[TI] Te dikke staart??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BibiSmurf

Te dikke staart??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 13:27

Hoi ik heb een vraagje,

Mijn tinker heeft een hele dikke staart en als ik aan het draven ben dan komt deze tussen zijn benen.
Nu lijkt me dit erg vervelend voor hem. Ik heb al allerlei dingen geprobeerd zoals een dikke vlecht erin , maar tot nu toe helpt niets.
Nu zit ik er aan te denken om een stuk in het midden weg te knippen. Ten eerste vind ik dit zonde van zijn mooie staart en ten tweede denk ik dat het niet zal helpen.

Wie kan mij helpen zodat het voor hem prettiger is??

Djana

Re: Te dikke staart??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:46

Djana heeft ook zo'n dikke staart, ik dun haar staart altijd uit met een uitdunschaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:13

Mijn tinker heeft dat ook een beetje..
Hier ook te zien:
Afbeelding

Sja ik doe er niet veel aan, hij heeft er ook niet echt last van.
Maar je zou wel een vlecht kunnen maken, en die een keer dubbel doen, en boven vastmaken. In ieder geval voor het rijden. Of met een staartzak, dat gaat ook prima.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:18

Heeft hij er last van,of is het meer dat je dat denkt?????

Denk niet dat het hem uitmaakt nml.
Quint heeft ook een enorme staart maar ik laat die lekker hangen zoals die hangt,ik heb nooit het idee dat hij er ook maar een beetje last van heeft.
Ik moet wel de lengte goed in de gaten houden want die is snel te lang(al knip ik er regelmatig een behoorlijk stuk vanaf)

Sparks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:25

kdenk niet dat hij er last van heeft

me shettie heeft dat ook maar gaat uren door met haar staart tussen haar benen en volgens mij merkt ze het niet eens dat die staart tussen haar benen heeft.

kdenk dat je het gwoon zo moet laten hij zal er niet zo veel last van hebben als jij denkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:31

Mijn Haf heeft ook een hele dikke staart en als je tinker er echt last van heeft dan zou je dat allang gemerkt hebben. En die staart zit er toch al zijn hele leven?? Dus Het maakt helemaal niks uit.

Miss een beetje een domme vergelijking maar. op het momend dat je een bril krijgt is het wennen en als je er aan gewend bent Dan voel je het niteens meer. Dan is het alleen maar raar als je hem af zet. Dat is dus ook zo bij zijn staart. Als je daar aan de binnekand een heel stuk afhaald zal dat alleen maar raar zijn voor hem. Hij wnet er op een gegeven moment wel aan maar het is dezelfde situatie als de bril. En ik denk ook eerlijk gezecht Dat het niet mooi is om er een stuk tussen uit te halen.

Wees bij met wat ie heeft!! Een HELE mooie dikke staart.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:43

Een dikke staart moet je niet uit dunnen, sonde!!

Maar wat wel vaak een probleem is, is dat de staart te lang is, en daardoor erg zwaar wordt.. Hierdoor zal hij em niet meer dragen en dus tussen zijn benen komen met rijden.. Bovendien kunnen ze op hun staart gaan staan als ze opstaan..

Niet dat je hem kort moet knippen, maar het zal allicht iets helpen..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:51

angel heeft dit ook, ook door de dikte Ja
ik dacht ook dat het misschien lastig was, maar ze lijkt er niks van te merken hoor!

wat ik wel doe in de winter is de staart opbinden zodat die niet vol kan gaan hangen met dikke modderklonten, want als ze die tijdens het rijden tussen haar benen slaat doet dat haar wel pijn Knipoog Ach gut

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:42

Ze zéggen (maar hang me er absoluut niet aan op aub) dat het zwaaien van de staart tussen de achterbenen te maken heeft met de manier waarop de tinker zijn rug (wel of niet) gebruikt.

Maar nogmaals, men zegt dat. Overigens deed Baggio dat ook, nu niet meer.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:05

En Leonoor heeft weer helemaal gelijk. (doet wel zeer om dat te zeggen)
Een paard trekt zijn staart tussen zijn of haar benen als hij / zij bang is en ook wanneer het paard niet goed in balans loopt.
Dan verkrampen ze zich in de rug en dat is de zelfde situatie als bij bang zijn.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:07

ping! *lampje gaat branden*

klopt idd Ja
angel deed het namelijk voornamelijk toen ze pas werd ingereden, inmiddels eigenlijk haast niet meer Ja

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:19

Ariebren schreef:
Een paard trekt zijn staart tussen zijn of haar benen als hij / zij bang is en ook wanneer het paard niet goed in balans loopt.
Dan verkrampen ze zich in de rug en dat is de zelfde situatie als bij bang zijn.

