NRPS en KWPN tegelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soleillover

NRPS en KWPN tegelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 13:46

hey,
ik weet niet of het hier goed staat, maar klopt dat wel als een paard én een NRPS stamboek heeft én een KWPN stamboek?
een merrie die binnenkort bij ons komt heeft dat namelijk.. ik vroeg me af hoe dat zou zitten..
haar vader is een KWPN maar van haar moeder staat er niet bij wat het voor ras is..
alvast bedankt! Lachen

Beber

Re: NRPS en KWPN tegelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:25

Ik heb al een paar keer een KWPN er over laten schrijven naar het NRPS voor de hengstenkeuring en ook wwer van NRPS terug naar KWPN.
Ze staan dan en bij het KWPN en bij de NRPS geregistreerd, dus JA dat kan !

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:37

Bij hengsten mag dat wel.
Merries en ruinen daar in tegen mogen maar bij 1 stamboek geregistreerd staan! Voldoet je paard aan meerdere fokdoelen kan je vaak kiezen in welk stamboek je hem in wilt schrijven.

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 10:05

tsja.. het is een merrie.. dus dit zou veranderd moeten worden? hoe kan het veranderd worden?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:08

Hoe het bij het KWPN en NRPS precies zit weet ik niet(ik heb shetlandmerries en een hengst die shetland en minipaard geregistreerd is). Ik zou zelf al het stamboek kiezen waarbij je haar in wilt schrijven en dan beide stamboeken even bellen wat je precies moet doen.

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 15:06

mmm.. dat word nog lastig.. het is een handelspaard.. ze is 1 jaar niet gereden omdat haar 'baasje' haar friezen leuker vond om te rijden dan deze merrie.. daardoor staat ze nu dus bij de handelaar waar ik rijd.. hij heeft waarschijnlijk niet veel zin om helemaal naar KWPN en NRPS te bellen!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:16

Toen ik vorig jaar mijn merrie met kwpn-papier liet inschrijven bij het nrps heeft men het oranje papier ingenomen en vernietigt en aan mij een nrps-papier afgegeven.

Ik heb toen ook gevraagd waarom het oranje papier werd ingenomen, en de reden daartoe was dat merries maar bij 1 stamboek mogen staan geregistreerd.

Kan ons kabinet nog wat van leren Haha!

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 20:32

tsja.. ze heeft een kwpn stamboom in haar papieren (ook kwpn) zitten. maar er zit ook een nrps stamboom bij.. niet dat het de handelaar waar ze nu van is veel uitmaakt hoor.. maar ik vroeg me gewoon af hoe dat kon.. Knipoog
bedankt! Lachen ik heb t gemeld en de nieuwe eigenaren zullen er wel op attent gemaakt worden Haha!