Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

link naar de cams staan hier ergens in een topic op de kraamstal. [***] schreef:Punt 1: zorg dat je er bij bent, dan kan het veulen niet stikken in het vlies of in de sloot belanden en als er iets met de merrie is kan je de DA bellen. Waken dus, evt met hulpmiddelen als birth alarm e.d. Ik vind het bijna onvoorstelbaar hoevaak ik hier lees dat mensen gewoon s'ochtends op stal komen en er loopt een veulen. Wat een risico neem je dan.
Verder heb je niet zo heel veel nodig, ontsmettingspul voor de navel, telefoon voor de da, misschien staartbandage en een drinkflesje klaarleggen, fototoestel (die van mij doen het altijd in het donker helaas).
[***] schreef:Punt 1: zorg dat je er bij bent, dan kan het veulen niet stikken in het vlies of in de sloot belanden en als er iets met de merrie is kan je de DA bellen. Waken dus, evt met hulpmiddelen als birth alarm e.d. Ik vind het bijna onvoorstelbaar hoevaak ik hier lees dat mensen gewoon s'ochtends op stal komen en er loopt een veulen. Wat een risico neem je dan.
Anke schreef:zorg dat je erbij bent...is heel leuk die tip: maar de kans is niet zo groot dat dit daadwerkelijk ook lukt, merries bevallen het liefst zonder pottekijkers.....
Je moet gewoon niet je nest in gaan en goed op je merrie letten. [***] schreef:Anke schreef:zorg dat je erbij bent...is heel leuk die tip: maar de kans is niet zo groot dat dit daadwerkelijk ook lukt, merries bevallen het liefst zonder pottekijkers.....
Je moet gewoon niet je nest in gaan en goed op je merrie letten.

en dat terwijl we net zo'n mooi weekschema hadden opgesteld van wie wanneer ging waken