Hamer Hyper!

Oftewel, niets staart uitdunnen, maar rijtechnisch oplossen Ja

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:21

Hee ja dat kan heel goed kloppen, mijn tink doet het nu ook niet meer.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:23

Een paard met een heeeel dun staartje kan hem ook tussen zijn benen trekken!
Ligt idd aan de gespannenheid, wordt vaneigens beter.
Bij mijn paardje heeft het meer dan een jaar geduurd voordat hij zijn staart ging dragen, en als hij gespannen wordt trekt hij hem nog steeds in.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:52

De mijne heeft dit ook heel erg. Ze heeft ook een superdikke staart, maar ik denk dat het ook grotendeels ligt aan de hele lage staartinplant zodat de staart moeilijk op te tillen is, want met plassen plast ze ook altijd alles tegen haar staart aan en er zit ook altijd mest in de staart aan de binnenkant.
Als je b.v. naar een tuiger kijkt, die heeft een hele hoge staartinplant en die tilt hem van nature al veel hoger. Friezen hebben ook een lage inplant.

Hier een foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto=U3YOHAEL

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:49

Leonoor schreef:
Ariebren schreef:

Ik ben met leo en ariebren eens,macho heeft dat ook een tijdje gehad toen hij met de achterhand
erniet goed onder liep.

Toen ik hem net had trok hij van angst met rijden zijn staart helemaal tussen zijn benen.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 11:00

Bedankt voor alle reacties. Pling
Hij doet dit al sinds dat hij bereden is en voor de wagen doet hij dit ook.
De staart kan niet te lang zijn, hij is eerder iets te kort. Verdrietig
En idd ik vind het zelf ook zonde om er iets tussenweg te knippen vandaar ook dit topic. Knipoog

Ik krijg als het goed is begin volgende maand een nieuw aangepast zadel. Het zadel wat ik nu heb paste hij binnen een jaar al niet meer. Misschien dat ook daar een gedeelte van het probleem zit.
Het kan niet van angst komen dat de staart tussen zijn benen gaat, want het is de sul himself.

sokkebrok, idd murphy doet hetzelfde als op die foto van jouw. Ja

Ik heb ook niet het idee dat hij er last van heeft, maar als ik dan bij mezelf denk dat dat niet fijn moet lopen. Probeer ik toch naar een oplossing te zoeken zodat het wel verholpen kan worden. Lachen

Iemand tips om het te verbeteren met rijden?

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:37

Ik denk dat het een tinkerkwaaltje is en geen angst in jou en mijn geval. Zoals ik al zij: de lage staartinplant en de zware staart.
Hier kan je waarschijnlijk met rijden niets veel aan veranderen. De mijne doet het voor de kar precies hetzelfde, dus heeft niets met zadel te maken in mijn geval. Ik zal het moeten accepteren of zijn staart afknippen en dan is voor mij de keus makkelijk! Tong uitsteken
Ik denk niet dat ze er last van zullen hebben, maar ik vind het gewoon geen gezicht. Maar aangezien ik verder niet aan de staart ga knippen..............................

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:30

IK denk niet dat je tinker er nog vel last van heeft hoor Knipoog
Hij/zij is er mee opgegroeit.
Maar als het voor je eigen gevoel niet goed veolt kun je de staart opknopen.
Ik zou absoluut niet weten hoe dat moet ,Maar heb er wel eens van gehoord Clown

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 18:34

B_Sweet schreef:
IK denk niet dat je tinker er nog vel last van heeft hoor Knipoog
Hij/zij is er mee opgegroeit.
Maar als het voor je eigen gevoel niet goed veolt kun je de staart opknopen.
Ik zou absoluut niet weten hoe dat moet ,Maar heb er wel eens van gehoord Clown

Hij geeft ook niet aan dat hij er last van heeft. Maar het is meer mijn eigen gevoel.
En de staart opknopen vind ik ook al zo wat. Knipoog

