populariteit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

populariteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 10:18

Ik verbaas me een beetje over het feit dat eigenlijk zelden meer Gribaldi genoemd wordt, waar voor een jaartje of 2 geleden zijn naam om het anderste woord viel. Is hij 'uit'? Is er nog markt voor zijn nakomelingen?

ceasario

Re: populariteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:47

LDRD schreef:
Is hij 'uit'? Is er nog markt voor zijn nakomelingen?

Gisteren lieten ze een zien bij Horse e Co. 20000 ergens.

Antwoord : braaf maar meer ook niet.

Dus reclame.??? Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:26

Tsja, commercie raakt een keer uit en maakt plaats voor wat nieuws Haha!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:29

LDRD schreef:
Ik verbaas me een beetje over het feit dat eigenlijk zelden meer Gribaldi genoemd wordt, waar voor een jaartje of 2 geleden zijn naam om het anderste woord viel. Is hij 'uit'? Is er nog markt voor zijn nakomelingen?

Haha! Voor een goede Gribaldi is er absoluut een markt .Zal wel even zoeken worden. Cool

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:27

Niet gek ook! Die hengst is overal opgekwakt dat er nu zo'n berg rotte rondlopen dat het gewoon anti-reclame is geworden. En van de betere ben ik al niet weg. Tevens als je een (dure goede) gribaldi kunt kopen, dan gaan ze wel voor een andere (goedkopere) gribaldi ,wat wrs ook een bagger knol is waardoor ze zeggen : "Gribaldi, die mot ik niet meer'

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:51

Tegenwoordig zijn San Remo en Oscar in bijvoorbeeld...Florencio word het al wat tanende..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:54

Elisa2 schreef:
Tegenwoordig zijn San Remo en Oscar in bijvoorbeeld..

Voor de Binnenlandse markt. Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:05

Elisa2 schreef:
Florencio word het al wat tanende..

Florencio kwakte volgens mij eind september al flink in. Ik heb zo maar het idee dat ze dit jaar flink veel over zullen hebben als ze 'm netzoveel laten springen als vorig jaar. Cool

Oscar zie ik hier veel geadviseerd worden, maar ik moet nog maar zien of ze 'm dan ook daadwerkelijk gaan gebruiken.
San Remo zie ik alleen gebruikt worden omdat er toevalling een paar kampioenen v. San Remo waren. Wilt niet zeggen dat hij (net zoals met Gribaldi) op elke merrie gebruikt kan worden. Dus daar lopen over 3 jaar ook genoeg Frikandellen van rond. Helaas is ook hij niet zo veelzijdig.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:15

Ik ken niet veel Gribaldi's, maar van het tiental (?) is er maar 1 die ik als braaf zou durven kwalificeren. De meesten vind ik lastig, angstig en slecht bewerkbaar (vaak wegens matig achterbeen). Ik zou zelf niet gauw een Grib kopen, ook niet toen hij 'hot' was. Dat het dier zelf tegenwoordig GP loopt vind ik een wonder en betwijfel openlijk of dat wel op een 'happy athlete'-manier getraind is.

Maar goed, als iemand een beste merrie heeft die in het verleden met Grib al goede veulens heeft gebracht, waarom dan niet terug dekken? Het zou me niets verbazen als Gal de hengst zelf mee mag nemen naar Hong Kong en dan zal je zien en beleven, dan is de nafok van Grib weer reuze gewild Pling

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:44

Zal Spielberg de volgende worden? Verdrietig Zie topic Spielberg, Lijkt ook razend populair te worden.
Wordt straks ook overal "opgekwakt". Heeft niets meer met fokkerij te maken.
De eigenaren lachen zich rot. Misschien gaat hij wel goed fokken,maar ik wacht nog even.
Eerst zal hij de 70-dg .test moeten doen, maar het risico is groot, dat hij dat niet gaat redden.
Eerst massas shows,heel veel dekken en dan nog naar Ermelo? Dat is bij Van the man en de
Dolany ook fout gegaan. Kan me voorstellen dat de eigenaren denken; liever niet gekeurd
dan afgekeurd. Vervolgens heb je als fokker een waardeloos veulen.
Sandreo=ook over zij populariteit heen, evenals United, Trento,
Overigens een goede zaak om even af te wachten hoe ze fokken. Cool

Seranolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:49

ik weet het niet, ken een paar Grib. die leuk lopen en ook op hoger niveau.

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:02

Ook zo,n hengst, de nog niet eens goedgekeurde hengst Zurich...Hier lopen nu al allemaal mensen kwijlend achteraan....Op zich goed dat hij nog niet ter dekking staat ter bescherming van hem zelf.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:26

Roelove schreef:
Ook zo,n hengst, de nog niet eens goedgekeurde hengst Zurich...Hier lopen nu al allemaal mensen kwijlend achteraan....Op zich goed dat hij nog niet ter dekking staat ter bescherming van hem zelf.

