Nakomelingen van de hengst Whinny Jackson??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denni

Nakomelingen van de hengst Whinny Jackson??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 12:47

Hallo allemaal!

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met een nakomeling van Whinny Jackson.

ben wel nieuwsgierig naar karakter en prestaties van deze pony's/paarden.

Ik heb zelf een merrie van Whinny Jackson die best wel een moeilijk karakter heeft en overigens ook erg goed kan springen ondanks dat ik meer met dressuur bezig ben.

Ik ben benieuwd!

lailapri

Re: Nakomelingen van de hengst Whinny Jackson??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:10

dit hoort geloof ik niet hier, even temmen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:41

RPA --> FB.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:21

Hoezo een moeilijk karakter? Beschrijf haar eens.

Denni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 12:43

Ze is zowel met rijden als in de omgang niet echt een van de makkelijkste. Nu heb ik wel vaker gehoord dat de nakomelingen Whinny Jackson een wat 'moeilijker' karakter hebben vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Maar goed een beschrijving...

In de omgang dingen als niet vast kunnen zetten omdat ze dan gaat hangen, heel erg snel van slag als er dingen anders gaan dan ze gewend is, erg dominant naar andere paarden en mensen, soms zelfs vals naar mensen toe, eenkennig maar wel lief en aanhankelijk naar mij toe, etc etc.

Met rijden is ze ook snel van slag als er iets in de omgeving gebeurd, bijvoorbeeld als er andere paarden in de bak komen, of iemand met een trailer het terrein op rijd, tijdens wedstrijden of vereningslessen is zo ook altijd erg druk. Ze wordt sowieso snel heet tijdens het rijden om nog maar niet over springen te spreken!

Maar als je een beetje met d'r om kan gaan is het wel een heel leuk paard! met veel kwaliteit dus ik ben wel heel blij met haar!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:11

Ik heb een Whinny Jackson X Ferro merrie gereden,deze was enorm rillirig.Als je met je tong klakte dan sprong ze 10 meter vooruit,en ze bleef dus ook maar lopen.Kreeg zelfs pillen tegen haar nerveus heid.Ik ben er ook een paar keer flink afgevallen,echt een lastig paard.Maar ze kon geweldig lopen,enorm goed achterbeen gebruik en heel veel veer en souplesse. Ze is Elite merrie bij het NRPS en vorig jaar mocht haar veulen van Santano naar de kampioenskeuring in Ermelo bij het KWPN.

Denni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 20:02

Dat klinkt wel bekend ja, mijn paard reageert ook extreem op geluiden en is nogal voorwaarts, en inderdaad ook een goed achterbeen gebruik. Ik heb wel eens in een clinc meegereden van een duitse vrouw die haar een heel snel achterbeen vond hebben en het een intelligent paard vond met een apart karakter. Maar bedankt voor je reactie!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:22

Ik heb zelf een NRPS merrie nakomeling van Whinny Jackson gehad en zij is wel erg lief. Waarom heb ik haar dan weg gedaan? nou ze is 1.50m en super slank en ik wilde over naar een grote KWPN-er. Ze staat nu in de buurt van Zwolle en heeft een heel leuk baasje Lachen
Die "grote" KWPN-er van mij had ik als veulen gekocht en nu (nu hij 4 wordt) is hij 1.58m.... al een hele verbetering dus hahaha

Denni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 12:34

Haha, nou ja wie weet groeit hij nog wat?! Succes met 'm en bedankt voor je reactie!

domitjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:51

een vriendin van mij heeft ook een whinny jackson. Wheering's valentine heet die merrie. Heel mooi paard kan ook super lopen maar net wat je zegt erg rillerig. Ze schrikt al als de waterslang 5 cm naar achter ligt.

wynonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:05

hee ik heb ook een merrie van winney jackson een E-pony en zij is echt ook super druk, er hoeft maar een klein dingetje te gebeuren en ze is helemaal van slag, met rijden heeft ze er ook altijd heel erg veel zin in:P maar wel grappig dat de hengst dat zo door geeft aan al zijn nakomelingen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:07

Ik vond die merrie die ik gereden heb ontzettend leerzaam maar ook erg vermoeiend hoor.Lig er niet snel naast,maar bij die wel een paar keer..

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:21

wynonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:28

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:40

Nee helaas,want ze was niet van mij

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:45

Mooie foto's Wynonah! Ziet er goed uit *LOL*

wynonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:19

hihi dankje ik vind dat ze wel een beetje op elkaar lijken!
rij je ook wedstrijden?

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:32

Laatst bijgewerkt door shron_silver op 01-02-08 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

StemOpEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:41

Wij hebben ook een nakomeling van Whinny Jackson op stal gehad! Een donkerbruine ruin van 1,61.
Qua karakter op stal en met het rijden kon je geen liever paard wensen... Op stal was het net een
grote knuffelbeer. Ook met het rijden was hij zeer braaf en goed gehoorzaam... Helaas werd bij hem
OCD geconstateerd. Waardoor hij niet meer geschikt was voor de wedstrijdsport. Hij was dubbel M
geklasseerd. In het land was hij wel wat dominant

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 08:24

wynonah schreef:
rij je ook wedstrijden?

