Wie heeft er een mening?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

watnou1

Wie heeft er een mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 23:14

En dan wel over de Jazz x matador die nu het onderzoek in gaat 14 maart?
Heb hem vandaag IRL gezien en dat lijkt me dus echt een ontzettend gave bok!
Heeft eigenlijk alles mee, bloedmooi en een leuke dressuur afstamming ( geloof dat er verder rubinstein-donnerhal achter zit )
Hij is zwart, hoogbenig en braaf! ( mijn dochter van 1 heeft daar mee geknuffeld Haha! )En niet onbelangrijk kan goed tot zeer goed lopen.
kortom deze hengst vind ik ook wel erg interessant....
Ben benieuwd of er mensen zijn die er een mening over hebben?
Groetjes Nicole

mbkaatje

Re: Wie heeft er een mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 09:34

Moeilijk om daar een mening over te hebben. Jij hebt 'm IRL gezien, ik niet. De ervaringen over z'n karakter zijn natuurlijk altijd interessant.
Nu maar hopen dat het goed blijft gaan in het voorjaarsonderzoek en dat ie daar niet verpest wordt.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:11

mbkaatje schreef:
Moeilijk om daar een mening over te hebben. Jij hebt 'm IRL gezien, ik niet. De ervaringen over z'n karakter zijn natuurlijk altijd interessant.
Nu maar hopen dat het goed blijft gaan in het voorjaarsonderzoek en dat ie daar niet verpest wordt.

Als hij al verpest is ,dan is hij zo aangeleverd.
Hij staat nu nog niet als super braaf bekend, wij wachten het rustig af. Cool

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:16

amati schreef:
En dan wel over de Jazz x matador die nu het onderzoek in gaat 14 maart?
Heb hem vandaag IRL gezien en dat lijkt me dus echt een ontzettend gave bok!
Heeft eigenlijk alles mee, bloedmooi en een leuke dressuur afstamming ( geloof dat er verder rubinstein-donnerhal achter zit )
Hij is zwart, hoogbenig en braaf! ( mijn dochter van 1 heeft daar mee geknuffeld Haha! )En niet onbelangrijk kan goed tot zeer goed lopen.
kortom deze hengst vind ik ook wel erg interessant....
Ben benieuwd of er mensen zijn die er een mening over hebben?
Groetjes Nicole

Ik ging hier van uit! Dus ik weet wat jij bedoelt en of je 'm ook hebt gezien, maar ik niet, dus heeft geen zin mij niet te quoten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:25

zwart, hoogbenig en braaf is voor mij geen reden om een paard een ontzettend gave bok te noemen. Maar ook ik heb 'm nog niet irl gezien. Al kan ik van z'n vader ook niet warm worden, en er zijn al zat Jazzen ggk (en ook al een zwarte) dus ik ben en blijft voorlopig iets sceptischer.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 22:49

nou gaaf dan spreek ik van een correct gebouwde hengst die in mijn ogen gezien wel wat dingen ( in ieder geval mijn merrie ) kan verbeteren.
Ik snap dat ik zo'n reactie kan verwachten als ik een kreet als gave bok lanceer.. maar ik loop nu lang genoeg mee om het verschil te zien tussen een normaal en boven gemiddeld paard !
op de stal waar die Jazz nu staat daar hebben ze bijv nog wel wat meer ggk hengsten staan en andere paarden in de bovengemiddelde prijsklasse dus als ik daar rondloop zie ik genoeg leuke paarden staan zonder dat ik daar echt warm voor wordt..
Nu was mijn vraag eigenlijk of iemand hem heeft gezien in Den Bosch, kind ziek dus kon niet komen, en of degene daar iets over op te merken had.
Ik heb hem natuurlijk alleen in een voor het paard vertrouwde omgeving gezien ! dus reageer maar....

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:01

Ik heb hem niet gezien maar wat vond je zelf goed aan zijn beweging en ja dan denk ik dat het niet onbelangrijk is waar je hem op wilt gebruiken.

