Zep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fantast

Zep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 17:37

Wie heet voor mij meer informatie over de hengst Zep. Ik wil graag wel een foto van hem, en weet iemand of hij nog dekt en wat dan het dekgeld is?

Ik zit er aan te denken om mijn merrie te laten dekken, en mijn instructrice vond hem wel geschikt voor haar. Ze wist alleen niet of hij nog wel dekt. Ik heb op google gezocht en kan niets vinden, ook heb ik hier met de zoekfunctie gezocht, maar werd niet veel wijzer.

SophievdV

Re: Zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:47

Zep is volgens mij al overleden.

Zie nu op KWPNstallion dat hij in september 1996 al overleden is aan de gevolgen van koliek.

Tenminste, ik neem aan dat je de Gelderse Zep bedoelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:50

Als een instructrice met zoiets aankomt zou ik toch iemand anders zoeken die wel verstand van fokken heeft om advies te geven.
Ga naar hengstenshows en misschien zijn er wel goede fokkers bij je in de buurt die je om advies kan vragen.
Je kan ook een topic openen over de hengstenkeuze.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 19:43

[***] schreef:
Als een instructrice met zoiets aankomt zou ik toch iemand anders zoeken die wel verstand van fokken heeft om advies te geven

Mij instructrice kent mijn paard het beste qua karakter, iemand op het forum weet niet hoe zij in het rijden is en wat voor karakter ze heeft. Dus door een verhaaltje over mijn paard te typen en zo een hengst zoeken op advies van iemand die haar niet kent lijkt me nog onverstandiger
Ze heeft ook gezegd dat ze niet zeker wist of deze hengst er nog was dus.

Ik zal haar even vragen of ze het gelderse paard bedoeld.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:04

Volgens mij is er maar een Zep geweest en dat was de Gelderse Zep.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:56

Je zou dan naar Vitens kunnen kijken, die komt er denk ik het dichtst bij met Parcival x Zep
Afbeelding

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 18:53

Dank je ik zal zeker even meer info over hem zoeken.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 04:37

Wat ik begrijp uit je profiel ia dat je een volbloed hebt staan en ja dan begrijp ik deels de gedachtegang van je instructrice.

Nu komt bij mij de vraag op of dat je het veulen wil houden voor de sport of voor de verkoop fokt want dan is er een verschil in commercieel fokken of sporttechnisch, is jammer dit onderscheid maar wel waar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 06:53

krackertje schreef:
Wat ik begrijp uit je profiel ia dat je een volbloed hebt staan en ja dan begrijp ik deels de gedachtegang van je instructrice.

Nu komt bij mij de vraag op of dat je het veulen wil houden voor de sport of voor de verkoop fokt want dan is er een verschil in commercieel fokken of sporttechnisch, is jammer dit onderscheid maar wel waar.

Waaruit haal jij dan dat het een Engelsvolbloed is?
Op de foto's lijkt het meer een Cob-type.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:19

En Cob-types zijn ook Engels gefokt Knipoog

Zo staat het namelijk in het profiel van de TS. 'Ze is Engels gefokt (...)'

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:47

krackertje schreef:

deze ziet er helemaal niet uit als een volbloed

Pletje123 schreef:
En Cob-types zijn ook Engels gefokt Knipoog
Zo staat het namelijk in het profiel van de TS. 'Ze is Engels gefokt (...)'

zelfs trekpaarden kunnen engels gefokt zijn Clown

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:06

Mijn Welsh pony was zelfs geimporteerd uit Engeland. Engeland is nogal een paardenland.

Maar On-Topic.
Daar de hengst Zep om bekende redenen afvalt moet je nu opzoek naar een andere hengst. Wat zou je willen verbeteren aan je merrie. Wat voor een ras is je merrie? Zou je niet liever binnen het stamboek naar een hengst te zoeken?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:29

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:02

Tolstoj schreef:
Mijn Welsh pony was zelfs geimporteerd uit Engeland. Engeland is nogal een paardenland

Inderdaad zo bedoel ik het ze is in Engeland geboren na een jaar of 3, 4 naar Nederland gekomen Haha!.

Mijn paard staat bij het AES ineschreven, maar het maakt mij niet zoveel uit of het stamboek blijft. Mijn paard is erg druk, en je kunt met haar niet normaal de weg op, ook in de bak is het een paard met gebruiksaanwijzing, en erg heet. Dus vandaar dat we op het gelderse ras zijn uitgekomen. Dit zijn over het algemeen rustigere paarden.

Wat ik aan mijn merrie wil verbeteren is de hoogte, ze is 156cm (klein paard) Knipoog voor de rest niet veel.

Het eventuele veulen wil ik zelf houden, en later gebruiken om een proefje mee te rijden, een buitenritje en natuurlijk trainen.

Mijn eerste keus was James Bont, maar we zijn er beide over uit dat dit niet een verstandige keuze is, zo kwam ze met Zep, die blijkt er niet meer te zijn.