Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mhagenbeek schreef:Waarom wil je dat ze zo'n dun mogelijke vacht krijgt? Dat is toch niet nodig, Het is toch een haflinger. Die hebben in de winter een dikke vacht. Maar ik denk dat als ze op stal staat in de winter dat al best wel warm is. dus dat haar vacht al minder dik wordt. Wat voor deken zou ik niet weten. Dat doe ik nooit bij mijn haflinger, sorry
azzurra schreef:Een deken heeft geen zin als je ze niet scheert.
De vorming van de wintervacht heeft te maken met de temperatuur, en hoeveelheid licht.
Dus je kan wel een deken op doen maar toch maken ze vacht aan.
Het beste is dus toch gewoon scheren. En dan lekker een dikke deken op.
Die van mij krijg varieren met de buiten temperatuur van 0 gram tot 400 gram op.
en azzurra een deken heeft echt wel zin hoor als je paard niet is geschoren!
Mijn paardje zit nu lekker dun in z'n vacht en de glans is niet weg te krijgen
En scheren is helemaal niet goed voor een paardje, ze bouwen helemaal geen weerstand op dus je kan hem net zo goed een beetje extra poetsen lijkt mij...
Het is lekkerder voor je paardje en als tie buiten staat en er valt net een regenbui dan heeft hij genoeg weerstand om de bui op te vangen en zichzelf warm te houden, als je haflinger geschoren is niet want ze hebben en geen vet meer op de huid en als je ze blijft scheren denken ze toch dat ze geen weerstand meer op hoeven te bouwen en vatten ze wat mij betreft heel snel kou. Ik leg btw in de zomer helemaal geen deken meer op, als het weer echt zomer wordt en lekker warm, bou ik het bij mijn haflinger weer af en dan ga ik steeds minder dekens of dunnere dekens opdoen en als het boven de 20 graden ofxo wordt loopt hij heerlijk rond als een modderbeest
Dan poets ik maar wat langer, dat maakt me echt niks uit, maar ik zou echt geen deken opdoen als je er toch niks aanhebt, dus al heb je geen hekel aan poetsen en je hoeft ook niet op wedstrijd ofzo, dan zou ik geen deken opdoen en hem lekker in z'n eigen vachtje rond laten lopen 
Stravero schreef:Ik heb de mijne onder een 650 of 700 grams staan nu maar dat is puur omdat ik L2 rijd, Het eerste jaar toen ik Stravero had (is 3enhalf jaar geleden ofzo) zat hij lekker in z'n wintervachtje maar was t poetsen op n gegeven moment wel bui omdat er haren bleeeeven komen, ik heb hem het 2e jaar gewoon een dun dekentje opgehad en ging primaen azzurra een deken heeft echt wel zin hoor als je paard niet is geschoren!
En scheren is helemaal niet goed voor een paardje, ze bouwen helemaal geen weerstand op dus je kan hem net zo goed een beetje extra poetsen lijkt mij...
Het is lekkerder voor je paardje en als tie buiten staat en er valt net een regenbui dan heeft hij genoeg weerstand om de bui op te vangen en zichzelf warm te houden, als je haflinger geschoren is niet want ze hebben en geen vet meer op de huid en als je ze blijft scheren denken ze toch dat ze geen weerstand meer op hoeven te bouwen en vatten ze wat mij betreft heel snel kou. Ik leg btw in de zomer helemaal geen deken meer op, als het weer echt zomer wordt en lekker warm, bou ik het bij mijn haflinger weer af en dan ga ik steeds minder dekens of dunnere dekens opdoen en als het boven de 20 graden ofxo wordt loopt hij heerlijk rond als een modderbeest
Dan poets ik maar wat langer, dat maakt me echt niks uit, maar ik zou echt geen deken opdoen als je er toch niks aanhebt, dus al heb je geen hekel aan poetsen en je hoeft ook niet op wedstrijd ofzo, dan zou ik geen deken opdoen en hem lekker in z'n eigen vachtje rond laten lopen
Klaar heheh, hihih
Groetjes Evelien en Stravero

Marlis schreef:Stravero schreef:Ik heb de mijne onder een 650 of 700 grams staan nu maar dat is puur omdat ik L2 rijd, Het eerste jaar toen ik Stravero had (is 3enhalf jaar geleden ofzo) zat hij lekker in z'n wintervachtje maar was t poetsen op n gegeven moment wel bui omdat er haren bleeeeven komen, ik heb hem het 2e jaar gewoon een dun dekentje opgehad en ging primaen azzurra een deken heeft echt wel zin hoor als je paard niet is geschoren!
Klaar heheh, hihih
Groetjes Evelien en Stravero
Ik heb me haflinger sinds januari, en ze zat gewoon lekker in haar vacht. Maar aangezien ik volgend jaar wedstrijden wil gaan rijden wil ik gewoon dat ze lekker dun in haar vacht zit. Maar shceren doe ik niet, het is niet goed voor de weerstand ook. Poetsen vind ik hellemaal niet erg, dus in de zomer als ze lekker de wei op gaat en ik dan geen wedstrijd heb hoeft ze van mij ook geen deken op. Ik ben haar nu aan het inrijden, en dat gaat al echt de goede kant op, maar nu is ze gewoon nog niet klaar voor wedstrijden. Ze kan echt nog geen B proefje lopen. Ik denk dat ze volgend jaar dat makkelijk kan, dus als ze er klaar voor is en ze de trailer makkelijk in gaat wil ik wedtrijden met haar rijden. Vanaf wanneer ben jij begonnen met dekens omdoen dan, en hoe heb jij het opgebouwd?(Me paard is nl geen kouwkleun.)

175