Dekadvies van het KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jokano

Dekadvies van het KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 23:09

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben namelijk wel benieuwd wat ze mij gaan aanraden. Mijn merrie is Elite geworden (en ik maar bij de brievenbus zitten tot eeeeeiindelijk het certificaat en papier terugkomen), en ik overweeg sterk om een veulentje te fokken. Niet dat ik nou zo in het heilige KWPN huisje geloof, maar ik zou best willen weten wat zij op basis van het papier aanraden. Zijn er mensen die dit hebben laten doen, en hoe pak je dat aan?

Anoniem

Re: Dekadvies van het KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:12

Mijn ervaring is dat des te uitgebreider je info geeft over wat je wilt en info en foto's van je merrie, des te uitgebreider is het antwoord. Ik heb een keer een schriftelijk advies gehad maar ben ook een keer gebeld door de inspecteur van de regio en daar toch wel wijzer van geworden.

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 23:16

En waar moet ik die informatie dan aanleveren? Gewoon per email op het algemene adres? Dan ga ik dat meteen doen als het papier binnen is. En moeten er ook foto's bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:21

Heb ik wel gedaan, ik heb het gewoon gemaild.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:45

Foto's zijn wel handig, kunnen ze zien wat voor type het is. Ik heb het ook paar keer gedaan, had ik wel wat aan!

pressy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:38

Ik zit er nu al weer een paar weken op te wachten.. Het duurt dus wel even voor je antwoord hebt!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:40

pressy schreef:
Ik zit er nu al weer een paar weken op te wachten.. Het duurt dus wel even voor je antwoord hebt!

Dat hangt er natuurlijk vanaf in welke provincie je woont en dus welke inspekteur jou moet adviseren . Slapen

Ik woon in Oost Gelderland en vorig jaar is er voor het eerst bij de Radstake een "dekadvies" avond geweest (dit jaar weer);da's natuurlijk helemaal super ,dan kunnen ze je merrie zien (bewegen) en ter plekke een advies geven . Lijst
Daar ben ik ook naartoe geweest en heb een advies gekregen waar ik het enigzins wel mee eens kon zijn ,maar ik heb toch een andere keuze gemaakt . Vorkl

edexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:07

Je weet waarschijnlijk wel wat de tekortkomingen en goede dingen van je merrie zijn. Zoek daarbij een hengst die dit op kan vullen kijk dan naar het papier dressuur of springen en zo fok een veulen kijk ook naar de achtergrond van de merrielijn .Dat kan altijd helpen bij een hengste keuze

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 22:47

Ja dat begrijp ik, het is ook niet dat ik helemaal geen idee heb. Het is meer interesse in wat het KWPN denkt dat goed is voor mijn merrie. Ik zal als ik goede foto's gemaakt heb op het hengstenkeuzeforum (galgje galgje Haha! ) nog wel een topic openen. Nu heb ik alleen foto's met deken op, dus dat schiet niet op (ookal is ze met deken ook heeeeeeel mooi!!). Bedankt voor de info so far.

@ Amaze; mijne is ook van Jetset, ik ga ff bij jou Rousseau spieken Clown