KWPN-hengst Houston

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unico

KWPN-hengst Houston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 13:52

Ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn met een nakomeling van Houston. Waarschijnlijk ga ik een Houston merrie kopen en ik ben wel benieuwd hoe jullie ervaringen met de hengst is en wat jullie van zijn nakomelingen vinden en hoe het karakter is (op stal en tijdens het rijden).
Alvast bedankt

monnes

Re: KWPN-hengst Houston

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:07

even zoeken in bokt, er zijn vele topics hierover geweest

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:31

unico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 14:40

Op dat topic staat niet echt de eigen ervaring van nakomelingen van houston. Tenminste niet wat mij zo opvalt.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:53

Daar zijn vele eigenaren van Houston-nakomelingen die met elkaar over hun paarden praten, dus wel degelijk ervaringen daarmee. Als je meer zou willen weten zou je evt. mensen nog een PB'tje kunnen sturen.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:46

unico schreef:
Op dat topic staat niet echt de eigen ervaring van nakomelingen van houston. Tenminste niet wat mij zo opvalt.

Misschien toch alle 25 pagina's even doorlezen Haha!

unico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 11:46

Sannah schreef:
unico schreef:

Misschien toch alle 25 pagina's even doorlezen Haha!

ja denk dat ik dat dan toch maar even moet gaan doen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:24

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:01

Van Houston zeggen veel mensen dat hij moeilijke karakters geeft.

Wij hebben een Houston-hengst van nu bijna 3 jr oud en zelf gefokt uit een Caritas x Pretendent dus geen bloed waar je een simpel recreatiepaardje mee fokt en toch is onze Houston niet verkeerd tussen zijn oren.

Ik denk dat veel mensen inteligentie verwarren met moeilijk.
Onze hengst wist na 2 x simpel longeren al alle commando´s en voert ze ook direct uit en dat noem ik slim.
Wel een Houston in zijn/haar waarde laten en dan doen ze zeer veel voor je.

Gisterenavond hebben wij 4 dekkingen besproken bij Veninga van Houston en dat op 4 verschillende merries, ik weet dat er een kleintje tussen kan zitten maar ja liever een beste kleine dan een mindere grote.

Zoals het er nu naar uit ziet zal diegene die onze Democraat-hengst rijdt ook onze Houston gaan rijden en waarschijnlijk in het najaar de VSN ook rijden.

Kortom hier een zeer tevreden fokster/eigenaresse en dus ook nog gebruikster van de hengst Houston.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:35

Heb meerdere Houston's gereden en gekend en ik ga mee met krackertje, je moet ze in hun waarde laten en dan zijn het super bewerkbare en mééwerkende dieren Ja. Zie bijv. Valdez, zoon van hem uit een Jazz moeder, die heb ik nou werkelijk waar nog nooit een stap verkeerd zien doen zetten, ondanks dat zijn papier misschien anders doet vermoeden. Ze zijn alleen wat sneller op hun tenen getrapt, kun je daar mee omgaan is er niks aan de hand. Ik heb 'm zwak voor 'm hoor, geweldige hengst ook zelf!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:38

Ik ben momenteel aan het helpen bij het inrijden van een houston nakomeling. Mijn ervaring:
- beetje nerveus en angstig
- volgzaam
- leergierig
- mooi achterbeen gebruik
- erg slim dus zelf ook slim rijden
hoop dat je er iets aan hebt

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:43

nickynicole schreef:
- beetje nerveus en angstig

Verwar je dat niet met ril en sensibel?!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:57

het is een merrie dus dat kan ook het gedrag verklaren. Om te rijden is het een fijn paardje. Na 4 keer erop zitten kon je er al los op rijden. Bokken en stijgeren kent ze niet maar een beetje te veel been en ze gaat rennen. Verder ook erg gevoelig op de zweep en bang voor de spiegel. Dit is allemaal wel te verhelpen maar wel opvallend gedrag. Dingen die er de vorige dag nog niet stonden gaat ze echt niet voor bij. Ze heeft ook nog geen respect als je met haar aan de hand werkt. Maar ook dit alles heeft misschien te maken met opvoeding en omgang. Het paard is niet van mij. Het zijn alleen mijn bevindingen. Een ding weet ik zeker.... ze is geen haantje de voorste of alfa-merrie.. Dus zoals er al eerder gezegd is, met veel respect behandelen anders wordt ze angstig

unico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 19:25

die merrie die ik kan kopen, ken ik ook al wel een tijdje en zij is redelijk eenkennig. Zo kan ik er bijvoorbeeld alles mee doen, maar zodra de eigenaar er wat mee wil gaan doen, moet ze er niets van weten, hebben jullie dat ook met jullie paarden? daar was ik namelijk ook wel erg nieuwschierig na

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:48

Omdat er al meerdere topic over houston en zijn nakomelingen zijn zet ik dit topic op slot ipv het te verplaatsen naar FB.