*Zucht* rijden rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

*Zucht* rijden rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 17:35

Zucht.. Iedere keer als ik mijn houding zie schrik ik me dood he! Het is al wel verbeterd als je kijkt naar een jaar geleden maar het lukt me gewoon niet.. Ik ben uit verhouding!

Ik heb hele korte armen en benen met een redelijk lang bovenlijf.. Dat klopt gewoon niet! Best lastig dus.. Zeker met rijden.. Vanmiddag zijn er rijfoto's gemaakt van Wairan, maar ik schaam me dood voor mijn houding. Ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet!

Ik merk ook wel dat mijn houding per paard verschillend is.. Zo is mijn houding op Wairan een stuk beroerder als mijn houding op Atlantic? Mijn houding op een ander paard als een haflinger is ook een stuk beter.. Zou dit aan de bouw liggen van het paard? Op mijn eigen pony zit ik ook beroerd, maar zij is gewoon te klein voor mij.. Wat denken jullie? Ligt dit aan "het haflinger zijn"?

Ps. Het rijtopic.. viewtopic.php?f=10&t=725137 Bloos

Amigo_

Re: *Zucht* rijden rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:44

Ik heb het zelfde probleem.. Ik zit 100x netter op een groot paard dan op Amigo..
Ik probeer het te corigeren om m`n beugels lang te maken..e n vaak zonder beugels te rijden..

Vraag gewoon aan je instrutrice/instructeur of zij/hij je kan helpen met je houding.. Door er veel op te letten word het steeds beter Lachen Maar hou ook je paard goed in de gaten en vergeet vooral niet om te rijden.. Hebben jullie spiegels?? zo ja,, kijk dan iederen keer daar in als je langs rijdt.. vind je dat je te ver naar voren zit ( gebogen ) corrigeer dat dan meteen..

Zo merk je vanzelf dat het beter gaat. Maar als iemand kijtk bijvoorbeeld laat hem/haar dan zeggen als je bijvoorbeeld je hakken naar beneden moet duwen of juist rechter op moet zitten..

Met de tijd word het beter Lachen (sorry ben niet erg goed in dingen uitleggen Geld, geld! )

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:39

Vind je houding wel meevallen.Alleen je armen,deze moeten minder gespannen en dus met een knik.
Je armen moeten een verlengstuk zijn van de teugels.

Gewoon thuis oefenen,dienblad vasthouden.
Op je paard even los maken in je schouders,weer net doen of je een dienblaadje op je vuisten vasthoud.
Gestrekte armen worden veroorzaakt in spanning in de schouders.
Dus loslaten,laten hangen die schouders.

Veel oefenen dus.

Succes,groet Dagmach

Houding,is houding en heeft niet met het paard te maken.Jij laat je vervoeren,met een meebewegend,ontspannen lijf.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:10

Dat je houding wisselt per paard klopt op zich, geen paard beweegt hetzelfde dus beweeg je op elk paard anders. Bij de ene zit je nou eenmaal fijner dan op de andere. Aan de andere kant: een goed ruiter kan op elk paard rijden, toch?

Je geeft zelf heel veel punten aan. Ik vind je soms wat rond in je rug en in elkaar gedoken in je lijf. Probeer ontspannen voor je uit te blijven kijken, laat je onderbenen hangen alsof ze er niet zijn en concentreer je op de beweging van je paard en het opvangen van die bewegingen in je lijf.

Er is niets mis met het concentreren op je zit en daarbij even vergeten dat je ook nog aan je paard moet rijden. Een ontspannen ruiter die goed zit en in de beweging van het paard zit, geeft bijna vanzelf een ontspannen en nageeflijk paard.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:14

Ja op ieder paard zit je anders. Ik vind jouw houding wel meevallen, al lijkt het alsof je soms naar voren duikelt en je armen zijn te stijf. Ik denk niet dat je houding te wijten is aan het feit dat je op een haflinger rijdt. Blijven oefenen!!

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:10

Je houding valt opzich wel mee.
Druk je schouders naar achteren, en je hakken naar beneden.
succes.