Duitse hengst Cockpit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dol2006

Duitse hengst Cockpit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 13:55

Hallo iedereen

Ik zoek eigenlijk een beetje info over de hengst Cockpit.

Ik vind het een beetje vreemd dat een kwalitatieve hengst als Cockpit maar 600 euro dekgeld kost, dat is wel héél weinig. Geeft hij misschien slechte veulens ofzo...

Iemand die misschien ervaring heeft met Cockpit of die me er meer over kan vertellen, ik zou het echt ten zeerste waarderen!!

MvG

Tim

flyfly

Re: Duitse hengst Cockpit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:59

In Duitsland zijn over het algemeen de hengsten veel goedkoper.
Heeft helemaal niets met kwaliteit te maken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:54

Op gestut Tannenhof en vele andere dekstations in Duitsland hebben ze de dekgelden laten zakken omdat steeds minder Duitse hobbyfokkers hun merries lieten dekken. De prijzen van dierenarts, ja eigenlijk alles wordt steeds duurder. De mensen verdienen niet meer, eerder minder en de paarden verkoop ligt op zijn kont. Om te voorkomen dat deze hobbyisten niet of nauwelijks mer fokken is het dekgeld sterk verlaagd.

Cockpit heeft al zeer goede nakomelingen gebracht waaronder de goedgekeurde hengst Corneau van vorig jaar.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:03

Ja, en voor weinig dekgeld wat de Duitse hengsten kosten, kun je als hobbyfokker toch een heel leuk veulen fokken. Vindt ook dat er goede
kwaliteitshengsten voor normaal geld te krijgen zijn in Duitsland. Knipoog

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 21:45

Wilawander schreef:
Op gestut Tannenhof en vele andere dekstations in Duitsland hebben ze de dekgelden laten zakken omdat steeds minder Duitse hobbyfokkers hun merries lieten dekken. De prijzen van dierenarts, ja eigenlijk alles wordt steeds duurder. De mensen verdienen niet meer, eerder minder en de paarden verkoop ligt op zijn kont. Om te voorkomen dat deze hobbyisten niet of nauwelijks mer fokken is het dekgeld sterk verlaagd.

Cockpit heeft al zeer goede nakomelingen gebracht waaronder de goedgekeurde hengst Corneau van vorig jaar.

Hey bedankt é Knipoog

Al zeer interessant dat ik dit weet Pling

Misschien toch maar es bij Tannenhof informeren voor dek dit jaar Lachen

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 01:37

ik zou de hengstenfolder aanvragen. staan mooie hengsten in. wij gaan ook met cockpit dekken dit jaar

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:11

Snap niet dat fokkers, bij het zeer grote aantal hengsten dat ter beschikking staat, Cockpit kiezen. Geen echte springer, niet goed genoeg in dressuur. Hier nog een verslagje van iemand die op de hengstenshow was gister:
Cockpit: Zum Auftakt einen Sohn aus einer Luxus-Mutter überm Sprung. Konnte man nicht so viel sehen, aber mit Übersicht und guter Manier am kleinen Oxer. Wirkte rittig. Dann der Vater. Eine imposante Erscheinung in schneeweiß und mit mächtigem Hals. Schritt ist nix. Ordentliche Galoppade, aber ohne Bergauftendenz, die ganze Kiste nicht genügend auf dem Hb. Dann ließ sie die Zügel lang und der Hengste probte den Aufstand. Nach der Arbeitsverweigerung wurde der Trabgang eingelegt und der Schimmel marschierte mit viel Schmiss und aktivem Hb. Das war der einzige Höhepkt bei dem Tier. Für mich zu wenig Versammlungsbereitschaft und Schritt für ein Dressurpferd

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:12

Citaat:
aber ohne Bergauftendenz,

Als dit het criterium is van een sportpaard dat in balans hoort te gaan, kan deze beste man beter giraffes gaan bekijken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:21

arie53 schreef:
Citaat:
aber ohne Bergauftendenz,

Als dit het criterium is van een sportpaard dat in balans hoort te gaan, kan deze beste man beter giraffes gaan bekijken.

Bergopwaarts is waarschijnlijk bij jouw niet bekend.
Je ziet waarschijnlijk de kont graag opwaarts. Haha!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:16

Arie is altijd bang om er vanaf te glijden. Heeft moeite met balans houden, (maar ook uitleggen). Lachen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:49

Excuseme schreef:
Arie is altijd bang om er vanaf te glijden. Heeft moeite met balans houden, (maar ook uitleggen). Lachen

Zou een cursus waterskien aanbevelen. Haha!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:24

Heb Cockpit ook al eens zien lopen maar hadt er een hele andere mening over. Een heel stuk positiever.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:27

Excuseme schreef:
Snap niet dat fokkers, bij het zeer grote aantal hengsten dat ter beschikking staat, Cockpit kiezen. Geen echte springer, niet goed genoeg in dressuur. Hier nog een verslagje van iemand die op de hengstenshow was gister:
Cockpit: Zum Auftakt einen Sohn aus einer Luxus-Mutter überm Sprung. Konnte man nicht so viel sehen, aber mit Übersicht und guter Manier am kleinen Oxer. Wirkte rittig. Dann der Vater. Eine imposante Erscheinung in schneeweiß und mit mächtigem Hals. Schritt ist nix. Ordentliche Galoppade, aber ohne Bergauftendenz, die ganze Kiste nicht genügend auf dem Hb. Dann ließ sie die Zügel lang und der Hengste probte den Aufstand. Nach der Arbeitsverweigerung wurde der Trabgang eingelegt und der Schimmel marschierte mit viel Schmiss und aktivem Hb. Das war der einzige Höhepkt bei dem Tier. Für mich zu wenig Versammlungsbereitschaft und Schritt für ein Dressurpferd

