Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
. 

Dat soort dingen...
ImkeTarek schreef:idd zeg ik ook: nog niet met twee en een half voor de kar.. die van mij heeft in de winter van zijn 2jaar (dus al bijna 3) wel één keer de slee getrokken en heb daarna niks meer gedaan aan echt iets trekken (hij word in mei 4jaar)
wel kun je in mijn ogen rustig aan beginnen met longeren, lange lijnen, VD en gewoon beetje conditie opbouwen door lekker stukken te wandelen etc. hoofdstelletje is in mijn ogen ook te doen.. heb ik met die van mij gedaan toen ie ook ruim 2was.. hij begon echt een hengstje te worden met wandelen! toen ben ik een tijdje met hem gaan lopen met hoofdstelletje om, voor de extra controle. toen ik weer echt de baas was ben ik weer met halster gaan lopen en sindsdien gebruik ik mn hoofdstel alleen met longeren en lange lijnen etc.
marleen_usar schreef:Waarom dan geen oudere shet nemen,je hoort zo vaak dat mensen niet kunnen wachten en dan is het beesie de dupe daar van.Laat ze lekker nog baby zijn, mijn kind liep ook niet met 2 jaar de vierdaagse.
Haar andere shet staat ook al vanaf 2 ofzo voor de kar en onder het zadel. Ik dacht dat dat ding 4 was maar ze is zo overbouwd als de pest...gek he met die leeftijd