Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LDRD schreef:Is hij 'uit'? Is er nog markt voor zijn nakomelingen?
LDRD schreef:Ik verbaas me een beetje over het feit dat eigenlijk zelden meer Gribaldi genoemd wordt, waar voor een jaartje of 2 geleden zijn naam om het anderste woord viel. Is hij 'uit'? Is er nog markt voor zijn nakomelingen?
Voor een goede Gribaldi is er absoluut een markt .Zal wel even zoeken worden.
Elisa2 schreef:Tegenwoordig zijn San Remo en Oscar in bijvoorbeeld..
Elisa2 schreef:Florencio word het al wat tanende..
Zie topic Spielberg, Lijkt ook razend populair te worden.
Roelove schreef:Ook zo,n hengst, de nog niet eens goedgekeurde hengst Zurich...Hier lopen nu al allemaal mensen kwijlend achteraan....Op zich goed dat hij nog niet ter dekking staat ter bescherming van hem zelf.
[/quote]
GribaldiFAN schreef:voor een goed paard is altijd markt, ongeacht wat de afstamming is.
En niet alleen van ruiters/fokkers die nooit verder zijn gekomen dan de basissport.
)
België is en blijft nu eenmaal een springland. We hebben een Anky nodig denk ik voor alleer de dressuursport hier ook zo'n vaart zal lopen en helaas doen de stamboeken er hier ook niet veel aan. petraaken schreef:Hier in België moet je al echt met klinkende namen als Sandro Hit, Donnerhall en zo afkomen of ze kennen de hengst niet. Met wat geluk kennen ze nog wat meer duits bloed maar voor de rest is Nederlands bloed (toch in mijn provincie) zo goed als onbekend op een Jazz, Krack C, Ferro en Gribaldi na dan. Hier moet je niet afkomen met een Dreamcatcher, Voice en zo. Sultano kennen ze helemaaaaal niet en Rubiquil ook niet. (hoewel daar nu toch wel verandering in komt wat die laatste hengst betreft dankzij Ollright). Op een paar fokkers na in mijn provincie kennen ze dus geen fluit van goede dressuurgerichte hengsten. Noem springhengsten op en die kennen ze dan weer wel.België is en blijft nu eenmaal een springland. We hebben een Anky nodig denk ik voor alleer de dressuursport hier ook zo'n vaart zal lopen en helaas doen de stamboeken er hier ook niet veel aan.
Slakken? Zout?
Dees schreef:De laatste 2 goedgekeurde zonen van GribaldiFAN's lijstje zijn trouwens stippel-paarden, en die zijn 'goedgekeurd' door hun eigen eigenaar/stamboekhouder op basis van het vachtje.. Niet bepaald een kwaliteitsmerk me dunkt
sarabande schreef:petraaken schreef:Hier in België moet je al echt met klinkende namen als Sandro Hit, Donnerhall en zo afkomen of ze kennen de hengst niet. Met wat geluk kennen ze nog wat meer duits bloed maar voor de rest is Nederlands bloed (toch in mijn provincie) zo goed als onbekend op een Jazz, Krack C, Ferro en Gribaldi na dan. Hier moet je niet afkomen met een Dreamcatcher, Voice en zo. Sultano kennen ze helemaaaaal niet en Rubiquil ook niet. (hoewel daar nu toch wel verandering in komt wat die laatste hengst betreft dankzij Ollright). Op een paar fokkers na in mijn provincie kennen ze dus geen fluit van goede dressuurgerichte hengsten. Noem springhengsten op en die kennen ze dan weer wel.België is en blijft nu eenmaal een springland. We hebben een Anky nodig denk ik voor alleer de dressuursport hier ook zo'n vaart zal lopen en helaas doen de stamboeken er hier ook niet veel aan.
Uit het onderstreepte begrijp ik dat jij Jazz, Krack C, Ferro en Gribaldi in tegenstelling tot Rubiquil en Sultano geen goede dressuurgerichte hengsten vindt????