[TI] Wat vinden jullie zo leuk aan tinkers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plotie

Wat vinden jullie zo leuk aan tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:52

Hoihoi,

Ik heb dus nog nooit een tinker van dichtbij gezien. En ik zie dat er veel mensen tinkers heel leuk vinden. Dus ik vroeg mij af wat een tinker dan zo speciaal maakt Pling

grtjs
xxxx

wjerbo_en_ik

Re: Wat vinden jullie zo leuk aan tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:56

alles, uiterlijk voornamelijk, de lompigheid van sommige, de liefheid va de meeste, de grappigheid van mij (s)tinkers

naja, ik heb gewoon het TINKERVIRUS

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:58

Het zijn ontzettend veelzijdige beesten, en die van mij is ook superschattig en ook onwijs grappig af en toe en ik vind ze gewoon mooi, een paard mag wel wat body hebben van mij!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:13

Wat vind ik zo leuk aan Tinkers.. Pff.. Moeilijke vraag.
Want misschien klinkt het gek, ik had tot 2 jaar terug helemaal niks met Tinkers! Totdat ik anderhalf jaar Amy (Mijn Tinker) ging verzorgen.

Ik vond het een leuk dier.. Je kon er lekker mee rijden, ze was mak en in voor een galopje door de bossen.. Maar verder.. Nee.. Niet mijn ding.

Ik kreeg daarna een aanbod om haar te kopen en dat heb ik toch gedaan. Die altijd smerige stinker had toch mijn hartje gestolen.
Nu is ze anderhalf jaar bij mij en ik wil haar nooit meer kwijt. Ze is zo veelzijdig, grappig, lief en altijd in voor een ritje. Ze werkt graag, kan alles en doet alles wat in haar macht ligt voor me!
Het is gewoon mijn knuffeldier! Ze is er altijd voor me.. Lachen

Ik ben nu echt besmet met het Tinkervirus en dat had ik van mezelf nooit verwacht! Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:21

ze zijn mooi harig, de rust die ze uitstralen, sommige zijn leuk lomp, zachtaardig (de meesten). Ziggy heeft humor, kan nog al eens lomp uit de hoek komen, is knuffelig en is er altijd voor me wanneer ik hem nodig heb. Ik kan altijd op hem rekenen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:55

dat tinkers humor hebben is absoluut waar, ze zijn blij en vrolijk,alhoewel ze echt ontieglijk eigenwijs zijn.
t zijn lieve knuffelberen vind ik Haha!

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:06

Wat ik leuk vind aan tinkers....dat is kortgezegd: alles*

* gedrag, karakter, loyaliteit, sociale instelling naar mensen en soortgenoten, hun kwestbare zieltjes, hun humor en eigenwijsheid. Hun uiterlijke pracht, vollop behang, manen, verschijning van steeds weer unieke bonte en effen variaties, veelzijdigheid in werken met ze (freestyle, mennen, onder het zadel van recreatief tot dressuurmatig) en hoe ze iets unieks hebben in kudde verband. Zet tinkers bij elkaar en film maar eens een dag, prachtig schouwspel. En omdat alles zo ontzettend leuk aan ze is heb ik er nu 5 bij elkaar.

Let wel: bovenstaande geldt wel voor tinkers zonder trauma's en gedragsproblemen. Ja, helaas komen die ook voor, maar mijn onderschrift verklaart alles weer.....het is vaak aan de mens te wijten.
Laatst bijgewerkt door Tinkerlady op 05-03-07 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:07

Tinkerlady.. Helemaal prachtig verwoord! Niets meer aan toe te voegen!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:07

Alles. Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:58

Persoonlijk denk ik dat dat de kracht is die ze in zich lijken te hebben,
in combinatie met hun vriendelijke karakter

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:00

tsja, over smaak valt niet te twisten.. Leg eens uit waarom jij graag patatjes eet.. Of waarom je lievelingskleur blauw is.. Of waarom juist die ene jongen/ man je aandacht trekt?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:08

Moet eerlijk toegeven dat ik lang niet alle tinkers leuk vind Bloos maar bij degenen die ik wel leuk vind is het eigenlijk te veel om op te noemen Tong uitsteken maar ik zal t toch proberen te omschrijven Knipoog:

