ECAHO, waar gaat het heen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

ECAHO, waar gaat het heen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 14:32

Onderstaande post komt van de oud voorzitter van de ECAHO met een korte verklaring waarom hij aftreed (van straight Egyptians).

Citaat:
Dear all,

I would like to inform you, that during our ECAHO General Meeting last weekend in Babolna I resigned from my position as ECAHO President.

That's why I am not able any more to fulfil my promise to give answers on some open questions.

The reason for my decision is the fact, that I am not willing and able any more to represent politics which care, - from my point of view, - more for business interests than for the needs of our thousands of European breeders. For such developments my personal time is too valuable.
A new president should be elected within the next 3 months in an extraordinary General Meeting. Perhaps such new president will be also willing to discuss with you in this very nice forum.
With all due respect for my successors and for ECAHO I will of course not discuss any details at the moment and I ask for your appreciated understanding.

Goodbye to everybody, - most of the time it has been a pleasure to discuss with you, - even some of you gave me a hard time!

All the very best for you and for your horses!

Ferdinand Huemer

Vooral van deze zinnen schrik ik.
The reason for my decision is the fact, that I am not willing and able any more to represent politics which care, - from my point of view, - more for business interests than for the needs of our thousands of European breeders. For such developments my personal time is too valuable.

Is het niet eens tijd dat wij als leden van het AVS/BAPS en daardoor de ECAHO ons zorgen gaan maken?
Ik dacht altijd dat de ECAHO er was voor ons, de leden, oke ook wetende dat de echte macht niet helemaal bij ons ligt maar door deze post komt bij mij de vraag naar boven wat het ECAHO daadwerkelijk betekent voor de leden die niet stinkend rijk zijn.

Daarnaast vraag ik me ook af of de regels in dit weekend zijn verandert zodat mevr E. Chat langer voorzitter mag blijven van de sport afdeling.
Zoals de regels waren moest zij zich terug trekken daar ze aan haar maximale aantal jaren zat, maar er was spraken dat ze dit wel snel even zouden veranderen.

DunjaR

Re: ECAHO, waar gaat het heen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:58

een goed voorbeeld vind ik het topic op SE hoe hij Gideon te woord stond.....ik vind dat dat al genoeg zegt....

Gideon_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:56

Emma,

Ferdinand Huemer is afgetreden om te voorkomen dat hij af zou worden gezet. Er was voldoende info verzameld om een motie van wantrouwen in te dienen. Hij heeft derhalve voor de "zijdeur" gekozen...

Hij heeft in zijn periode als president er een enorme chaos van gemaakt, veel geld verspild en nooit een luisterend oor heeft gehad voor de "thousands of European breeders" die geklaagd hebben over corruptie, conflict of interest en paardenmishandeling. Zijn post op SE is het zoveelste rookgordijn om de waarheid te verdoezelen.

De kreupele, gedrogeerde en daarna gediskwalificeerde Fawn Obsession is nog steeds wereldkampioene 2005 en Bé Blaak heeft de Reserve Wereldkampioene op stal staan alleen helaas is het gloriemoment al 14 maanden verloren. Ook hier heeft het huidige ECAHO bestuur gefaald...

De leden hebben tegen de statutenwijziginig gestemd. Chat is weg. Toto is de nieuwe voorzitster van de Sportcommissie. Zij heeft onze steun nodig om met de sportpaarden een veel serieuzere koers te gaan varen dan een Europees Kampioenschap wat afgegleden is tot een wedstrijd waar veel te weinig gekwalificeerde paarden verschijnen.

Voor de ECAHO shows is helaas de trend sterk dat e.e.a. steeds meer draait om de glorie van de kopers van kampioenspaarden. Als je veel geld hebt koop je gewoon een wereldkampioen, dan sta je waarschijnlijk een paar jaar in de ring met een beker in je hand.

Binnenkort zal er een nieuwe ECAHO president worden gekozen. Hopelijk iemand die niets met show-paarden van doen heeft zodat deze persoon integer durft te handelen zonder gevaar voor eigen hachje. Alleen dan maakt de ECAHO een goede kans...

Gideon

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 07:37

Gideon_R schreef:
De leden hebben tegen de statutenwijziginig gestemd. Chat is weg. Toto is de nieuwe voorzitster van de Sportcommissie. Zij heeft onze steun nodig om met de sportpaarden een veel serieuzere koers te gaan varen dan een Europees Kampioenschap wat afgegleden is tot een wedstrijd waar veel te weinig gekwalificeerde paarden verschijnen.

Wat ben ik ongelooflijk blij met dit nieuws! Eindelijk een normale kans op een goed en niet door persoonlijke belangen geleid Europees Kampioenschap. Mw. Modderman kan weer op mij en ik denk dat ik ook wel kan zeggen, de DAWRA, rekenen!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 08:47

Krista schreef:
Gideon_R schreef:

Wat ben ik ongelooflijk blij met dit nieuws! Eindelijk een normale kans op een goed en niet door persoonlijke belangen geleid Europees Kampioenschap. Mw. Modderman kan weer op mij en ik denk dat ik ook wel kan zeggen, de DAWRA, rekenen!

Kijk en op dit nieuws zat ik te wachten Cool
Dit is voor mij een rede om weer eens uit te kijken naar de evenementen die door het ECAHO worden georganiseert.
Heb de eer gehad om Chat 1 weekend mee te maken, terwijl ze niet in functie was, maar zelfs toen liep ze de boel te verstieren.
Toto de nieuwe voorzitter van de sportcommissie, helemaal super en natuurlijk kan ze steun verwachten uit de noordelijke hoek... SUPERRRR!!!!