Ach je kan die mensen alleen maar dankbaar zijn Haha!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:32

Ach je kan die mensen alleen maar dankbaar zijn Haha![/quote]
Waarom? Cool

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:32

Och Sammie de gemiddelde nederlander lust aardig wat frikandellen, nou daar vullen al die nakomelingen van de ``modehengsten`` dan aardig het gat op.

Laat iedereen maar overal achter aan rennen des te minder echte kwaliteitspaarden worden er gefokt en des te hoger de prijs die betaald wordt voor paarden die het wel blijken te hebben/zijn.

Ik lig er niet wakker van, erger nog ik zie de kansen in deze problematiek wel.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:51

Beetje raar topic... voor een goed paard is altijd markt, ongeacht wat de afstamming is. Gribaldi is nog steeds popolair. Hij heeft elk jaar nog genoeg dekkingen, alleen wordt hij nu beter ingezet als in zijn eerste jaren en de vraag vanuit het buitenland blijft groeien.

Waarom er nu net wordt gedaan of Gribaldi alleen maar slechte paarden geeft snap ik niet. Gribaldi is heel erg veel gebruikt en heeft ook veel slechte merries gekregen. Van een hengst die zoveel dekt is het te verwachten dat niet alle nakomelingen geweldig zijn. Dat er helemaal geen goede zijn... dat is echt onzin. Ik denk dat er weinig hengsten van zijn leeftijd zijn die zoveel nakomelingen op nationaal niveau hebben lopen.

Hier even een lijstje van de paarden die ik zo weet:

Paraat - Lichte tour - Beatriz Ferer Salat
Paragon - Lichte tour - Anne van Uytert
Pasternak - Grand Prix - Coby van Baalen
Pavarotti M - ZZ Licht - ??
Rabun - ZZ Licht - Vera Kersten
Ramses - ZZ Licht - Denise van Dries
Rapsodie T - Lichte Tour - Rogier Schulkens
Rifradin - Lichte Tour - Dominique Fillion
Roxella - ZZ Licht - ??
Sandrach (Stefano) - ZZ Zwaar - Bart Veeze
Sisther de Jue - Lichte Tour - Edward Gal
Play Boy - Lichte Tour - Annemiek Hulshof
Ruby - ZZ Zwaar - Diederik van Silfhout
Picasso SV - Grand Prix - Karin Soek
Paraquay - ZZ Licht - Elise van Nispen
Perdita - ZZ Zwaar - Marie Louise Echteld
Rambo - ZZ Licht - Conny van Stokkum
Rambo - ZZ Licht - Diederik van Silfhout
Rebel - ZZ Licht - Nicole van de Klashorst
SBZ Prins - ZZ Licht - Jean Rene Luijmens
Sinclair - ZZ Licht - Rene Duyvestein
Thanos - ZZ Licht - Egbert Marijnissen
Raffay - ZZ Licht - Leontine van de Touw
Palice - ZZ Licht - Saskia Hutten
Rodhino - ZZ Licht - Anieta Klip

Dit zijn degene die ik ken, maar er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn!

Goedgekeurde zonen:

Distelzar
Easy Game
Game Boy
Genisis (Painted Black II)
Hofrat
Hoftanzer
Karamel de Lauture
Painted Black
Rheinklang
Rosenprinz D
TinTin
Ubaldi
Unee
Zardin-Firfod
Galando
Palousa Convenance
Palousa Sturdy Fellow

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:47

De meeste Gribaldi-zonen zijn gekeurd bij stamboeken, waar ze
alleen maar aan de hand en even los "gekeurd" zijn.
Er zijn al veel zoons in Ermelo geweest, maar nog niet een
is het gelukt om ggk te worden. Behalve Painted Black, maar
dat is weer een ander verhaal.
Dit topic gaat over het kritiekloos achter jonge,popi hengsten
aanrennen,en de resultaten die dat geeft,zoals je zlf ook
al aangeeft.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 11:01

GribaldiFAN schreef:
voor een goed paard is altijd markt, ongeacht wat de afstamming is.

Maar hoeveel mensen krijg je op het erf voor een goed paard als de afstamming onbekend of onbemind is?

T is geen leuke constatering, maar iedereen wilde een Gribaldi en goed of slecht maakte niet veel uit. Florencio is ook op zijn retour, maar wie wilde vorig jaar er geen afstamming van op stal hebben? En nu natuurlijk straks wil iedereen een Spielberg op stal met alle gevolgen van dien.

Welke fokker komt nu eigenlijk niet in de verleiding?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:47

Als op concours naar de afstamming van mijn paard wordt gevraagd krijg ik alleen maar positieve reacties Ja En niet alleen van ruiters/fokkers die nooit verder zijn gekomen dan de basissport.