Dat ze zo uniek zijn Cool --> Zoveel verschillende kleuren + vlekken Party!! , Niet 1 is er hetzelfde Knipoog

Verder hebben ze lekker veel haar en sokken Tong uitsteken en zijn ze mooi rond en toch sierlijk Cool en de hengsten zijn altijd zo stoer Rock-on, dudes! (en lief tegelijk)

Say is bovendien altijd vrolijk, grappig, snel (met goede rem), erg aanhankelijk, een harde werker en veelzijdig Cool
Ze zal nooit bokken of stijgeren maar kan wel schrikken van kleine dingen om vervolgens heel dapper en totaal niet te reageren bij grote landbouwgevaartes Haha! Cool

Haha! Tinkerlady wat jij schrijft is ook helemaal waar Ja, maar datzelfde zou ik ook zo kunnen zeggen/ schrijven over ijslanders waar ik ook "fan" van ben Knipoog grappig is dat Haha!
en Sayla kwam ook met een trauma Knipoog , maar dat heeft onze band alleen maar versterkt/ extra speciaal gemaakt Lovers

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:04

Ik vind ook láng niet alle tinkers leuk/mooi hoor
Geen een Tink is hetzelfde, net zoals geen enkel ander paard.

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:58

ALLES JA Haha! Koe
en dat ze niet snel onder de indruk zijn van iets. dat je lekker relaxed kan rijden zonder je druk te maken over iets. los teugeltje en hij huppelt wel door.
en dat ze soms zoooo lekker eigenwijs zijn, maar niet op een negatieve manier, mar op een grappige manier! Clown
ze zijn heel veelzijdig, eigen karakters(alle paarden wel Knipoog ), en lange manen, hmmm Dromen Pling

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:22

Waarom is een Tinker zo leuk??

Omdat ze van die grote baby ogen hebben.
Omdat ze zo mens gericht zijn.
Omdat ze zo speels zijn.
Omdat het knuffel beertjes zijn.
Omdat ze de grootste viespeuken zijn.
Wie weet er nog meer??

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:49

ik ben echt voor het uiterlijk gevallen... ik wist niet wat voor soort paardje ik onderweg naar mijn werk zag, maar mooooooooi vond ik hem wel Lovers

dus alleen het uiterlijk zei mij al genoeg Ja

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:02

Het totaal plaatje vind ik echt geweldig, de uitstraling die ze hebben, de koele en rustige blik in hun ogen, het vreselijk leuke, vermakende en stronteigenwijze karakter. Humor hebben ze inderdaad zeker Ja

En het uiterlijk is ook om te kwijlen. Lekker veel behang vind ik echt schitterend en de enorme voopluk maakt het af!

Dat mensen zeggen dat Tinkers slome paarden zijn klopt van geen kant, Hendrik is denk ik het meest voorwaartse paard dat ik ooit heb gereden, ik hoef alleen al draf te denken en ik zit al in galop (bijwijze van). De gangen zijn trouwens ook super, lekker ruim en vlak! Echt genieten!

Tinkerlady erg mooi verwoord ja!

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:04

Ik ben ook echt op het uiterlijk gevallen... Ja Mijn vriend wilde eerst helemaal geen paard, maar toen ik hem zover had wilde hij een bont paard, "indianenpaard" zoals hij het noemde. Ik vond het verschrikkelijk!!! Lips are sealed
Tot ik een bont paardje zag met veel behang en lekker stevig gebouwd... DAT vond ik wel leuk *LOL* . Dat bleek een tinker. Zo ben ik ermee in aanraking gekomen en de liefde voor tinkers zit in onze familie in het bloed, want Indiana Jones en Tinkersjakie hier op bokt zijn achternichtjes van mij!!! Haha! Dus dat waren de eerste tinkers die ik van dichtbij heb mee gemaakt. En even later mocht ik op een rit mee en ik mocht op de tinker van een stalgenootje van hun. Tja, en toen was ik verkocht!!! Lovers

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:11

wat is er niet leuk aan een tinker ????

eingelijk moet je besmet raken dan weet je het andwoord zelf wel Tong uitsteken