Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. We hadden in de paddock een draad op ong 1.30 meter hoogte hangen zodat de kleine paardjes daaronderdoor konden als de grote paarden ze op zouden jagen. Mone loopt op haar dooie akkertje onder de draad door, en gaat daar op de grond zoeken naar denkbeeldig gras. Maar ze durfde niet terug. Dus ik maak het draadje los, paard weer in het gewone deel, draadje weer vast. Maar mevrouw ging meteen weer terug. Ik paard weer terug doen, maar de draad zat nog niet vast of ze stond alweer aan de andere kant. We hebben de draad nu maar weggehaald om te voorkomen dat Mone door alle draden heen gaat proberen te drukken... Roelke_ schreef:Ik versta onder eigenwijs niet direct een gebrek aan opvoeding. Mijn bijrijdhaf is ook eigenwijs; springt over draden heen omdat het gras aan de overkant altijd groener is, moet altijd der neus in de ton biks steken als we er langs lopen als ik even niet op let, 10 keer nee zeggen en nog steeds proberen, enzovoort..
Opgevoed is ze iig wel. Een tik of stemverheffing doet haar al schrikken en dan zie je die oogjes zo onschuldig kijken, 'sorry baasje..'
Iig staken doet ze nooit, ze loopt netjes mee aan het halstertouw en met wassen, poetsen, rijden zet ze maar dan ook nooit een stap verkeerd. Af en toe gewoon van die kleine fratsjes, die eigenlijk altijd met eten te maken hebben..
. 10 keer nee zeggen zijn er 8 teveel in mijn ogen. Als mijn paard zomaar zijn neus in de bikston steekt als ik langskom vind ik dat gebrek aan opvoeding. Er wordt pas gegeten als dat van mij mag.
.
lolaaatjuhh schreef:Eigenwijsheid is een vorm van wijsheid
).

Moet er zelf atyd wel om laggen eerlyk gezegt
axje_en_jess schreef:mijn haff heb de truckjes onder het rijden alsje niet oplet wegspringen en er heel hart van door gaan en turlijk ok achter een ander paard aan
soms met aan singelen en logeeren heb die wel is de neiging om te gaan stijgeren en slaan met ze voor beenen