Roven xx - wat voor merries past bij hem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stommen
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-02-07

Roven xx - wat voor merries past bij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 12:04

Roven is nu in Zweden en ik heb hem op de zweedse hengstenkeuring gezien. Ik denk dat hej goed bij mijn zweedse merrie kan passen. Maar ik zou graag wat informatie willen hebben over de veulens hij in Nederland heeft gegeven. Ik heb gelezen hoe de eerste veulencollecie is geworden. Heeft iemand hier en nakomeling van hem of en gezien? Welke merries zijn gebruikt? Zijn de nakomelingen licht of zwaar gebouwt in allgemen, hebben de lange of korte benen in werhouding tot de licham? Graag wat fotos! Pling
En hoe is de vertiliteit geweest?

stommen
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-02-07

Re: Roven xx - wat voor merries past bij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 17:55

Niemand die wat weet van de veulens van Roven xx? Er moet wel zijn een paar geboren in Nederland deze jaaren?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Roven xx - wat voor merries past bij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:34


flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Re: Roven xx - wat voor merries past bij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:57

Onze Roven xx wordt de volgende maand 2 jaar. Hij meet nu ongeveer 1.65m.
Het is een vos met een typies Rovenhoofd met een bles. Hij is heel rijtypies gebouwd en dat terwijl hij uit een tuigpaardmoeder komt.
Van karakter is het een echte Jan Doedel , een goedzak. Wel een beetje schrikkerig bij zijn hoofd maar dat heeft hij van zijn moeder geerfd.

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Roven xx - wat voor merries past bij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:27

-> F-AM

suzieva
Berichten: 250
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: duitsland

Re: Roven xx - wat voor merries past bij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:19

Afbeelding
2004 Roven xx x Darco x Lector x Millerole xx uit de Kolibria stam

dat is hij in Jan. 2006
Afbeelding

de eigenaar heeft nog een Roven xx x Argentinus x Ramino, maar ik heb kein foto... ook een heel mooi paard...

Anoniem

Re: Roven xx - wat voor merries past bij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:33

Citaat:
Afstammelingen 2003 (september; veulens)
Roven xx toonde een uniforme collectie doorgaans royaal ontwikkelde, rijtypische, atletische veulens die hoogbenig zijn en goed in het rechthoeksmodel staan.
Het hoofd is iets lang en sprekend. De nek is lang en goed gevormd. De hals is lang, goed gevormd, staat er goed op en is mooi van bespiering. De schoft zou langer moeten zijn en meer ontwikkeld. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is goed van vorm en bespiering. De lendenen zijn goed aangesloten. De croupe heeft voldoende lengte, is goed gevormd en goed gespierd. De broekspier loopt voldoende tot ruim voldoende ver door. Het voorbeen is correct gesteld met een lange koot. Het achterbeen is iets lang. Enkele keren zou de afwerking van het spronggewricht correcter moeten zijn. Het fundament is voldoende tot ruim voldoende ontwikkeld.
De stap is zuiver, ruim voldoende van ruimte en souplesse. De draf heeft een goed gebruik van het achterbeen met ruim voldoende souplesse en doorgaans voldoende houding. De galop heeft veel souplesse, een goede afdruk, veel balans en de veulens kunnen goed schakelen.

Voorwaarden bij goedkeuring opgeheven 2004 (januari)
Roven xx is in 2002 goedgekeurd onder voorwaarde dat een acceptabel bevruchtingsniveau wordt gerealiseerd. De bevruchtingsresultaten van Roven xx waren in 2003 als volgt. Het non-return percentage 1e cyclus ligt op 35% (het gemiddelde wordt op grond van praktijkonderzoek geschat op 45%); het drachtigheidspercentage aan het einde van het seizoen 2003 ligt op 73% (het gemiddelde ligt tussen de 75% en de 85%) en het veulenregistratiepercentage ligt op 66%.
Het bevruchtend vermogen van Roven xx lijkt matig maar is acceptabel. De resultaten met bedrijfs-KI zijn beter dan met verzend-KI. Met een goede begeleiding en vruchtbare merries is gebruik van Roven xx, zeker met bedrijfs-KI, verantwoord. De voorwaardelijke goedkeuring wordt derhalve omgezet in een reguliere.


Van stallion.com

stommen
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-02-07

Re: Roven xx - wat voor merries past bij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:27

Hartelijk bedankt voor de informatie! Afgod