Ik ben iig nog steeds dolblij met mijn Grib, ik heb Grib dan ook op het lijstje staan voor mijn Hannoveraanse. Natuurlijk niet alleen omdat ik met mijn Grib zo blij ben, maar ook omdat ik denk dat hij mijn merrie goed zou kunnen aanvullen. (of andersom, het is maar net hoe je het bekijkt Knipoog )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:59

Hier in België moet je al echt met klinkende namen als Sandro Hit, Donnerhall en zo afkomen of ze kennen de hengst niet. Met wat geluk kennen ze nog wat meer duits bloed maar voor de rest is Nederlands bloed (toch in mijn provincie) zo goed als onbekend op een Jazz, Krack C, Ferro en Gribaldi na dan. Hier moet je niet afkomen met een Dreamcatcher, Voice en zo. Sultano kennen ze helemaaaaal niet en Rubiquil ook niet. (hoewel daar nu toch wel verandering in komt wat die laatste hengst betreft dankzij Ollright). Op een paar fokkers na in mijn provincie kennen ze dus geen fluit van goede dressuurgerichte hengsten. Noem springhengsten op en die kennen ze dan weer wel. Rolleyes België is en blijft nu eenmaal een springland. We hebben een Anky nodig denk ik voor alleer de dressuursport hier ook zo'n vaart zal lopen en helaas doen de stamboeken er hier ook niet veel aan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:53

petraaken schreef:
Hier in België moet je al echt met klinkende namen als Sandro Hit, Donnerhall en zo afkomen of ze kennen de hengst niet. Met wat geluk kennen ze nog wat meer duits bloed maar voor de rest is Nederlands bloed (toch in mijn provincie) zo goed als onbekend op een Jazz, Krack C, Ferro en Gribaldi na dan. Hier moet je niet afkomen met een Dreamcatcher, Voice en zo. Sultano kennen ze helemaaaaal niet en Rubiquil ook niet. (hoewel daar nu toch wel verandering in komt wat die laatste hengst betreft dankzij Ollright). Op een paar fokkers na in mijn provincie kennen ze dus geen fluit van goede dressuurgerichte hengsten. Noem springhengsten op en die kennen ze dan weer wel. Rolleyes België is en blijft nu eenmaal een springland. We hebben een Anky nodig denk ik voor alleer de dressuursport hier ook zo'n vaart zal lopen en helaas doen de stamboeken er hier ook niet veel aan.

Uit het onderstreepte begrijp ik dat jij Jazz, Krack C, Ferro en Gribaldi in tegenstelling tot Rubiquil en Sultano geen goede dressuurgerichte hengsten vindt????

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:28

Sarabande, je leest weer te veel op de letter en niet de context Knipoog Slakken? Zout?

Op zich zou ik het wel gerechtvaardigd vinden als de prijs van de hengst (dekgeld) zou dalen als de populariteit afneemt.

De laatste 2 goedgekeurde zonen van GribaldiFAN's lijstje zijn trouwens stippel-paarden, en die zijn 'goedgekeurd' door hun eigen eigenaar/stamboekhouder op basis van het vachtje.. Niet bepaald een kwaliteitsmerk me dunkt Haha!
Laatst bijgewerkt door Dees op 21-02-07 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:29

dubbelpost

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:57

Dees schreef:
De laatste 2 goedgekeurde zonen van GribaldiFAN's lijstje zijn trouwens stippel-paarden, en die zijn 'goedgekeurd' door hun eigen eigenaar/stamboekhouder op basis van het vachtje.. Niet bepaald een kwaliteitsmerk me dunkt Haha!

Die zijn goedgekeurd bij het Nederlandse Appaloosa Stamboek, en niet door hun eigenaar maar deze zijn wel degelijk voor een keuringscommissie gekomen. De eisen zijn misschien dan niet zo hoog als bij het KWPN, maar er staan wel erkende keurmeesters die je ook bij andere stamboeken tegen komt. Ze zijn niet goedgekeurd vanwege hun kleur, het is echt niet zo dat alles waar vlekken opzitten goedgekeurd wordt. Er wordt wel degelijk naar kwaliteit gekeken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:55

sarabande schreef:
petraaken schreef:

Uit het onderstreepte begrijp ik dat jij Jazz, Krack C, Ferro en Gribaldi in tegenstelling tot Rubiquil en Sultano geen goede dressuurgerichte hengsten vindt????

Nou dat nu ook weer niet Sarabande maar het ging om populariteit en op die nederlandse en een paar duitse klinkende namen na (dus allemaal hengsten die al jaaaaaaaaaaaaaaren aan de top staan qua fokkerij en sport) Kennen ze in België en zeker niet in mijn provincie geen andere dressuurgerichte hengsten. Gelukkig willen een paar mensen daar verandering in brengen en worden nu elk jaar toch een paar buitenlandse hengsten geshowd op een clinic of zoals nu een hengstenshow in het zilveren spoor in Moorsele. En dat is echt uniek voor mijn provincie. Dat is nl op sommige dingen een achtergebleven gebied denk ik soms. Clown