De afstamming van mijn veulen laat volgens mij mooie namen zien.
vader onbekend = Turbo Magic (= Cabochon (v) x Korenda B) x Heidi (= Belisar (v) x Claire)
moeder onbekend = Timeless (=Goodtimes (v) x Wendelien) x Aagje (= Naturel (v) x Orange)
Vader van Korenda B is Cocktail
Vader van Claire is ook Naturel (net als Aagje)
Vader van Goodtimes is Nimmerdor
Vader van Wendelien is Watzmann
Vader van Naturel (2x) is Lucky Boy
Het zijn allemaal - volgens mij - mooie namen, maar ik ben niet zo heel erg goed thuis in de wereld van afstammelingen en het uitzoeken welke kant de ontwikkelingsrichting van het veulen op zal gaan. Dit is mijn eerste veulen. De paarden die ik hier voor had waren al ervaren en de richtingskeuze qua sport was al gemaakt. Heb me verder eigenlijk nooit echt verdiept in de namen van ouders en voorouders...
Is mijn veulen wellicht geschikt om te kijken of het als dekhengst goedgekeurd kan worden, of laat de afstammelingstabel wat anders zien...
Er zijn misschien velen van jullie die heel erg thuis zijn in deze materie. Hoop dat je mij wilt helpen.. Dank dank!
Groetjes Monique
: 
) De man waar ik het veulen van heb gekocht was ook eigenaar van de vader en moeder. Hij heeft de eerste maanden samen met zijn ouders in de wei doorgebracht. Nu staat hij in de opfok samen met 6 andere hengstveulens. Geweldig om te zien. Hij kon niet bij zijn ouders blijven staan. Was lekker dichtbij ons huis waar we over een paar maanden gaan wonen. Hier hopen we over enkele maanden de wei zelf klaar te hebben (we moeten nog verhuizen ... en bergen werk verzetten). Denk dat Breezer inderdaad de eerste 2,5 / 3 jaar bij zijn maatjes blijft waar hij nu staat. Breezer is mijn eerste veulen, dus ik moet nog veel leren. Heb gelukkig goed geluisterd naar de adviezen om hem in de opfok te doen. Het is echt geweldig om te zien hoe hij het daar naar zijn zin heeft.