fjordenkeuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

fjordenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 19:43

Hallo, ik ga deze zomer voor het eerst een keuring lopen met mn vent. Wat moet ik doen, wordt er van ons verwacht (stand, verzorging ed) en waar moet ik op letten?
oh ja kwa verzorging ik ben lange manen aan het kweken dus ik knip ze niet af Bloos
Heb een paar keer de zoekfunctie geprobeerd zonder succes

leoensuzanne

Re: fjordenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:29

Hallo, zorg dat je in ieder geval met het oefent! Als je hem voor de jury opstelt, moet de jury alle benen kunnen zien. Dat houdt in dat het paar benen wat het verste van de jury af is, onder de buik naar elkaar toe staat.
Verder moet je meestal in een driehoek lopen, recht van de jury af, hoek om, stukje stappen, dan aandraven, hoek om en weer recht naar de jury toe draven. Je paard weer opstellen, alleen nu de andere kant van je paard laten zien. Je hoeft zijn manen niet af te knippen, als je ze lang wilt hebben.
Tijdens het voorbrengen, zorg er dan vooral voor dat je je paard de ruimte geeft om te kunnen draven. Kun je hem niet bijhouden, zou ik zeggen, kijk of iemand anders die dat wel kan, voor je kan doen. Ik wens je veel succes.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 08:19

Er komt denk ik wel weer een voorbrengclinic in Ridderkerk of heemstede, ik zou zeggen, ga daar heen dan kom je niet onvoorbereid in de ring.

Qua verzorging, tsja het mooiste is dus als je paardje mooi verzorgd is, netjes in zn vacht, manen netjes geknipt of juist heel lang (haal half half staat niet echt netjes), staart netjes geknipt van onder en niet geschuurd van boven...

manier van opstellen:
Afbeelding
en eigenlijk leunt ze hier voor het mooie te ver naar voren (of mn camera is scheef dat kan ook Haha!).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 10:23

oke dankjewel. Dan weet ik waar ik aan moet werken. Vippie heb je enig idee wanneer die voorbrengclinique is in Ridderkerk?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:37

Moet je even het stamboek boekje in de gaten houden in de volgende (van april) zal wel iets staan van data.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:08

Je camera is hardstikke scheef...

Wat ook altijd wel helpt is zorgen dat je paard attent staat, dus hoofd omhoog, lekker om zich heen te kijken...