bterlaan schreef:Dat is dus paardenprodcutie en heeft met fokken helemaal niets te maken. Zet er maar een hengst op, het dondert niet, wat eruit komt. Ik kan me hierover opwinden, want die veulens moeten toch ook een kans hebben op een redelijk leven. Als iemand twee merries heeft en die laat dekken zonder zelfs maar de stamboom na te kijken en te informeren ,wat de hengst al voor nakomelingen heeft, en te kijken of hij bij de merries past en ze kan verbeteren, is in mijn ogen echt helemaal verkeerd bezig. Ongelooflijk!
je slaat de spijker op zijn kop! een tijdje geleden heb ik een topic geopend (fokken wat is jou`n verwachtingspatroon), er reageerd bijna op!
Erg jammer want het is wel erg leerzaam om te horen van andere wat hun beweegredenen zijn om voor een bepaalde combi te kiezen! Terwijl er toch zat mensen zijn die dit jaar een veulen verwachten (ik houd het er dan maar op dat ze het gewoon niet weten, en dus lekker het ras aan het vermeerderen zijn)! Zelf letten wij als hengsteneigenaar erook op welke merrie zich aandient voor een dekking, als de combi niet geschikt is wordt er niet gedekt met onze hengst! Zelf zijn we nu al aan het kijken naar een potentiele kandidaat voor onze nu 2 jarige dame (en ik moet zeggen dat dit erg leuk en leerzaam is om te doen)
fokte de meeste mensen maar meer op kwaliteit ipv kwantiteit!