakomelingen. Jos Lansink en Judy-Ann Melchior hebben hem nog gereden.
Zelf ken ik 2 paarden met deze hengst als vader. Beide zijn wat aan de kleine kant (1.62m) en fijn gebouwd.

Heeft iemand ook paard met deze afstamming? Hoe is het exterieur? Hoe laten ze zich rijden? Springtechniek?

Mijn eigen ruintje is nogal energiek en niet gemakkelijk te rijden. Misschien dat het bloed langs moederskant invloed heeft (Athlet Z). Hij heeft het ook moeilijk om hem te concentreren op het werk en kan moeilijk verzamelen. Hij loopt nogal op de voorhand.

Iemand ervaring met nakomelingen van deze hengst?

Coliena

Re: Wie heeft een nakomeling van Quincy Z (ex Omni Star)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:47

Misschien is de naam Omni Star beter bekend? Was de geboortenaam, is veranderd door zangersheide in Quincy Z...

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:03

Mijn eigen ruintje is nogal energiek en niet gemakkelijk te rijden. Misschien dat het bloed langs moederskant invloed heeft (Athlet Z). Hij heeft het ook moeilijk om hem te concentreren op het werk en kan moeilijk verzamelen. Hij loopt nogal op de voorhand.

Mijn ervaring met Athlet Z nakomelingen is heel anders, makkelijke en zeer werkwillige paarden. Kunnen inderdaad wel wat heet zijn maar altijd bereid om te werken.

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 17:15

@Mansolein:
De moeder van mijn ruintje (Athlet Z x Famos x Benedictus) was allesbehalve een gemakkelijk paard. Ze kon zich enorm sterk maken rijdens het rijden. Ook op wandeling kon je rare dingen tegenkomen; als ze van iets schrok, draaide ze zich vliegensvlug om en ging er vandoor. Natuurlijk speelt het aanrijden van een paard een heel belangrijke rol. En ik weet niet hoe en waar mijn merrie haar opvoeding heeft gekregen.
Bovendien was ze ook heel éénhandig: ze was lief naar mij en mijn zus toe, maar andere mensen moesten haar bijvoorbeeld niet op de wei laten of een halster aandoen.

Maar ik ben nog steeds op zoek naar mensen die nakomeling hebben van Quincy Z, of naar mensen die een nakomeling van Quincy Z kennen!!!

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:54

Ik heb er 1 gehad, een ruin, bigstar heette hij.
Het was een energiek paard, en hij heeft een ramshoofd.

*heb nog foto's

*Afbeelding

Afbeelding

Dit paard heeft ook een tweelingbroer, little star.

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 09:35

@tinkerzzzz:
Zo leuk om te lezen dat er nog Quincy's zijn!

Hoe oud zijn beide paarden nu? Welk bloed hebben ze langs moederskant? Wanneer en hoe lang heb je ze gereden? Heb je wedstrijden gedaan? Welk niveau? Hoe groot waren ze? Op de foto lijkt Big Star een stuk groter dan mijn ruintje. Waarom heb je Big Star niet meer? Heb je de broer, Little Star, nog?

Mijn ruintje wordt 4 jaar in april. Als ik gevonden heb hoe je een foto moet opladen, zal ik er eens een foto bijsteken.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:10

Uhm toen ik bigstar heb verkocht was hij 5 jaar, en dat is nu 1,5 tot 2 jaar geleden, dus hij zal nu 7 zijn.
Little star heb ik nooit zelf gehad of gekent!
Ik heb Bigstar verkocht omdat ik ernstig ziek was, ik had een grote hersentumor.
In de tijd dat ik bigstar had heb ik geen wedstrijden gereden.. bigstar was pas ingereden met zn 4 jaar...Bigstar is 1.70.

Afbeelding

Plingat over zn tweelingbroer stond in de papieren en toen ik heel erg ziek was door die tumor werd ik gebeld door de fokker van bigstar, maar kon er verder niet op ingaan toen omdat ik zo ziek was.

Afbeelding

Ben benieuwd naar foto's van jouw paard!!

