Obelix Super!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rise

Obelix Super!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:10

Omdat Emmen nou niet echt om de hoek ligt hadden we besloten eerder te vertrekken vanuit stal .
Bij stal aangenkomen hebben we de trailer naar binnen gezet.
Heerlijk s´morgens als eerste het ligt aan te doen , al die paardehoofdjes door de deuren heen om te kijken welke gek ze wakker maakt op de niet normale tijd.
Vrijdag hadden we obelix al gevlochten dus dat hoefden we niet meer te doen wel moesten wij zijn benen nog even wassen wat wit is moet wit blijven en zijn is het niet?.
Toen kwam ook Cor (de boer)hij begon met het voederen van de paarden we hebben Obelix toen maar weer even naar binnen gezet zodat hij zijn ontbijtje in iedergeval had gehad.Eenmaal uit gegeten hebben we hem van stal gehaald om hem vervolgens in de trailer te zetten.
Echter had Obelix helemaal niet het plan om te vertrekken hoeveel haast wij er ook mee hadden hij bleef op zijn plaats staan als 1 blok beton.
Na drie kwartier stoeien met Obelix hebben we hem met behulp van mijn vest dan toch de trailer in gekregen.
De rit naar Emmen was hij lekker rustig.
Eenmaal in Emmen aan gekomen inschrijven nummers halen etc. en de box voor Obelix.
Obelix uitladen was een minder groot probleem als een voorleerd paard ging hij de klep af zonder ook maar tegen te sputterren.
Eenmaal in de box leek hij wel dronken een beetje draaierig van de rit.
Sandra de oud eigenaarresse van Libel de moeder van Obelix kwam als eerste kijken hoe groot ons kind inmiddels al was geworden.
Toen kwam de fokster een kijkje nemen ook zij vond hem geweldig geworden.
Op de start van de keuring bleek alles ietwat te zijn verschoven omdat er mensen waren die eerder weg moesten ivm met drukke werkzaamheden.
En daar ging het eigenlijk fout alles liep door elkaar en er werd geheel van de startlijst afgewezen.
Al wachtend wanneer het de beurt zou zijn van Obelix bleek men hem eigenlijk te zijn vergeten.
Door vragen mocht Obelix dan toch in de ring verschijnen.
Jos de voorbrenger van ons kind nam ons kind mee de ring in.
Jos nog bedankt dat je ons kind hebt willen helpen elke peuter moet wat leren nietwaar?
Eers een rondje met Jos door de bak het leek wel of hij zoiets had van wat willen jullie van mij ik ben hier voor een uitstapje,keuring welke?
Maar toen mocht hij los hij liet zien een hengstkeuring waardig te zijn ,de reden waarom ik voor hem viel waren zijn gelante gangen en deze liet hij dan ook wel even zien.
Een paar keer de bak rond niet geheel want hij wilde niets liever terug naar zijn vertrouwde familieleden.
Daar kwam de uitslag..............
Obelix SL weer een eerste premie met advies aanhouden ....

De terug weg was minder tijd rovend Obelix werd door anderen getrailerd ook deze mensen willen wij hartelijk danken voor de hulp en natuurlijk de jury van het IHW-studbook willen wij bedanken voor de adviesen
En wij komen hopenlijk over drie jaar weer terug op de hengstenkeuring.

Mits Obelix dit wil natuurlijk................................

Rise

Re: Obelix Super!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 19:23

Ik ben nog iemand die ik graag op bokt wil bedanken en dat is natuurlijk onze eigen hoefsmit Klaas Kos uit huizen,door hem kregen we de complimenten van de jury over zijn hoeven

Nadia_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:25

Oke..

pgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:41

Hai rise,
Gefeliciteerd met het behalen van obelisk zijn 1e premie.Zijn 2 de keer al. Haha!
We hebben gewoon een vakkundig en bekwame hoefsmid.Je kent me niet onder mijn gebruikersnaam,maar ik ben patricia van Jordan.(ik stond ook in zeewolde.)Klaas weet tenminste waar hij over praat en dat kunnen veel hoefsmeden niet zeggen. Tong uitsteken Jij blij dat je een goede hoefsmid heb.Obelisk was toch het enigst paard zonder aanmerking op zijn hoeven en beenstand...Wat zul je trots zijn op je kind.

pgw