Sir Donnerhall nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Sir Donnerhall nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 16:49

Hypo

Re: Sir Donnerhall nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:39

Wij verwachten rond 9 juli een veulen van Sir Donnerhall uit Wiane (Florencio x Sultan). Het is haar eerste veulen dus we zijn erg benieuwd. Deze merrie komt uit de stam van o.a. Johnson (zelfde grootmoeder). Haha! Vingers aflikken

Afbeelding

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 22:45

Wat leuk zeg! Het lijkt nog wel een jonge merrie, hoe oud is ze? Waarom hebben jullie voor Sir Donnerhall gekozen?
De moeder van mijn paarden is half mei uitgerekend van een Sir Donnerhall, ietsje eerder dan die van jullie.

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 07:51

Het is inderdaad nog een jonge merrie, ze is nu 4. We hebben hem gekozen vanwege zijn beweging. Vorig jaar schrokken we wel even toen we hem in Verden zagen lopen. De beweging was nog steeds meer dan OK, maar we vonden hem qua bouw onvoldoende in balans. Het leek wel of zijn achterhand vergeten was te ontwikkelen. Gelukkig is dat nu weer mooi bijgetrokken. Het is natuurlijk nog een jonge hengst die nog volop in ontwikkeling is. We waren twee weken geleden bij Schockemohle en waren toen weer aangenaam verrast hoe hij zich verder heeft ontwikkeld.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 09:11

Ik heb hem in Verden nooit zien lopen, alleen gehoord dat hij ontzettend veel kritiek daar heeft gekregen. Maar het zal altijd nog wel meegevallen zijn, sinds hij daar toch op een tweede plaats is geeindigd. Ik heb hem nooit IRL gezien, enkel op de DVD van Schockemohle, daar viel hij erg positief op en ik vond hem één van de betere hengsten uit hun bestand. Blij te horen dat hij nu weer wat meer in balans loopt.
Ben erg benieuwd wat voor een veulen jullie van hem krijgen.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:43

Ben niet gek op die hengst.. Vind hem een heel apart paard om te zien, niet echt een vaderpaard vind ik..
Ben wel benieuwd naar hoe hij fokt.

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:09

VValar schreef:
Ik heb hem in Verden nooit zien lopen, alleen gehoord dat hij ontzettend veel kritiek daar heeft gekregen. Maar het zal altijd nog wel meegevallen zijn, sinds hij daar toch op een tweede plaats is geeindigd.

Wij hebben hem in Verden wel gezien. Zijn achterbeen gebruik viel erg tegen, de kritiek (o.a. uit de Nederlandse equipe) was wat mij betreft zeker terecht. Een tweede plaats was toch aardig hoog gegrepen voor de prestatie die hij daar neerzette. Maar zoals ik al zei in Vechta liet hij zich twee weken geleden erg goed zien, hij is ook flink uitgezwaard en wat ons betreft zeker een vaderpaard bij een merrie met zelf een sterk achterbeengebruik.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:06

Ik heb in de zomer van 2005 zijn eerste veulens gezien op de veulenbranddagen bij Schockemohle. De hengst zelf spreekt mij niet direct aan, maar de veulens : gewoon super!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 19:35

sammie_44 schreef:
Ben niet gek op die hengst.. Vind hem een heel apart paard om te zien, niet echt een vaderpaard vind ik..
Ben wel benieuwd naar hoe hij fokt.

Erg voorbarig om tot deze conlusie te komen. Je weet nog niet eens hoe zijn nakomelingen het uberhaupt gaan doen in de sport!

@ Hypo: ik vind het toch wel leuk om te horen dat jij hem live hebt gezien bij zowel Verden als de hengstenshow een aantal weken terug. Je weet toch nooit of zo'n hengst erin blijft zitten, of dat ze zich weer verder ontwikkelen. Gelukkig is dit laatste het geval geweest.
Ben benieuwd naar foto's van je veulen tegen die tijd.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:16

Het is ook geen conclusie maar een mening Jawaarom zou ik anders erbij zetten dat ik benieuwd ben hoe hij fokt? Clown

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 21:20

Nogal een beetje tegenstrijdig vind je niet? Eerst zeg je dat je het geen vaderdier vind (zonder de nakomelingen gezien te hebben), en daarna zeg je dat je benieuwd bent naar zijn nafok Knipoog

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:27

VValar schreef:
@ Hypo: ik vind het toch wel leuk om te horen dat jij hem live hebt gezien bij zowel Verden als de hengstenshow een aantal weken terug. Je weet toch nooit of zo'n hengst erin blijft zitten, of dat ze zich weer verder ontwikkelen. Gelukkig is dit laatste het geval geweest.
Ben benieuwd naar foto's van je veulen tegen die tijd.

Wij zijn ook erg beniewd, maar het duur nog zo lang het is de laatste van de 12. We hebben altijd foto's van de veulens op onze site http://www.stoeterijhyperion.nl/Onze%20veulens.htm, maar ik zal ze ook in dit topic plaatsen.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:38

Ik zeg dus.. Haha.. Dat ik het geen vaderdier vind lijken, maar misschien fokt ie wel leuk, dus vandaar zeg ik erbij dat ik er wel benieuwd naar ben.
Geen enkele tegenstrijd te vinden Haha!.
Heb je nog meer uitleg nodig van mijn opmerking? Clown Tong uitsteken

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:21

Ik heb oa bij kwalificaties voor fohlenchampionat veel veulens gezien van sir donnerhall. Waarbij opviel dat hij veel lengte meegeeft, lange halzen veelal hoogbenige veulens hij fokt consequent en heeft diverse moeders qua type sterk verbeterd voorzover de merries die ik heb gezien. Knipoog

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:18

Ook sterke beweging? En dragen ze die lange halsjes dan ook nog een goed tijdens de beweging?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 01:07

Je hebt toevallig geen foto's gemaakt?

Leuk Hypo, ik kijk uit naar de foto's.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 22:32

Het Sir Donnerhall x Goodtimes veulen is overigens vorige week geboren bij ons op stal. Het is een flink merrieveulen geworden, bruin met zwarte benen en een kol. Hopelijk kan ik binnenkort foto's plaatsen.

Fokker543321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:30

Iemand die hier al weer wat extra info aan toe kan voegen?

Fokker543321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:31

Hoe zit het met houding, galop, maat, beenstand, en beweging / souplesse en type (fijn of juist wat zwaarder)?