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:53

Hieronder 2 foto's van mijn jonge Quincy Z. De eerste foto is van september vorig jaar toen hij zadelmak werd gemaakt. De tweede foto is van december vorig jaar.
Het is spijtig genoeg enkel zijn hoofdje. Maar de actiefoto's zijn, ofwel niet gelukt, ofwel staan ze niet op computer. Ik zal mijn zus nog eens moeten vragen om wat foto's te maken terwijl ik rijd, of een poging tot rijden doe. Het is nogal een energiek beestje. Vooral galop is niet eenvoudig.

Afbeelding

Afbeelding

Sorry dat het zolang geduurd heeft.

leejdiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:03

Ik heb een nakomeling van quincy z !
hij is 1.63 m en heel fijn gebouwd
hij is heel gemakkelijk te rijden,echt een super braaf paard
springtechniek is ook goed!
foto's staan op me profiel

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 12:42

Blij dat er nog iemand is met een Quincy!
Hoe was jouw paard met het inrijden? Die van mij is nu een kleine 8 maand onder het zadel en is niet zo makkelijk. Hij is niet stout, maar hij snapt het allemaal nog niet zo goed. Hij kan zich erg sterk maken en gaat het liefst van al heeeeeeeel hard. Soms reageert hij overgevoelig en op andere momenten is hij helemaal niet aan het been. Ook heeft hij nogal last met buiging en neemt hij het bit nogal vast. In de omgang is hij zeer braaf en wandelen vindt hij echt super. Hij springt zeer graag in vrijheid, maar zodra er iemand opzit en hij ziet een hindernis, wordt hij een beetje gek. Ik had gehoopt dat jij nog wat tips had ivm het rijden, maar blijkbaar is dit karakter niet typisch voor nakomelingen van Quincy? Misschien heeft hij het wel van mama (Athlet Z).
Wat doe jij vooral met je paardje? Ik denk erover om endurance te gaan doen met hem. Het is een echte doorzetter en als hij begint, weet hij van geen stoppen.
Hopelijk vind ik nog een paar nakomelingen!

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 14:40

@tinkerzzzz:

Ik denk dat er een foutje gebeurd is. Heb net nog eens goed gekeken naar het papier van jouw paardje, Big Star. En, wat blijkt, de vader van jouw paard, is niet de vader van mijn paard. Jouw paard heeft als vader Omnistar (Quick Star x Grandeur), goedgekeurd bij AES. Mijn paard heeft als vader Quincy Z (ex Omni Star) (Quick Star x Goodwill), goedgekeurd bij KWPN en Z. Het gaat dus over 2 verschillende Omnistars.
Ik vond het al zo raar dat jouw paard 1.70 was en de mijne maar een kleine 1.62.

leejdiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:52

Om even op al jou vragen terug te komen
inrijden: weet ik niks van ik heb hem pas sinds december, maar het schijnt dat hij altijd al een goed karakter heeft gehad ook met inrijden. Maar dat weet ik niet zeker dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Maar ik heb ook met mijn paard gehad dat hij heel hard ging (vreselijk irritant). Vooral in de galop maar nu gaat het goed. Sinds ik op een andere stal sta merk ik dat hij het erg naar z'n zin heeft, daardoor istie nu ook rustig met rijden. Ik ree eerst ook met elastiek omdat hij zonder dat elastiek z'n hoofd niet goed kon plaatsen en heel erg gespannen was (daardoor ging hij ook heel hard omdat hij niet wist wat hij er mee aanmoest). Maar met de dag ging ik er steeds minder mee rijden en nu is hij ook ontspannen geworden. Dus nu rij ik zonder bijzet. Gelukkig gaat het nu met rijden zonder problemen.

Buiten: buiten wandelen en rijden vind mijn paard ook super dan ontspant hij helemaal. Hij is ook erg braaf en schrikt nergens van. Dus voor de recreatie ideaal.

Springen: springen gaat ook goed vooral vrijspringen ik hoef niet achter hem aan te zitten. Springen vindie super dus doe hij helemaal uit zichzelf. Als ik erop zit gaat het ook goed. Maar aangezien ik het nog wel een beetje eng vind (omdat ik byna nooit spring) weigert hij soms maar dat is dan omdat ik er dan niet zeker opzit. Voorderest is hij gewoon rustig en doet goed wat ik hem vraag.