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:30

Een staart die tussen de benen komt is inderdaad over het algemeen het resultaat van niet goed over de rug lopen, op de voorhand lopen en niet dragen van achteren.
Draagt een paard van achteren, dan kantelt het bekken en komt de staart daarbij iets los van het lijf. Als een paard de rug vasthoud, houdt hij ook de hele bovenlijn vast, en bij die bovenlijn hoort ook de staart (verlengde van de rug).
Door een paard van achteren actief en dragend te krijgen en sterker te maken wordt het probleem een heel stuk minder. Aan de staart zelf ligt het eigenlijk niet. Wel kan het aan de bouw liggen, een paard wat van zichzelf erg stuwend is qua beweging zal er meer last van hebben dan een paard wat makkelijk draagt en het bekken makkelijker kan kantelen.

Jordy heeft overigens ook lang 'met zijn staart tussen de benen' gelopen. Hij hield enorm vast in zijn rug door spanning en spande zijn rug zeker wel aan, maar op een verkeerde manier. Inmiddels is hij een heel stuk sterker en loopt beter over de rug, nu draagt hij ook onder het zadel goed van achteren en die staart heeft hij geen last meer van. Hoe meer hij aanspant, hoe meer je de achterkant ziet zakken en hoe meer de staart gedragen wordt.
Hier een aantal foto's waarbij dat goed te zien is. De eesrte is een foto in schouderbinnenwaarts, aardig verzameld en dan zie je dat hij zijn staart echt draagt:
http://img204.imageshack.us/img204/598/dscf00290dp.jpg
Deze foto is in galop waarbij je ook ziet dat hij netjes op het achterbeen is en zakt van achteren, ook weer de staart van het lijf af.
http://img513.imageshack.us/img513/3781/0080uf.jpg

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 09:18

Supertje schreef:
Een staart die tussen de benen komt is inderdaad over het algemeen het resultaat van niet goed over de rug lopen, op de voorhand lopen en niet dragen van achteren.
Draagt een paard van achteren, dan kantelt het bekken en komt de staart daarbij iets los van het lijf. Als een paard de rug vasthoud, houdt hij ook de hele bovenlijn vast, en bij die bovenlijn hoort ook de staart (verlengde van de rug).
Door een paard van achteren actief en dragend te krijgen en sterker te maken wordt het probleem een heel stuk minder. Aan de staart zelf ligt het eigenlijk niet. Wel kan het aan de bouw liggen, een paard wat van zichzelf erg stuwend is qua beweging zal er meer last van hebben dan een paard wat makkelijk draagt en het bekken makkelijker kan kantelen.

Jordy heeft overigens ook lang 'met zijn staart tussen de benen' gelopen. Hij hield enorm vast in zijn rug door spanning en spande zijn rug zeker wel aan, maar op een verkeerde manier. Inmiddels is hij een heel stuk sterker en loopt beter over de rug, nu draagt hij ook onder het zadel goed van achteren en die staart heeft hij geen last meer van. Hoe meer hij aanspant, hoe meer je de achterkant ziet zakken en hoe meer de staart gedragen wordt.
Hier een aantal foto's waarbij dat goed te zien is. De eesrte is een foto in schouderbinnenwaarts, aardig verzameld en dan zie je dat hij zijn staart echt draagt:
http://img204.imageshack.us/img204/598/dscf00290dp.jpg
Deze foto is in galop waarbij je ook ziet dat hij netjes op het achterbeen is en zakt van achteren, ook weer de staart van het lijf af.
http://img513.imageshack.us/img513/3781/0080uf.jpg

Bedankt voor je reactie,
Het klopt ook dat mijn paard overbouwd is en daardoor ook snel op de voorhand loopt. Ik zal er aan proberen te werken.
Ik zal ook even kijken of ik een fotootje kan plaatsen van hoe dik zijn staart is.

edit:
Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:40

Hier ook een tink met een enorm dikke staart! Ik vlecht hem in als ik les heb, is meteen ook makkelijker voor mijn instructrice. wij werken nog aan het meer kantelen van het bekken, maar of dat met zo een mega staart echt gaat werken? Ik heb niet het idee dat die van mij er last van heeft. hij blijft wel liever staan tijdens het mesten. Ik ook trouwens, dan heb je niet de mest door de hele bak heen of over zijn sokken heen.

Ik knip ook de staart relatief kort, dat scheelt weer een kilootje