Wat kun je met 2 en 7 maanden doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LynnGiirl

Wat kun je met 2 en 7 maanden doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 15:06

Ik heb een shet Bram, en die is nu 2 en 7 maanden.
Maar wat kan je er dan mee doen ?
Kunnen er langelijnen mee doen ? Of niet .
Kun je er vrijheidsdresuur meedoen, of alleen de basis ervan, dat die leert stilstaan enzo op commando en naar je toe komen enzo?
Longeren ?
Of kun je beter alleen nog met hem wandelen ?
Wat kun je er allemaal meedoen is me vraag Lachen .

Xx_ Lynn
Laatst bijgewerkt door LynnGiirl op 09-02-07 15:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat kun je met 2 en 7 maanden doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:11

Ik zou hem nog even in de wei laten staan.
Wel kan je af en toe wandelen en poetsen, Maar ik zou nog niet aan Vrijheidsdressuur gaan doen, Daar heb je later nog genoeg tijd voor Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:13

mijn pony is ook rond die leeftijd. Ik ben nu bezig hem af en toe ( lees 1 a 2 in de week te longeren). Gewoon wennen aan stemcommando's stap draf (galop hebben we nog niet gedaan en om eerlijk te zijn vind ik dat ook nog niet iets voor op de volte te doen).ik longeer hem niet intensief, hij loopt misschien een rondje of 5 a 6. Verder wennen aan een hoofdstelletje, bitje, dekje op zijn rug, singeltje enz. verder zou je ook kunnen gaan wandelen ( verkeersmak maken) en natuurlijk ook grondwerk.
(edit: zie net dat het om shetjes gaat, wat mijn pony dus niet is. Haha! )

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:49

Ik heb een shet die wordt deze maand (22 februari) 3 jaar. Ik hou me met hem vooral nog bezig met wandelen. Verder heeft hij gister voor het eerst een hoofdstel om gehad Lachen
Ik zou in elk geval niet te vroeg met allerlei dingen beginnen! Want vaak zijn ze er nog lang niet, lichamelijk en geestelijk, klaar voor.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:01

Ik zou me gewoon bezig houden met een beetje wandelen en de standaart dingen, netjes stilstaan, stemcommando's en de basisopvoeding. De rest komt daarna wel.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:36

Mijn baby word (als ze thuis komt) rustig aan betuigd. Ze word in mei 3. Eind van de maand komt ze weer naar huis. Over een half jaartje ga ik er ook rustig aan eens op zitten.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:52

Ga eens lekker stappen borstelen,verzorgen en hem lekker vertroetelen Knipoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 01:19

die van word over 3 manden 3, heb al wel geprobeert iets met longeren te doen maar heb gemerkt dat hij in zijn koppie daar nog niet aan toe is hij speelt liever. Wat hij wel leuk vind is wandelen, je ziet hem echt genieten, verder speelt ie met zijn grooste vriendin lekker op de wei!. Als hij er klaar voor is kijk ik wel verder Knipoog

Wil_Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:27

timokyana schreef:
mijn pony is ook rond die leeftijd. Ik ben nu bezig hem af en toe ( lees 1 a 2 in de week te longeren). Gewoon wennen aan stemcommando's stap draf (galop hebben we nog niet gedaan en om eerlijk te zijn vind ik dat ook nog niet iets voor op de volte te doen).ik longeer hem niet intensief, hij loopt misschien een rondje of 5 a 6. Verder wennen aan een hoofdstelletje, bitje, dekje op zijn rug, singeltje enz. verder zou je ook kunnen gaan wandelen ( verkeersmak maken) en natuurlijk ook grondwerk.
(edit: zie net dat het om shetjes gaat, wat mijn pony dus niet is. Haha! )

Je kunt er mee gaan lopen dat doe ik ook en mijn shetten zijn prima in conditie!
Ik noem het ook wel uitlaten. Maar je kunt er ook al mee oefenen om hem/haar voor de kar te doen dat mag met 2 jaar Bloos

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 02:01

Het is absoluut niet verstandig een pony van 2 voor de wagen te zetten, dan is het nog een kleuter. Bij mij zijn ze er pas met 5 jaar voorgegaan

Wil_Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:55

Napie schreef:
Het is absoluut niet verstandig een pony van 2 voor de wagen te zetten, dan is het nog een kleuter. Bij mij zijn ze er pas met 5 jaar voorgegaan

Sorry maar ik doe hem ga het hem met 2 jaar pas leren en dan hoeft ie nog niets achter zich te trekken.
en als ie het helemaal heeft geleerd dan is ie denk ik al wel 3 en een half en dan mag het denk ik wel maar hij is ook heel erg sterk hij kan mij gewoon mee sleuren! Bloos

Wil_Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:57

Als ik ga mennen met mijn verzorgshet (die is 16 jaar) dan laat ik WIlko ernaast lopen en dat is toch niet erg??

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:59

Lekker buiten wandelen. De basis van vrijheisdressuur kan ook nooit kwaad. Stappen en stilstaan op commando enzo. Verder zal ik er nog niet zo veel mee doen als ik jou was.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:35

Dat die van mij 2 1/2 was ben ik begonnen met wat
grondwerk. Leren luisteren , leren stilstaan op commando(erg belangrijk) en kan geen kwaad om ze dat te leren want veel hoefen ze er niet voor de doen.
Later ben ik begonne met het begin van VD zoals voetje
geven, kusjes etc. En veel buiten wandelen,aan verkeer
wennen enz.

Gewoon heel rustig aan opbouwen zou ik zeggen...

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:27

Lekker spelen laten met vriendjes in de wei als dat mogelijk is(is echt heeeeel goed voor hun gedrag enz......),poetsen,Goed aan de hand laten lopen(is een groot voordeel voor als ze later wat ouder zijn),grondwerk,''schriktraining''.
Er is van alles te verzinnen................................Maar ik denk dat je pony het fijn vind om af en toe wel ff sociaal te wezen.

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:25

Je kunt idd wel de echte basis van het VD doen, want dat doe ik ook met mijn verzorgshetje. Op blok ofzo, maar geen dingen die te zwaar belast zijn voor de hersenen en de botten :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:50

Pony is inmiddels al 6 jaar oud, zie de datum.
Ik tem even

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:09

Oud topic, daarom sluit ik het.