Misschien wel een hele waardevolle hengst voor mensen die een allrounder zoeken? Hij schijnt wel een hele goede sprong te kunnen maken en heeft leuke bewegingen. Dat zie ik persoonlijk liever dan bepaalde Nederlandse hengsten die nog geen sprong kunnen maken en ook niet Grand Prix dressuur lopen maar wel bijna het dubbele kosten Haha!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:30

Wilawander schreef:
Excuseme schreef:

Misschien wel een hele waardevolle hengst voor mensen die een allrounder zoeken? Hij schijnt wel een hele goede sprong te kunnen maken en heeft leuke bewegingen. Dat zie ik persoonlijk liever dan bepaalde Nederlandse hengsten die nog geen sprong kunnen maken en ook niet Grand Prix dressuur lopen maar wel bijna het dubbele kosten Haha!

Zoek in Nederland eens een vergelijkbare hengst die
1) Goed kan bewegen.
2) Goed papier heeft in de springrichting.
3) Maat heeft en enigens body
4) Betaalbaar is voor de normale fokkers maar ook de abnormale.
5) Goede sprong kan laten zien.
6) Grand Prix dressuur.
7) Mooie kleur.

Jeetje 3 berichten. Ik geloof dat de edit en de quote knop zijn opgedraaid. Wilde quoten. Excuses

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:09

TS zoekt al in Duitsland, daar heb ik het over en dan heb je ook voor 700 euro Conteur, een Louis le Bon, Chambertin, Le Primeur (460 euro) etc. etc. Heb je echt geen Cockpit nodig.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:43

Idd Conteur, die zou ik ook graag gebruiken. Die nakomelingen zijn van een heel ander kaliber dan Cockpit.

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:58

als ik de hengsten in de hengstenfolder bekijk en vergelijk dan mag conteur van achter wel eens wat gaan doen. iets wat cockpit vreselijk goed doet.daarbij ligt het er ook nog aan hoe de merrie is. je moet niet alleen naar de hengst kijken. wij hebben gefokt met vreselijk goede hengsten en merrie's (en dure hengsten) en dan kwamen er echt niet altijd goede veulens uit hoor. als je cockpit ziet en nakomelingen daarvan kunnen die echt wel lopen. en het is echt niet zo dat ik dat niet kan zien. ik vind het een giga hengst!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:04

Je hebt gelukkig nog mensen die de door de FEI verlangde noodzakelijke balans nog wel zien. En balans heeft ook springpaard weer nodig om efficient over een hindernis te geraken.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:06

impala schreef:
als ik de hengsten in de hengstenfolder bekijk en vergelijk dan mag conteur van achter wel eens wat gaan doen. iets wat cockpit vreselijk goed doet.daarbij ligt het er ook nog aan hoe de merrie is. je moet niet alleen naar de hengst kijken. wij hebben gefokt met vreselijk goede hengsten en merrie's (en dure hengsten) en dan kwamen er echt niet altijd goede veulens uit hoor. als je cockpit ziet en nakomelingen daarvan kunnen die echt wel lopen. en het is echt niet zo dat ik dat niet kan zien. ik vind het een giga hengst!

Waarom stel je dan een vraag als je het allemaal al weet?

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:16

heb ik een vraag gesteld????????
wil je wel even goed lezen voordat je zoiets neerzet

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:16

Als hij zoveel balans heeft zou hij niet zo tot de middelmaat behoren. Voor Conteur kan je je nog een mindere merrie veroorloven, bij Cockpit zou ik zeggen: zorg dat je merrie beter is dan de hengst.

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:23

de veulens die ik zie kunnen van achter allemaal lopen. en van achter is toch het belangrijkste. je moet de goede en minder goede punten van hengst en merrie zien te combineren. en niet alleen maar de goede punten beter willen maken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 02:19

Tja, Cockpit is naar mijn smaak een prachthengst en daarmee uit. Bot, maat, model, uitstraling,... tis maar net wat je in een hengst zoekt. Cockpit is voor mij een Welsh van 1.70m Haha! Gezegend met de veelzijdige eigenschappen die een Welsh van nature uit ook heeft. Hij is gewoon dat wat ik graag zie maar dan in een uitvoering waar ik als 18+'er gewoon mee in de ring kan verschijnen.

Afbeelding

You can wake me up for a stud like this anytime...

En of de Duisters deze nou links laten liggen vanwege zijn geringe kwaliteiten of niet zal me worst wezen, als ik persoonlijk voor mezelf spreek dan zeg ik Cockpit. Commercieel zeg ik dan wat anders Knipoog
Zou er graag zo 1 als hem onder m'n derrière hebben.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:40

Er wordt overigens wel veel mee gedekt door Duitsers en in Amerika schijnen ze er ook weg van te zijn. Ik wilde een jaar geleden een merrie door hem laten dekken en toen vertelde Tanja Befard van Tannenhof me dat. (overigens niet door gegaan om medische redenen)

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:19

ceasario schreef:

Bergopwaarts is waarschijnlijk bij jouw niet bekend.
Je ziet waarschijnlijk de kont graag opwaarts. Haha![/quote]

Bergopwaarts of de kont opwaarts in beide gevallen ontbreekt de balans. En met dat laatste heb jij nu eenmaal moeite omdat je de balans niet herkent, laat staan dat je er iets zinnigs over zeggen kunt.