[H][KWPN]Casco of Cavalier, Kigali of Sydney?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valencia2002

[H][KWPN]Casco of Cavalier, Kigali of Sydney?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 19:01

Hallo allemaal,

2 merries te dekken. Welke hengsten neem ik daarvoor of hebben mensen nog een goede eventuele andere optie?

De ene merrie is een vos. Qua karakter aardig dominant soms zelfs bot/lomp, spring gefokt :Armstrong x Damiro x Orthos. Verder is zij erg leergierig en springt graag. Ook dressuurmatig kan zij erg leuk lopen. Ik weet niet goed hoe ik hier een foto bij kan plaatsen. Zelf zit ik te denken aan de hengst Casco of Cavalier voor haar. Ook al is er geen garantie ik hoop stiekem op een schimmel.

De andere merrie is een zwartbruine merrie en is qua karakter een echte dame. Soms zelfs narrig met rijden. Toch is het verder echt een knuffelpaardje, die echt te vertrouwen is. Het enige probleem is dat zij niet zoveel met springen heeft. Logisch misschien aangezien zij dressuurgefokt is: Stravinsky xx x Record x Eclatant. Nu wil ik een allrouder erop zetten. Ik zat te denken aan Kigali of Sydney.

Hebben jullie nog andere suggesties?
Laatst bijgewerkt door gomir op 08-02-07 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

LDRD

Re: Casco of Cavalier, Kigali of Sydney?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:03

Voor de stravinsky > Stedinger valt me spontaan in, vraag niet direkt waarom. Tong uitsteken

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:12

Wij hebben hier een afstammeling van Casco en zijn er heel blij mee. Hij wordt in juli 5 en pakt alles heel goed op. Is heel koel en prettig om mee te werken. Hij maakt zich nergens druk om. Het enige dat nog wat spanning oplevert is het groepsgewijs galopperen in de clubles. In het verkeer is hij super braaf en ook buiten rijden (bos) vindt hij geweldig. Springt fantastisch. Als hij naar z'n zin wat te weinig gesprongen heeft dan maakt hij zijn eigen springrondje in de wei. Neemt dan steeds het slootje en af en toe het draadje naar het andere landje, om dan na een paar rondjes crossen en bokken weer met een grote vreugdesprong zijn eigen landje in te springen. In de omgang is het ook een heel leuk paard. Hij heeft ook echt gevoel voor humor en af en toe denken we dat hij echt kan glimlachen als hij weer een geintje uitgehaald heeft. Maar dat zal wel verbeelding zijn. Kortom, een paardje waar wij voorlopig nog niet van af willen en voor onze andere dochter mag het met alle plezier ook een Casco afstammeling zijn.

Het is een schimmel, bruin geboren. Maar ja, een goed paard heeft geen kleur....... heb ik ook wel eens horen zeggen.

Veel succes met het kiezen van de hengst die goed bij jouw merrie past.

Abigael

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:45

Ben benieuwd naar foto's van de merries Lachen

Wij hebben nu tot 2 keer toe met Cavalier gefokt (bij een kleine 1,60 m. Karlstad x Joost merrie)
De eerste, een hengstje, is uitgegroeid tot een redelijk ouderwets type, beetje grote kop erop, en fors beenwerk. Wel mooi gespierde bovenlijn en goed aan de maat. Die is nu 3,5 jaar. Eigenlijk nogal een evenbeeld van zijn vader. Verder een beetje een sukkeltje qua karaker, ietwat bangig eigenlijk soms.

De tweede, een twenter merrie is iets sjieker, maar ook wat propperiger qua type. Met een goede stap en galop maar draf houd weinig over. De merrie is nergens bang voor, en gewoon makkelijk in de omgang.

Verder zijn er al meerder kopers langsgeweest voor beide paarden zonder ze ooit te hebben gezien en zien springen. Want zoals ik van hun hoorde "alle Cavaliers kunnen springen" En ze schijnen dus nogal goed 'in de markt' te liggen naar ik heb begrepen.

Nou veel succes verder met het kiezen van de hengst!

dunja74

Re: [H][KWPN]Casco of Cavalier, Kigali of Sydney?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:44

nou mijn mening is casco en sydney bij een keuze.
qau bloedvoering.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:05

tienus63 hier op bokt verwacht eer deze dagen een Sydney x Stravinsky xx, misschien heb je er wat aan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 00:01

Ik heb een merrie van Kigali maar die kan ook soms behoorlijk kribbig zijn met rijden en is behoorlijk kijkerig/schrikkerig. Ik weet niet in hoeverre ze dat van Kigali heeft maar ik zou dat niet aanraden op een merrie die zelf ook al kribbig is. Het is wel een ontzettende schat in de omgang.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 11:54

Ben ik weer....Dank je RZD zit ook al in dat topic...

Abigael: Hier staan foto's op http://www.mijnalbum.nl/Album=X8EWNIZV De vos is de armstrong en de zwartbruine de stravinsky....Valencia..de strav was toen nog niet beleerd en zadelmak...zijn we later zelf mee begonnen...dus zit nu meer in de bespiering maar nog steeds een dun halsje...

Ok heel duidelijk>>wordt nu zeker CASCO voor de vosmerrie....

Er zijn mij nog wat hengsten ingevallen voor de strav: Dayano, Sandreo, Royal Dance????

We gaan naar Equitana in Essen op 11 maart...schijnt daar dan een hengstenshow te zijn en vanaf groningen zal eht wel meevallen denk ik...uhm hoop ik zo topografisch ben ik eigenlijk niet..

Abigael

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:55

Hey Valencia, Heb even je foto's bekeken. Beide mooie merries hoor, en maakt ook nog een mooie sprong die Armstrong! Ben benieuwd hoe de combi met Casco uitpakt. Veel succes nog met het zoeken naar een hengst voor de Stravinsky.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:33

Ik zal je even blij maken, met Casco komt er zeker een schimmel uit. Casco vererft dominant schimmel, dus 100%. Ik heb zelf een 5-jarige Casco-merrie en ben er erg blij mee. Wel is ze erg dominant, maar dat kan van moederskant komen.

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:41

Doe maar Cascoo.. Daar hoor je allemaal positief nieuws over!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 16:22

Ben nu helemaal zeker dat de vosmerrie door Casco gedekt wordt, maar voor de strav vind ik het wel erg lastig hoor... Nu weer een nieuwe hengst gezien Spielberg, wel een klein risicootje maar ja hij is wel premiehengst van westfalen...

RZD heb het veulen gezien van tienus...een erg leuk veulen....