Zoals je mss al in mijn profiel ziet heb ik 2 paarden

Maar die zijn al vrij oud,dus gaan we waarschijnlijk in de zomer (ergens rond augustus) een jonger paard kopen.
Ik zou deze keer dolgraag een arabisch volbloed willen !! Of tenminste,iets met arabisch bloed (vb. anglo-arabier,arabo-fries,shagya - arabier,...)
Ik heb al een aantal AV's op Kapaza gezien de me aanspreken,mijn pa vind het ook goed als dat ik een av wil.
Maar nu is mijn vraag : "Is het goed om een AV te kopen ? Wie van jullie heeft ervaring met AV's ? =]"
Maar ik wil het liefst ook een springpaard,nu ja,meer een recreatie paard,maar ik zou het liefst willen dat hij/zij dan hoger dan 1 m kan springen.
Zijn av's daar geschikt voor ?
Nu jah,een heleboel vragen xP
Hopelijk krijg ik goede antwoorden

). Er lopen er heel wat mee hoog in de sport, en daarmee bedoel ik niet alleen endurance. Ze hebben een uitstekend uithoudingsvermogen en willen graag voor je werken. Verder staan ze bekend om hun harde hoeven en fijn en droge beenwerk. Arabieren hoeven absoluut niet nerveus te zijn of wat dan ook, dat zijn meestal de halfbloedjes die zo zijn. Zoek eens wat rond op de website van het arabische volbloeden stamboek
Beweer jij nu dat arabs niet kunnen springen