zou het slim zijn en kunnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

zou het slim zijn en kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 13:46

Ik zit er al langer over te denken om mijn merrie te laten dekken. We hebben de plaats, vrienden waar het veulen in opvang zou kunnen(afspenen), de tijd en het geld. Mijn merrie is een kruising uit ierland, waarschijnlijk fell/merens/tinker/dales. Ze heeft al meerdere veulens gehad, dit kan je helaas ook aan haar rug zien. Ze is rond de 9 jaar en 1.45. Om haar rug niet verder te belasten en ook omdat ik dit zelf graag wil zou ik met een kleinere hengst willen fokken, ook geen/een minder barrok ras. Maar zou dit kunnen? en ook goed zijn voor de verhoudingn van het veulen. (plus is het eigenlijk wel goed om een barrok ras met een niet barrok ras te kruisen?). Als ik een hengst kies zou ik een hengst kiezen met een goede rug, mijn merrie heeft een erg lange rug, en ook een die niet over bouwt is. Het hoeft geen hengst te zijn met super goede papieren omdat het gewoon voor mezelf is, als de hengst kwa uiterlijk/bouw/gangen en karakter mij aanspreekt is het goed.

Ik hoop dat jullie advies kunnen geven, alvast bedankt
Afbeelding