[WN] papier bij mijn painthorse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angelina23

papier bij mijn painthorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 12:45

hoi, weet iemand mischien of ik nog papier bij mijn paint horse kan krijgen? ik heb kopies van de papieren van vader en moeder dus ik weet de bloedlijnen. en waar moet ik dat dan aanvragen?

groetjes

gomir

Re: papier bij mijn painthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:28

-> WN-FA

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:43

Hoe oud is je paard en heb je ook een dekbewijs?

angelina23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 11:27

die heb ik niet maar weet wie de eigenaar van de hengst is dus die kan ik zo vragen. mijn veulen is van vorig jaar april.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:23

Dat is nog redelijk op tijd. Is het een regular of een solid?
Dat scheelt namelijk ook weer in de kosten.. Of het dekbewijs nog afgegeven kan worden weet ik niet. Wellicht kan het via DNA? Misschien is daar ook weer een speciale procedure voor... Je zou even contact met de APHA op moeten nemen... Succes in ieder geval!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:14

Buiten een dekbewijs moet de hengsteneigenaar ook nog doorgeven dat deze merrie gedekt is en dat gaat hem ook nog geld kosten.
Als hij dit niet wil doen komt er nooit een papier bij.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:21

Jawel hoor, dat kan wel. Ik heb namelijk hetzelfde gehad met Chuck. Leila van Tommy wilde ook niet meer meewerken omdat ze dan nog moest betalen. Ik heb het nou via de notaris en DNA moeten doen. Je moet dan aangeven dat je moeite hebt gedaan om de hengsteneigenaar te vragen om het dekbewijs. Dus het kan wel, het is alleen niet eenvoudig. Misschien zijn er zelfs nog andere manieren, maar als de hengst dit jaar ook gewoon gaat dekken, moet er toch voor betaald worden. Dan kan vast ook het dekbewijs van vorig jaar afgegeven worden.

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:27

Je hebt een pb.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:39

Bold, jij was eigenaar van de merrie, dan kan dat inderdaad. Angelina heeft blijkbaar een papierloos veulen en wat kopietjes die van compleet andere 'ouders' zouden kunnen zijn.
Waar heb je je veuleng gekocht??

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:01

Oh ja, dat kan de zaak natuurlijk veranderen... Maar wie weet kan het wel via de fokker? Dan zou die natuurlijk wel mee moeten werken...

angelina23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 20:10

ik heb wel kontakt met de fokker en die wil me wel een breeding report op sturen
heb ik daar wat aan?

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:30

Nee, ook aan een bereeding report heb jij helemaal niets. Daarop horen namelijk de handtekeningen te staan van merrie-eigenaar en hengst-eigenaar.
Ben benieuwd waarom dit veulen niet gewoon al papier heeft wanneer alle benodigde papieren blijkbaar wel daarvoor aanwezig zijn!
Vertel eens wat meer over je veulen.

angelina23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 18:16

de fokker gaat dat breeding report als t goed is invullen voor mij en dan kan ik zelf wel achter een handtekening van de hengsteneigenaar aan toch? ik weet ook niet waarom er geen papier bij zit. de merrie en hengst zijn bekend dus ik snap t ook niet.mischien koste het teveel geld? ik weet t niet heb verder helemaal geen verstand van painthorses en de papieren enzo. heb zelf alleen maar rijpaarden en tuigpaarden gehad. vandaar dat ik t allemaal niet weet. en die mensen van de dutch painthorse mailen nooit terug dus daar heb ik niks aan.
wat wil je verder weten over mijn merrieveulentje?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:42

angelina23 schreef:
wat wil je verder weten over mijn merrieveulentje?
Hoe heet ze? Tong uitsteken En heb je 'n foto van d'r? *LOL*

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:45

en misschien hoe de ouders heten...

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:53

Angelina, het kost 75 dollar om er een officieel papier bij te krijgen, dus ik vind het vreemd dat er geen papier bijzit.
Ben dus heel benieuwd naar dit merrie- veulentje, is ze bont of eenkleurig??Wie zijn de vader en de moeder van je veulen?

angelina23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 16:48

dat is inderdaad niet duur. ze is bont voskleur met wit. de vader is ima scenic vegas en de moeder lady dazzler. de vader is geregistreerd bij t apha en de moeder ook. een foto wil ik liever even niet hier plaatsen ivm dat de vorige eigenaar dit ziet. is niet zo leuk voor ze denk ik.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 02:28

oh das gaaf angelina ima scenic vegas staat nog geen 15 min bij mij vandaan, trut zeg dat is eerder...
geef ik jouw toelichting etc per pb.
dit gaat sneller de hengst stond eerst in duitsland en dekt overal op zelfs friezen etc.
dus als je tijd hebt kom je maar een keer.
nu is hij van een hobbyfokker.
heb je het veulen uit duitsland gekocht van alice, vreemd dat zei dat niet afgeeft...

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 02:29

volgens mij is de moeder half paint toch???

angelina23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 11:13

hahaha ja jeetje hoe moet ik dat weten dat ie vlak bij jou staat ? hihi wel grappig. maar als t goed is is de moeder 100% paint. ik heb ondertussen kontakt met dphc en die zeggen dat ik er dus wel papier bij kan krijgen. moet alleen ff fotos maken. dat is dus vanmiddag t plan. ik heb een kopie van de papieren van lady dazzler en dat is allemaal paint en geregistreerd bij t apha. dus dat moet haast wel 100% paint wezen dan toch? ik heb inderdaad t veulen bij alice gekocht. ze heeft ondertussen alle papieren die ik volgens dphc nodig ben om papieren er bij aan te vragen opgestuurd. nu moet ik alleen nog ff zien wat ik allemaal in moet vullen en mischien de eigenaar van de hengst. mijn engels is wel een beetje goed maar al die moeilijke woorden op die papieren valt niet mee hoor! hahaha..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:34

Ik heb Vegaz gekend toen hij een jaar of 3 was. Paardje heeft ook al veel eigenaren gehad zeg... Toentertijd stond hij in Benthuizen, vond hem heel gaaf.
Sterkte met de aanvraag!