Door welke hengst hebben jullie 2006 je merrie laten dekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Door welke hengst hebben jullie 2006 je merrie laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 20:13

Ik ben erg benieuwd welke hengsten er dit jaar zoal gekozen zijn door jullie en waarom?
2005 heb ik mijn merrie laten dekken door een beetje onbekende (ggk) hengst wat robuster type,

dit jaar zijn beide pony's leeg, maar zou in de toekomst toch weer eens een kleintje willen fokken.

dus brand maar los!

Dennis

Re: Door welke hengst hebben jullie 2006 je merrie laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:34

Mijn merrie (Rosy van Marssum, vos-roan, 2e premie IBOP-B v. Willem van de schaapshoeve) heb ik dit jaar laten dekken door Montgomery van de oude hoeve (1e premie, zwart). Ik verwacht het veulen half mei.

Waar mijn merries dit jaar heen gaan weet ik niet. Ik ben voor Trendy(2e premie, zwart, v. Imago van de spoorlaan) en Whitney(enter premie, palomino, v. Lars van de Ruitersweide) nog op zoek. Ik zit aan Narcos van stal 't Hurkske te denken. Narcos is een neefje van Roos (zijn moeder is een zus van Roos, beide van de kroon preferente merrie Terry van stal 't Hurkske)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:41

Joep, een hengstje uit de buurt. Geen idee of hij stamboek heeft, hij dekt in ieder geval goed Haha!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:47

Kitty van de Korseput
Zwart en 81 cm hoog (V: florio van de Beatrixlaan)
gedekt door: Birchwood Sandstorm, palomino en 82 cm hoog.

Peggie van Panorama
Zwart en 81 cm hoog (V. Jan van Valkenblik)
gedekt door: Birchwood Sandstorm, palomino en 82 cm hoog.

Tamar van de Noordersingel
Vos en 75 cm hoog (V. Fazal van de Rheehof)
Gedekt door: Tobias Toy van de Heidehoeve, Vos en 75 cm hoog.

Sandy van de Noordersingel Zwart en 78 cm hoog (V. Kahan van de Toom)
gedekt door: Mercader, is een falabella hengst, zwartbont en 62 cm hoog

xMika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:54

Door mijn eigen bonte dekhengst: Sjoerd van de Sanbuorren. Haha!
Ik heb mijn kleine blauwschimmel merrie laten dekken door Sjoerd en ik verwacht deze Lente een heel mooi Veulen, maar hij geeft alleen maar dure veulens. Pling Geld, geld!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:49

bonte merrie heb ik laten dekken door Kurion van de Rijsdrecht, vos, 97 cm. Er kwam een prachtig voskleurig merrietje uit Haha!

klaske123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:16

MarthieLover schreef:
Door mijn eigen bonte dekhengst: Sjoerd van de Sanbuorren. Haha!
Ik heb mijn kleine blauwschimmel merrie laten dekken door Sjoerd en ik verwacht deze Lente een heel mooi Veulen, maar hij geeft alleen maar dure veulens. Pling Geld, geld!

heej cool ik heb de zelfde dekhengst gebruikt voor mijn shet een zwarte:P hope voor een mooi veulentje:P

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:24

Ik verwacht een veulen van een hengstje in de buurt (100 meter van ons huis Knipoog ) Beatle. zonder papieren, mijn merrie heeft er ook geen ...
Hij is vos met lange tamelijk bleke manen en 79 cm hoog. Mijn merrie 95 cm dus we hopen op een klein veulen bij de geboorte want het is haar eerste! Dit jaar wordt ze gedekt door mijn eigen hengstje (heb hem nog niet zo lang), Ric de hamendes, wel papieren maar nog niet ggk. Vos met lange abnormaal dikke witte manen tot bijna op de grond (dat beloofd wat Wow! ) hij is maar 73 cm en een echte schat, ik hoop dat zijn veulens op hem gaan lijken van karakter want zoiets heb ik nog nooit eerder gezien! Zooo braaf! een kind van 2 kan er mee wandelen, poetsen, opzitten,... zonder dat hij 1 stap verkeerd zet! dus hopelijk geeft hij dit door!

foto's van beiden op: http://www.freewebs.com/thomaskenshof

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:34

Thomas5 schreef:
Ik verwacht een veulen van een hengstje in de buurt (100 meter van ons huis Knipoog ) Beatle. zonder papieren, mijn merrie heeft er ook geen ...
Hij is vos met lange tamelijk bleke manen en 79 cm hoog. Mijn merrie 95 cm dus we hopen op een klein veulen bij de geboorte want het is haar eerste! Dit jaar wordt ze gedekt door mijn eigen hengstje (heb hem nog niet zo lang), Ric de hamendes, wel papieren maar nog niet ggk. Vos met lange abnormaal dikke witte manen tot bijna op de grond (dat beloofd wat Wow! ) hij is maar 73 cm en een echte schat, ik hoop dat zijn veulens op hem gaan lijken van karakter want zoiets heb ik nog nooit eerder gezien! Zooo braaf! een kind van 2 kan er mee wandelen, poetsen, opzitten,... zonder dat hij 1 stap verkeerd zet! dus hopelijk geeft hij dit door!

foto's van beiden op: http://www.freewebs.com/thomaskenshof

Leuk hengstje heb je Lachen mooie manen ook

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:45

ze is vorig jaar gedekt door Dobby (van meavy) maar ze is daarna hengstig geworden. Binnenkort gaan we haar laten scannen.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:25

ik heb zelf 3 fokmerries.

emy van de wijde wormer bruin bont is gedekt door sören van de sanjesreed zwart bont
meline van't houtdorp blauwschimmel ( overigens binnenkort te koop) is gedekt door narcos van t hurske vos
olga van de veldstreek zwart is gedekt door een crem dun bonte hengst uit duitsland.

verder heeft mn vriend nog heel wat drachtige merries, 1 gedekt door die cream dun bonte, de rest door sören

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:57

Ik verwacht dit jaar een veulen van Jimmy el Caliento (is van Karoliena op bokt), ben erg benieuwd wat daaruit komt Lachen
Als dat veulen goed bevalt kies ik volgend jaar misschien weer voor Jimmy, zo niet dan ga ik voor een apart kleurtje.
Ik heb mijn oog al laten vallen op Dobby; ben ik helemaal verliefd op Haha! Is een hengstje van Meavey op bokt. Ook vind ik Milleniums Eclipse Victory en Mountain Highs Winselot II van Stal Hazelberg erg leuk om een leuke kleur én wat meer luxe te fokken Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 08:34

appelbolfan schreef:
Ik verwacht dit jaar een veulen van Jimmy el Caliento (is van Karoliena op bokt), ben erg benieuwd wat daaruit komt Lachen
Als dat veulen goed bevalt kies ik volgend jaar misschien weer voor Jimmy, zo niet dan ga ik voor een apart kleurtje.
Ik heb mijn oog al laten vallen op Dobby; ben ik helemaal verliefd op Haha! Is een hengstje van Meavey op bokt. Ook vind ik Milleniums Eclipse Victory en Mountain Highs Winselot II van Stal Hazelberg erg leuk om een leuke kleur én wat meer luxe te fokken Lachen

hier is mijn dame door gedekt vorig jaar. is ze leeg, dan denken we eraan om haar alsnog door hem te laten dekken

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 08:42

Sebastopol's Elite
Diverse premies, palomino, 88 cm
v. Sebastopol's Mon Cherie
Gedekt door Jimmy El Caliento.