[TI] Welke prijs voor een Tinker??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

Welke prijs voor een Tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 17:48

Heej !
Ik heb een vraagje hoeveel kost ongeveer een bereden tinker? mag van de leeftijd van 3 tot 15 zijn! Ik wil hem alleen recreatief berijden, hoeft geen papieren en van alles bij te zitten.

En wat betaal je nou voor een onbeleerde tinker! en hoeveel zou het ongeveer kosten als je hem laat beleren?

Nou ik hoop dat jullie mijn vragen een beetje kunnen beantwoorden:D

Oja en worden de prijzen ook duurder in de Zomer? En sites van handelsstallen of fokstallen zijn ook welkom Haha!

Groetjes
Renate
Laatst bijgewerkt door Meissie17 op 15-02-07 18:21, in het totaal 2 keer bewerkt

grrr

Re: Welke prijs voor een Tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:56

Eeen goed beleerde tinker kost ongeveer tussen de 3000 en 4000 euro. SOms vind je ze wel wat goedkoper van particulieren. Met of zonder papieren maakt nog niet zo heel veel uit. Laten beleren heb ik geen ervaring mee, ken wel iemand die er 400 euro in de maand voor vraagt. Meestal kunnen ze daar na 6 weken weg, maar dan kost het je dus een flinke bom duiten, kan volgens mij ook wel veel goedkoper.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:19

ik heb voor het beleren eigenlijk niks betaald, alleen stallingskosten, maar die mensen zijn gewoon te braaf volgens mij Bloos
doen ze ook niet voor iedereen natuurlijk Knipoog
ik maak vaak reclame en bezorg hen nieuwe klanten en volg er nu een mencursus die ik wel netjes betaal Knipoog

tinkerprijs: hangt toch van de leeftijd af... en merrie of ruin
ruin kan je volgens mij wel voor zo'n 2000 vinden, goed bereden. Hoe mooier de ruin, hoe duurder hij ook wordt Knipoog
merrie ligt direct een prijsklasse hoger (uietaard ook naargelang uiterlijk)

volgens mij ben je op dit moment het goedkoopst als je een net 3jarige koopt en die laat inrijden

wil je het zekerste, dan betaal je meer en koop je een routinee van een jaar of 8.

zou zeggen: ga ook even op wat verkoopssites kijken Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:20

Het valt me op dat tinkers in België een stuk goedkoper zijn, daar kun je ze inderdaad al vanaf 2000 euro vinden. Hier in Nederland zit je rond de 3000 euro voor een goed bereden tinker. Bij fokkerijen zo'n 3500 tot 4500. Degene die ik je zeker kan aanraden is stoeterij "de Ierse Tinker", heel betrouwbaar en hebben veel goede paarden.
Een onbeleerde tinker van drie jaar kost volgens mij niet zo heel veel minder, dan ben je nog zo'n 2500 kwijt.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:39

Ik ga met MysticTinker mee, Stoeterij de Ierse Tinker is een topadres Ja . Wel in de hogere prijsklasse, maar goudeerlijke, lieve mensen die altijd voor je klaar staan.
Prijs ? Pfffff, dat verschilt zo ... je zult best een goede kunnen vinden voor 2500 euro, maar dan moet je wel héél lang zoeken, denk ik Knipoog . Ik heb voor mijn merrie 4 jaar geleden 3250 betaalt, maar kreeg er toen wel 2 voor de prijs van 1 (ze was stiekem drachtig) Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:43

Zozozo.. Wat heb ik dan toch een koopje gehad met Amy.. Bloos! 750 euries incl toebehoren

Ik hou dit topic even in de gaten..
Wij willen er naast volgend jaar een zelf gefokt veulentje misschien ook nog een volwassen Tinker bij.. Lachen

Ik was trouwens vorige week bij Hippolacta en heb daar ook gevraagd naar de prijzen van de veulens.
Een hengstveulen lag rond de 1600 euro en een merrieveulen rond de 2000..

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:45

Ja Sita, dat is ook wel héél extreem Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:46

Stoeterij de Ierse Tinker is ZEKER een goed adres. Komt Mirthe ook vandaan. Prijzen liggen daar wel vrij hoog, maar ze doen inderdaad alles voor je en zijn erg eerlijk.

Zo, Sita, dat was zeker een koopje!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:46

Hihi.. Tsja.. Het was ook een héél extreem geval.. Vork

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:47

Doe mij ook maar nog zo'n extreem gevalletje dan!!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:48

Nou ja.. Ik denk dat je dat liever niet hebt.. Ik ga het hiet niet neerzetten.
Word té offtopic.. Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:06

Nou je kan natuurlijk idd wel geldelijk gezien met je kont in de boter vallen Clown
Angel heb ik uiteindelijk ook voor 1700 euro gehad vorig jaar (merrie, niet beleerd, 5 jaar) maar ik denk dat dat toch de uitzonderingen zijn hoor Tong uitsteken

Tinkerbell heeft me 5 jaar geleden ook al 1750 gekost

Vorig jaar is mijn veulen Chenoa voor diezelfde prijs weggegaan Bloos!
dus ik denk dat die prijzen echt niet meer realistisch zijn en enorme uitzonderingen.

België is idd stùkken goedkoper (vlaanderen dan toch) vandaar dat ik eigenlijk geen veulens naar België verkoop Bloos

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:14

Jee wat een prijzen al inmiddels. Dan kan ik Kayleigh met flinke winst verkopen..... Clown Clown (die was 4,5 jaar terug 2000 euries.... net beleerd)