Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MelodyT schreef:Okey dan ga ik dit jaar dus voor voorlopig keur(heet die rubriek ook zo?)
ik wil haar zoiezo verderop in het jaar voor de ibop proef op laten gaan.En in de toekomst een veulentje erbij fokken.
MelodyT schreef:Okey dan ga ik dit jaar dus voor voorlopig keur(heet die rubriek ook zo?)
ik wil haar zoiezo verderop in het jaar voor de ibop proef op laten gaan.En in de toekomst een veulentje erbij fokken.
misterA schreef:Melody is van de M-jaargng, dus wordt 13 jaar. Toen kon ze nog op de C,K. STER EN KEUR
worden, onder die regeling had ze , voor zover ik weet, 2 jaar de tijd, om de ibop- of eptm test
te doen om keur te worden. Nu moet ze eerst weer naar de C.K., om weer voorlopig keur te
worden.Daaarna (mag ook in omgekeerde volgorde) de ibop-eptm.
MelodyT schreef:Ik wil dit jaar melody weer naar de keuring doen ze is 2 jaar geleden ster geworden.
Voor welke categorie zou ik haar dit jaar dan in moeten schrijven?
MelodyT schreef:Ze is in datzelfde jaar op de provenciale keuring stamboek geworden en later op de centrale keuring ster dus die uitnodiging voor ck kon niet omdat ze daar ster is geworden.
Ze heeft later in het jaar wel een uitnodiging gehad voor de ibop proef maar ze was toen nog erg wispelturig onder het zadel dat ik dat maar niet heb gedaan
Toen ze ster werd was ze nog erg arm in haar bespiering en ook het achterhand gebruik is erg vooruit gegaan in de 2jaar..
Wat is prok eigenlijk?
Direkt meer info over de merrie zou wat gemakkelijker werken.
Sjappie schreef:Na ster komt keur. Maar daar moeten ze eerst op de CK voorlopig keer voor worden verklaard. Daarna d.m.v. Z1+1 (Z-springen) of de IBOP (of EPTM) definitief keur worden. Als ze dan ook nog eens prok goedgekeurd is dan wordt ze elite. Dan nog de rest natuurlijk, preferent, prestatie sport(dr), sport(spr).
unamie schreef:heb dezelfde vraag
mijn merrie is 17 jaar (als 11 jarige) ster sport ZZ-L
punten: bew.70 ext.74 spr.78
zou deze merrie nog keur kunnen worden?
wat zijn de eisen bij het KWPN ?

[***] schreef:Als ze geen voorlopig keur is (dan zou ze met haar prestatie al keur zijn) zul je haar moeten aanbieden op de keuring voor graadverhoging. Ik weet niet hoe ze er op het moment voor staat, maar het is vooral een exterieurpredikaat, dus ze moet in goede conditie zijn en zich goed laten zien aan de hand.