Inseminatie kosten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gracy

Inseminatie kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 13:30

Eind april wil ik mijn merrie laten insemineren en wat ik graag wil weten.. is wat zijn de gemiddeld kosten om het via een eigen veearts te laten doen. Verward

Het verschil in het dekgeld om het bij de dekstation van de hengstenhouder te laten doen onder hun vetainaire begeleiding is € 200,-.

Liefst wil ik haar gewoon op stal in d'r eigen vertrouwde omgeving laten insemineren.
Mijn merrie is regelmatig bijtijds hengstig en gelukkig wel gelijk goed hengstig!

Onderhandelen jullie over een bepaalde bedrag vooraf met de veearts? of is er een standaard tarief?

Ik hoor graag jullie feedback Afgod

bar_

Re: Inseminatie kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:55

Bij een hengstenhouder kun je ook thuis laten insemineren. Verder weet ik niet zo veel over de tarieven, volgens mij verschilt het per veearts. Ik denk dat je het beste even contact op kan nemen met je veearts.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 17:29

sarino schreef:
Bij een hengstenhouder kun je ook thuis laten insemineren. Verder weet ik niet zo veel over de tarieven, volgens mij verschilt het per veearts. Ik denk dat je het beste even contact op kan nemen met je veearts.

Bedankt voor je feedback.

Ik heb een kostenoverzicht van 'losse tarieven' doorgekregen van de kliniek.
Ik moet overleggen met de veearts zelf over een 'pakket afspraak' voor een totaal bedrag.

Ik wil graag weten wat de gemiddeld kosten zou zijn zodat ik een helder idee hebt ter voorbereiding op het gesprek met de veearts Knipoog

Dus wat voor bedrag zou ik kunnen afspreken voor bezoek, scannen, opvoelen, en inseminatie?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:55

Gracy schreef:
sarino schreef:

Bedankt voor je feedback.

Ik heb een kostenoverzicht van 'losse tarieven' doorgekregen van de kliniek.
Ik moet overleggen met de veearts zelf over een 'pakket afspraak' voor een totaal bedrag.

Ik wil graag weten wat de gemiddeld kosten zou zijn zodat ik een helder idee hebt ter voorbereiding op het gesprek met de veearts Knipoog

Dus wat voor bedrag zou ik kunnen afspreken voor bezoek, scannen, opvoelen, en inseminatie?

plus/minus voor 3 bezoeken in 1 cyclus € 90,-

Laat je hem het Sperma bestellen.vangt ie 200,- en dat kun jij weer van de rekening aftrekken Haha!

Voor pony's is dat minder. Huilen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:03

neem eens contact op met suzanne F hier op bokt.
die kan ook insemineren.
misschien dat zij het weet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:19

Ketaki schreef:
die kan ook insemineren.

Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:57

ceasario schreef:
Ketaki schreef:
die kan ook insemineren.

Haha!

wat valt daar precies aan te lachen. Slapen

of je gelooft het niet en gaat naar haar profiel toe.
zie je het zelf staan. Cool