Ik ga 26 april m'n eerste dressuurwedstrijd met hem rijden dus ik ben benieuwd. Endurance is wel leuk. Kdenk dat de mijne dat ook wel super zou vinden. Maar helaas durf ik dat niet Nagelbijten / Gniffelen my te hoog maarja ik doe wel veel afwisselende dingen. De ene dag springen andere dag dressuur, buitenrijden, longeren enz.
Hij vind alles wel leuk dus daar heb ik wel mazzel mee.
En door de afwisseling blijft hij het ook leuk vinden en hard voor me werken.
Eigenlijk is mijn Quincyz echt een schat van een paard.
Maar misschien ligt het wel aan de leeftijd. Als je paardje dalijk wat ouder is, wordie misschien wel net zo braaf als de mijne.
Ik hoop dat je er wat aan heb.

Ps. je paardje is wel echt super mooi Haha! daar mag je trots op zijn Knipoog.

Groetjes Nikky!

steffitjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:45

2feline schreef:
De vraag is duidelijk...

Wie heeft er ook een nakomeling van Quincy Z (v. Quick Star, m. Liana M)?
De hengst heeft, denk ik, niet zo heel veel nakomelingen. Jos Lansink en Judy-Ann Melchior hebben hem nog gereden.
Zelf ken ik 2 paarden met deze hengst als vader. Beide zijn wat aan de kleine kant (1.62m) en fijn gebouwd.

Heeft iemand ook paard met deze afstamming? Hoe is het exterieur? Hoe laten ze zich rijden? Springtechniek?

Iemand ervaring met nakomelingen van deze hengst?

hallo ,
binnenkort heb ik een dochter van Quincy Z .
namenlijk Qui Vive heet ze.
ze is een 1,78m groot ,
en is ingeschreven in zangersheide .
ze is spring gericht gefokt .
maar ga ze ook grotendeels dressuur aanleren .
aan haar naam te horen is ze een heel inergiek paard.

nog vragen ?

stuur maar een mailtje

groetjes
steffi

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 14:18

@steffithaj:
stuur maar een berichtje als je paardje bij jou staat. Ben benieuwd naar foto's. Hoe oud is ze? En wat is de afstamming langs moederkant?

Mijn paardje is nu 4,5 jaar en heeft vorige maand zijn eerste wedstrijdjes gedaan. In dressuur (klasse B2) is hij vijfde geworden op 15 deelnemers. En bij het springen (Aspiranten, 80 cm) had hij 2 balkjes. Maar dat kon mij helemaal niet schelen. Hij was zoooo braaf. Heb trouwens het parcourtje in draf gereden. In galop maakt hij zich nog te sterk.

jeffrey1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:59

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:45

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:43

Een vriend van mij heeft een Quincy, een stoere bruine ruin van 1m66.
Hij wordt 7 jaar en loopt parcourtjes van 1m10, hij kan veel meer maar hij is pas op 5-jarige leeftijd zadelmak gemaakt wegens tijdsgebrek. Hij is heel gemakkelijk te rijden, maar kan zich soms wat opjagen. Ik zal de eigenaar eens vragen of ik foto's mag plaatsen. Ik heb Quincy zelf in actie gezien, het was een heel moeilijk paard om te rijden.
(Dit paard is wel van de Quincy Z van Zangerheide...)
Hij komt uit een moeder van Darco x Echo de thurin, mijn Lux merrie is drachtig van zijn halfbroer Charmeur Z (V. Calvaro)

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:29

Even een correctie, die vriend van mij heeft ook een Quinar Z, en het is deze hengst die ik heb gezien, dus het was niet Quincy die zich moeilijk laat rijden, ik had de 2 even verwisseld.

joesoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:54

ik ben joesoef
en mijn paard heet superstar het is een nakomeling van omnistar .
die nu de naam quince z draag .
deze merrie kom uit de lijn rigoletto concorde quickstar omnistar .
erg lief er is niet veel op gereden om dat de merrie voor de fok is ingezet .
zelf wil ik dat ook doen .