cremellogek schreef:Het maakt helemaal niet uit als de hengst een heethoofd is, we kunnen allebij goed genoeg rijden, dus waarom zou zo'n paard dan ongeschikt zijn als recreatie paard Sizzle? M'n zusje der verloofde heeft het huis+stallen van zijn ouders geerft, dus wat er ook uit zal komen, dit paardje zal nooit naar de slacht gaan. En waarom zou ik niet kijken naar een leuk kleurtje, dat is toch mooi meegenomen. Ik zit me hier te verdedigen omdat ik in een hokje wordt gestopt, terwijl ik dit topic daar niet voor geopend heb!
Lijkt me gewoon niet fijn als mijn dier tijdens een buitenrit van elk konijn in z'n achteruit gaat.
Kijk, nu geef je vrij veel informatie waardoor je vraag ineens redelijk gerechtvaardigd is, maar kijk zelf eens goed naar je opening. Als jij dat zag staan zou je dan de indruk hebben dat diegene echte serieus was? Het had hier zelfs om een kleine pony kunnen gaan want er staat alleen maar schimmel van je zusje, verder niets. Je zusje had wel 10 kunnen zijn. Nu je uitleg hebt gegeven over het type en je manier van houden liggen de zaken gewoon even anders.
Maar zoals eerder gezegd. Schimmel geeft altijd 50% schimmel. Aan de manen van je merrie kan je waarschijnlijk wel zien of ze vos of zwart geboren is. Als ze zwart geboren is, is de kan op vos vrij klein. ALs ze vos geboren is is de kans erg groot op een vos, dan is het dus verstandig en hengst te kiezen die nog nooit een vos heeft gegeven (dat weet de eigenaar).
toevoeging: Janderegelaa hier op bokt heeft een homozygote bonte: www.homozygous-stallion.com/