Hoe shet aanpakken, en wat doen met shet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

titan

Hoe shet aanpakken, en wat doen met shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 14:09

Hoi,
Ik ga in een vakantie een week naar mn tante, en daar staan 2 shetten.(hengstjes)
De shetjes zijn nu ongeveer 4-5 jaar.
Ze komen niet zo vaak onder handen, maar ik wil wel wat met ze doen.
Ik zelf dacht gewoon aan poetsen(wassen?) wandelen, en mischien longeren ofzo.
Wat zou ik nog meer kunnen doen.
Let wel op dat deze shetjes niet zoveel gewend zijn en het echte hengstjes zijn (met gedrag)
En heeft iemand mischien tips?
Groetjes:D

LadyMadonna

Re: Hoe shet aanpakken, en wat doen met shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:51

in een week tijd zou ik ze een beetje poetsen en meer niet. In een week kan je niet van een pony waar normaal niks mee gedaan wordt verwachten dat ie braaf aan een halstertje loopt, dat ie snapt dat ie op een rondje aan de lijn moet lopen, etc.
Dan ga je dat beest het geestelijk best zwaar maken, voor een weekje, en vervolgens gebeurt er weer niks mee

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:58

Denk dat je er weinig mee kunt doen in een weekje als ze vrij weinig in handen zijn (geweest). Je kunt beter gewoon rustig wandelen en proberen te poetsen want ik heb de mijne nu bijna 2 maanden en ik kan ze nu pas normaal poetsen en mee wandelen. (zie profiel)

Succes!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:58

idd een beetje poetsen enzo lekker vertroetelen maar meer kan je eigenlijk niet verwachten in een week tijd.
Veel plezier!

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 15:16

Kej, bedankt.
Ik ga ook niet verwachten dat ze het meteen snappen, en lopen aan het halster zijn ze wel gewend(Lopen wel mee aan de hand.)
En vroeger zijn ze wel eens gelongeerd, dus vandaar dat ik dat ischien ging doen.
Maar ik kijk wel hoe ze reageren, en aan de hand daarvan kijk ik wel waar ze aan toe zijn.(vast niet zoveel:P;), maar dat geeft niet, gewoon alles rustig op z'n tijd.