Ik ben niet zo´n Jazz-fan en daarom heb ik die groep overgeslagen, ik zie het wel bij de eindbeoordeling en zal tussentijds ook de beoordelingen wel aangeleverd krijgen, als ik iets hoor dan plaats ik het hier wel.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 09:18

Ik vond dat zijn achterhand ere goed en correct werd onderbegracht. Zijn front is goed maar niet apart goed.
De merrie die ik in gedachten heb die is groot 1.74 met 4 jaar. Lang ( een beetje te lang ) braaf en veel front. de merrie gaat altijd door en is prettig om te rijden.
Nu is het zo dat ik lang bij Nico en Madeleine Witte op stal heb gestaan ( ook toen Jazz nog niet was goedgekeurd overigens.) Ik heb daar veel Jazz-en gezien en wat me wel altijd opvalt is al het commentaar op het karakter!
Natuurlijk zijn dat niet de makkelijkste maar als je ergens wilt komen in de sport dan moet je ergens concessies op doen vind ik...
Maar laten we niet vergeten dat de markt voor brave leuke paarden veel groetr is als de markt voor toppers, dus ik twijfel nog... welke hengst....
ik wil een veulen dadelijk leuk kunnen verkopen en dan heb ik niet zo veel aan "maar hij is zo braaf "zo verkoop je niets op een leeftijd van 6 maanden! tenminste dat is mijn mening, iemand een andere mening?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 01:14

Ach een braaf veulen kan bij een particulier ook de protomonaie doen openen.

Van deze Jazz kan het best een braaf veulen worden maar misschien ook niet.
Kijk naar je merrie en haar plussen en minnen zullen moeten bepalen waar je keuze op valt en dat is kiezen tussen commercieel of niet.

Ik kan alleen maar aangeven dat wij het Jazz-bloed en Krack c-bloed etc. etc. de komende zullen loslaten en ons richten op heel ander bloed, misschien niet commercieel maar op langere termijn wel kwaliteit en ook dat is een keuze.

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:23

Amati vergeet niet dat uiteindelijk ca. 80% van de merrie en ca. 20% van de hengst wordt 'overgedragen' aan het veulen. Misschien verlicht dat de 'paniek' om Jazz-karakter een beetje. Moet je zeggen dat wij een 4-jarige jazz afstammeling op stal hebben, ca. 4 maanden onder het zadel, een super beestje. Zelfs de eigenarasse van het beestje, die vrij kritisch is, is in jubel stemming. In dit geval zie je echt dat het veulen naar de merrie neigt en het exterieur van Jazz heeft meegekregen.

Succes met je beslissing.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:39

lexsus schreef:
Amati vergeet niet dat uiteindelijk ca. 80% van de merrie en ca. 20% van de hengst wordt 'overgedragen' aan het veulen. .

Kun je deze stelling ook onderbouwen, want dan is fokken wel eenvoudig geworden.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 20:28

ben niet zo bang voor Jazz bloed, heb er 2 x bij mijn vorige merrie mee gefokt. durf dat best aan, al is het maar omdat je dan ook de eerste jaargang hebt en ik de eigenaar redelijk goed ken..
Maar ik heb bv ook een Ro-lex veulen gefokt, die was minder spectaculair maar loopt nu met 4 jr wel erg goed en braaf !
Tja de keus, die zal wel moeilijk blijven eerst maar eens kijken wat Johnson doet in combinatie met de merrie ze is 30 april uitgeteld... daarna, ?
Ach de merrie is nuchter genoeg en kan goed lopen. 9 had een 8 voor de gangen op mijn eerste dressuurwedstrijd en de opmerking dat dit een paard was met potentie!) Toch wel leuk dus qua karakter en gangen zit ik wel redelijk goed, wil alleen compacter en een kortere rug, ook de hals hoeft absoluut niet langer als nu!
We zullen zien.