Paula heeft voor mij geen noemenswaardige verbeterpunten. Ze heeft mooie ruime bewegingen en veel rasuitdrukking.
Afgelopen jaar heeft ze een veulen gehad van Goldwin van Wegdam wat volgens de veulencontroleur een heul best veulen is
( De jury was er minder over te spreken
, geen VP, maar ze liet zich ook totaal niet zien) De moederlijn van Paula is geen minimaat, dat valt allemaal in de middenmaat. Ik ontdek net dat de moeder van Paula (Diana van de halve Maan) een volle broer heeft, namelijk Firo van de Halve Maan en die is 1.02. De ouders van Diana zijn 0.98m en 0.95m. Van Diana weet ik het niet, maar laat dat eens rond de 0.95m zijn.
Paula is 0.83m. Het is voor mij geen must om in de minimaat te fokken, maar ik wil in ieder geval binnen de kleine maat blijven.
Kortom, welke hengst zou een wijze keuze voor Paula zijn?
Ik heb vooralsnog Ollie van de Eickenwal op het lijstje staan.
. Kleur is wel ondergeschikt aan kwaliteit.
ja dat is logisch, nouja doordat er geen foto bij zit kan ik niet echt oordelen of de hengst er goed bij past, maar ik vind Birchwood Sandstorm een mooie hengst, het is een palomino en is 82 cm hoog. Hij staat ter dekking op hengstenhouderij Dibbits, wij hebben ook 2 merries door hem laten dekken en zijn benieuwd naar het resultaat