Eurocommerce Berlin, Eurocommerce Memphis en Heartbreaker.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xCarlyx

Eurocommerce Berlin, Eurocommerce Memphis en Heartbreaker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 20:16

hoi,

aangezien wij binnekort onze merrie willen laten dekken zijn wij een beetje aan het rondkijken naar verschillende hengsten.

Weet iemand hoe deze hengsten fokken? Eurocommerce Berlin, Eurocommerce Memphis en Heartbreaker. Persoonlijk ken ik 2 heartbreakers en die kunnen beide ongelofelijk goed springen.
Kan iemand van deze hengsten de verrichtingspunten geven? en het verrichtingsverslag? Ik kan het nl niet vinden.
foto's van nakomelingen zou ook erg fijn zijn Lachen

alvast bedankt!!

Vajramani

Re: Eurocommerce Berlin, Eurocommerce Memphis en Heartbreaker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:10

Ik heb een tijdje een heartbreaker x julio mariner gereden. Ik heb helaas geen foto.
Het was een ongelooflijk gevoelig dier. Snel gespannen en moeilijk te ontspannen. Dit is later wel enorm verbeterd. Maar het bleef een heel wakker paard.
Ik heb hem nooit onder het zadel gesprongen maar los kon hij enorm springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:23

Wat wil je aan dekgeld uitgeven?

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:28

berlin is momenteel 2500
memphis 700
die andere weet ik niet had toevallig lijstje van eurocommerce meegenomen van de hengstenkeuring

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:37

denk bij heartbreaker om correcte beenstand.....

hijzelf ( als veulen zo krom) en lijntje waar hij uit komt, zitten nogal eens wat incorrecte tussen.....

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 09:09

Sigrid, en dan toch zo kunnen springen. Pling

Heb net zijn veulen foto's nagezien maar zie het niet de stand van zijn been was miss. niet
goed maar een goede hoefsmid doet wonderen als je er maar op tijd bij bent.

Maar krom?

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 09:33

ik weet dat berlin vrij duur is. Eigenlijk misschien wat boven het budget.. haha Tong uitsteken Maar dat moeten we nog even overleggen. Het is wel een goede hengst.

heartbreaker een kromme stand? dat wist ik niet. de 2 nakomelingen die ik ervan ken hebben een correcte beenstand.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:30

ik ken ook een heartbreaker, erg fijn dier! kan onwijs sjouwen en springen.
ook heel fijn in de omgang, wel een sensibel beestje

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:56

Wat een onzin over Heartbreaker wij hebben hem heel veel gebruikt en nog nooit een afwijkende stand gehad, je moet uitkijken dat je een hengst niet wat aanpraat ik vind dit niet correct, het gebeurt hier op bokt vrij veel dat mensen ergens over praten en dan in de trant van ik heb een .... gereden en daar was .....mis mee, wil helemaal niet zeggen dat een hengst zoiets doorgeeft. Je kunt pas dat soort dingen zeggen als vast is gesteld dat dit bij veel nakomelingen het geval is, door bv een afstammelingen keuring of merrie keuring.
Heartbreaker fokt apart goede springpaarden en ik heb nog geen afwijkende beenstand gezien, ze zullen er heus wel zijn zoals van elke hengst. Vergeet je merrie lijn niet, vaak nog belangrijker als de keus van de hengst.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:11

Heartbreaker koste vorig jaar € 1600,00 dacht ik en het was bedrijfs K.I. (je moet dus met de merrie daarheen).

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:59

En zo is het grapjas, mijn paard komt uit een zuster van Heartbreaker (zelfde moeder) en al haar
nakomelingen hebben correcte benen en ook haar kleinkinderen.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:26

Dekgeld Berlin is 2500 euro. Heb nakomelingen van hem gezien op KWPN hengstenkeuring. Deze nakomelingen sprongen het beste, iedereen was er zeer over te spreken. Heb wel gehoord dat merries van hem erg lastig drachtig te krijgen zijn (slechte kwaliteit sperma?). Er waren volgens mij 3 van zijn 4 zonen die dag die door waren naar de 3e bezichtiging. Ik weet dit niet meer zeker, heb zoveel hengsten gezien! Maar weet wel dat zijn zonen erg opvielen in kwaliteit! Van de andere twee weet ik zo niks.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 21:43

we hebben overleg gehad en we willen best 2500 euro uitgeven aan berlin. Kan iemand aan het verrichtingsrapport komen? en de verrichtingspunten?? we zijn daar nl zeer benieuwd na!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:32

De heartbreaker die ik heb gereden heeft ook correcte benen, overigens ook correct op de foto.

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:56

Wie weet of Berlin thuis ki heeft of dat je gewoon wat kunt ophalen?

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:11

Lees hier in een boek van stal Eurocommerce dat sperma voor 09.00 uur 's morgens besteld moet worden, zodat het op tijd geleverd kan worden. Verzending kost 50 euro extra. Ze kunnen aan huis komen insemineren binnen een straal van 80 km. Wanneer een van de hengsten niet beschikbaar is, is er diepvries sperma voorradig. Bij gust (in geval van Berlin) 2050 euro retour. Lees ook dat ze een site hebben www.staleurocommerce.nl. Hier zal ook wel informatie op staan.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 21:44

okee Lachen maar wij doen dat dan via onze dierenarts.. die komt elke ochtend bij een hengstenboer in de buurt.. en daar gaan wij dan ook heen om te scannen enzo.. en die regelen ook de sperma Lachen