OO-Seven ook enigzins springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marianne85

OO-Seven ook enigzins springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 07:44

Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik met een jonge OO-Seven beginnen, alleen nu vraag ik mij af of er hier ook mensen op bokt komen, die ervaring hebben met OO-Seven paarden, en of deze paarden ook enigzins een leuke sprong kunnen maken?

Graag zou ik jullie ervaring horen.
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Marianne

LDRD

Re: OO-Seven ook enigzins springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:22

Mijn Ooseven sprong als veulen met gemak over de heining Clown , springen kan hij dus Tong uitsteken .
Gelukkig is hij vergeten dat hij dat kon en loopt nu alleen maar binnen de witte hekjes. Knipoog

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:27

ik rijd ook een 00seven maar die vond het niet grappig om over een balkje heen te stappen. maar over plassen water springt ze met groot gemak

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:30

Een vriendin van mij heeft een 00seven die ook als veulen al over de omheining sprong. Maar die loopt nu alleen dressuur.

En 00seven zelf had voor een dressuurpaard bij het verrichtingsonderzoek best aardige cijfers voor het springen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:38

Vicky_88 schreef:
ik rijd ook een 00seven maar die vond het niet grappig om over een balkje heen te stappen. maar over plassen water springt ze met groot gemak

Ooseven vererft wel angst voor natte voeten, want dat doet die van mij ook Haha! .

lenet1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:41

LDRD schreef:
Vicky_88 schreef:

Ooseven vererft wel angst voor natte voeten, want dat doet die van mij ook Haha! .
hHA NATTE VOETEN daar kan die van ons ook niet tegen.Er loopt een 00seven topic in de huiskamer.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:42

I know Knipoog

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:49

Maar ze kunnen hun angst voor natte voeten prima overwinnen hoor Knipoog inmiddels loopt mijn OOseven zonder aarzelen het water in!

Dr was van de week hier op bokt nog iemand die met haar OOseven deelgenomen heeft aan een springclinic, en volgens mij was de instructeur toen aangenaam verrast over dit paard. Ik zal haar even pm-en zodat ze zelf kan reageren.

Mijn paard vindt springen in ieder geval ontzettend leuk Knipoog maar we hebben nog niet hoger dan een halve meter gesprongen, vooral omdat ik erg voorzichtig ben met z'n benen... er zijn laatst wat foto's gemaakt toen ik (met dressuurzadel) een kruisje sprong:

Afbeelding

Afbeelding

Leo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:54

Onze 4-jarige OOSeven laten we ook regelmatig een sprongetje maken, voor de afwisseling.
Beetje balkjes lopen, kruisje springen, 40 cm of zo. Hij vindt het geweldig, wordt er supervrolijk van, oortjes er op en gaan.
Natte voeten vindt hij ook niet erg, een diepe plas in de paddock staat hij enthousiast in te plonsen.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:57

nee voor vicky geen natte voetjes haha. voor de jazz en redford maakt het allemaal niks uit Lachen

Kleinuh_Sjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:36

Ik heb een 5 bijna 6 jarige, heb reeds 1.10 meter met hem gesprongen (Hoogste tot nu toe)
En afgelopen zaterdag een springclinic gehad en daar hebben we 90 cm gesprongen
Dus hij kan het wel, maar ligt er uiterraard ook aan wat er aan moederkant voor lijn zit..
Bloos Knipoog

Marianne85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 12:53

Oke, heel erg bedankt allemaal voor de leuke reacties!
Ik ga het gewoon maar eens proberen, dan weet ik het snel genoeg!

Ik zal hier dan foto's plaatsen!

Groetjes Marianne Pling

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:28

Omdat er op familiebanden al een topic over OOseven loopt zet ik dit topic op slot ipv het naar FB te verplaatsen.