Welke hengst(en) voor deze frieze merrie's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Welke hengst(en) voor deze frieze merrie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 15:25

Hey,

De eigenaar van mijn verzorgpaarden wil dit jaar eigenlijk de friese merries weer laten dekken. Nou heeft hij mij gevraagd om rond te kijken voor een passende hengst. Heel leuk, maar ik zit niet zo in de hengsten Haha!
Zouden jullie me willen helpen? Het is op dit moment alleen even om rond te kijken en erachter te komen welke hengst het beste zal passen.

De evt. veulentjes worden uiteidelijk weer verkocht, dus we willen wel een goedgekeurde hengst, maar zeker niet de aller duurste. De veulentjes zijn namelijk voor de 'leuk-igheid', gezien ze op een kinderboerderij staan.

Het gaat om de merrie's Rikst (Oege x Peke) en Iemkje (Peke x Hearke), exacte leeftijden weet ik niet. Maar zodra de eigenaar het papier gevonden, hij zit in een verhuizing, heeft krijg ik een kopie. Leeftijd Rikst is rond de 10, Iemkje rond de 16.

Afbeelding
Iemkje voorop, Rikst achteraan. Standfoto's staan op het fototoestel, maar willen om een of andere reden niet op de computer Verward
Afbeelding
Iemkje ik benniet de ruiter..
Meer foto's staan in mijn profiel.

Naar mijn idee mag op Iemkje een wat luxere hengst, ze is nogal van het oude type en heeft een hele brede borst.
Rikst mag meer front, maar verder is ze luxe genoeg dacht ik.
Beide paarden hebben veel behang, lange manen en staart, dus dat is niet echt een vereiste voor de hengst. Beide dames hebben al eerder veulentjes gehad, Rikst is de dochter van Iemkje.
Heeft iemand advies, of een andere visie dan die ik op het moment heb? Dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt, Rianne

Ik hoop dat het topic hier mag, naar mijn idee zitten hier de mensen die me kunnen helpen. Ergens anders gaat het vooral over de luxe paarden Knipoog