Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hap schreef:Hallo,
Heb een vraag en wist niet goed hoe ik die moest omschrijven. Maar hopelijk zijn er mensen hier die er meer over weten. Het zit zo heb zelf een westfalen merrie met redelijke papieren( alleen een westfalenpferdepas en stamboekpapieren) en wil nu graag een veulen van haar. Heb geen zin om alle keuringen te doorlopen met haar voor kwpn omdat ik daar niet zo de voordelen van zie. Nu is het geval als ik haar laat dekken met een kwpn hengst het veulen dan opgenomen word in de b catagorie omdat de moeder geen kwpn is( tenminste dat is mij verteld). Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die wat informatie hebben over als ik het veulen wil laten registeren bij het westfalenstamboek. Dat wil zeggen hoe gaat dat in zijn werk mijn Duits is redelijk maar niet super zou dat een belemmering kunnen zijn? Mocht ik hiervoor kiezen dan kies ik ook een hengst die goedgekeurd is natuurlijk voor het westfalenstamboek. Er staat in het paspoort van mijn merrie dat ze op 4 jarige leeftijd is eingetragen in die liste 1 fur deutsche reitpferde weet iemand wat dit inhoud?