Zolang ik haar had wel. Ik heb een paar wedstrijden in de B met Soraya gereden en daar een paar winstpunten mee behaald. Ze was alleen maar 1.52m hoog en ik ben vrij stevig. Dat zag er niet zo mooi uit, dus toen heb ik haar verkocht. Ze heeft nu een heel goed tehuis Haha! Daar ben ik heel blij mee *LOL*

StemOpEm schreef:
Wij hebben ook een nakomeling van Whinny Jackson op stal gehad! Een donkerbruine ruin van 1,61.
Qua karakter op stal en met het rijden kon je geen liever paard wensen... Op stal was het net een
grote knuffelbeer. Ook met het rijden was hij zeer braaf en goed gehoorzaam... Helaas werd bij hem
OCD geconstateerd. Waardoor hij niet meer geschikt was voor de wedstrijdsport. Hij was dubbel M
geklasseerd. In het land was hij wel wat dominant

Jammer van de OCD! Dubbel M is niet niks!

shron_silver schreef:
In de lijn van mijn pony zit ook whinny Jackson! De vader van de vader van mijn pony is Whinny Jackson.

Wyoming Vaumirpa, NRPS hengst 1.42.
Wyoming word nu 4 jaar.

http://www.youtube.com/watch?v=yRp-iWtC3eM
Op dit filmpje is hij ong. 2 maanden zadelmak.

http://pic70.picturetrail.com/VOL1844/8 ... 277250.jpg

Leuk filmpje! Ziet er heel netjes uit! Zeker voor 2 maanden onder het zadel!
Leuke bles trouwens Haha!

wynonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:48

Babsie_Flash schreef:
wynonah schreef:
rij je ook wedstrijden?

Zolang ik haar had wel. Ik heb een paar wedstrijden in de B met Soraya gereden en daar een paar winstpunten mee behaald. Ze was alleen maar 1.52m hoog en ik ben vrij stevig. Dat zag er niet zo mooi uit, dus toen heb ik haar verkocht. Ze heeft nu een heel goed tehuis Haha! Daar ben ik heel blij mee *LOL*

ja dat is altijd belangrijk:) ik rij nu M2 met 6 wp's maar ze heeft Z2 gelopen, die van mij is ook ongeveer 1.53/1.54.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:36

Babsie_Flash schreef:
shron_silver schreef:
In de lijn van mijn pony zit ook whinny Jackson! De vader van de vader van mijn pony is Whinny Jackson.

Wyoming Vaumirpa, NRPS hengst 1.42.
Wyoming word nu 4 jaar.

http://www.youtube.com/watch?v=yRp-iWtC3eM
Op dit filmpje is hij ong. 2 maanden zadelmak.

http://pic70.picturetrail.com/VOL1844/8 ... 277250.jpg

Leuk filmpje! Ziet er heel netjes uit! Zeker voor 2 maanden onder het zadel!
Leuke bles trouwens Haha!

Dankje Lachen haha ja veel wit, ben er zelf niet zo'n fan van Knipoog

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:45

heeft er iemand ook wat info en foto's van whinny jackson? heb een nakomeling van hem op t oog. vos merrietje.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 08:58

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:12

FlairS is een Whinny Jackson.
Als veulen nationaal Kampioen op de late veulenkeuring, als 3 jarige nationaal kampioen 3 jaar en ouderen.Als 4 jarige 1e in de zadelrubriek van de provicie Noord Holland zonder galop te tonen(stap en draf en type waren genoeg om meer punten te hebben dan de rest),nog een keer kampioen van Noord Holland en diverse keren 1e onder het zadel Tong uitsteken , maar wat karakter betreft: Boos!
Altijd en eeuwig afstandelijk.Op stal zal ze je niet slaan of bijten maar is altijd op haar hoede en waarom?Geen idee.In het land naar je toekomen?Vergeet het maar,zelfs niet om alleen het dek af te halen.Dominant naar andere paarden,en wat rijden betreft:Ze kan alles tot em met de Z1 maar wel wanneer het haar uitkomt.Ik heb al diverse keren op het punt gestaan haar te verkopen maar ja dan kijkt ze je weer aan met die geweldige blik......... Haha!
Momenteel is ze drachtig van de hengst Gameboy en ik hoop dat het veulen in ieder geval half zo lief is als papa want een liever paard als hij heb ik nog niet meegemaakt.
Wie weet lukt het.Ik heb een vijfjarige Rubiquil uit Flair en gelukkig lijkt hij ook meer op z'n vader dan op zijn moeder.