Zij staat naast een 20 jarige shetruin. De ruin heeft veel meegemaakt in zijn leventje en het laatste jaar gaat niet echt lekker met hem. We houden er sterk rekening mee dat het binnen 3 jaar afgelopen kan zijn met hem. Zijn levensverwachting heeft hij al overtroffen. Nu staat hij lekker van zijn oude dag te genieten.Mocht hij wegvallen, wil ik uiteraard een nieuw buurtje terugkopen, want mijn pony kan en mag niet alleen staan. Ik droom al van af kinds af aan van een pony om op te rijden. Mijn tante fokte Haflingers, daarom is de keuze snel gemaakt.
Ik heb al een paar keuzes gemaakt:
- merrie
- minimaal 7 jaar
- bereden en betuigd
- rustig karakter
- lief voor kinderen
- karakter is belangrijker dan de prijs
- liefst dressuurmatig gereden
Ik heb al een beetje op marktplaats gesnuffeld en al paar mooie gezien, maar toch heb ik een paar vragen?
- wel of geen papieren
- wat is een goede bloedlijn
- wat voer je een haf zoal, het is natuurlijk ook een sober ras en gevoelig voor overgewicht
- kunnen ze ook zonder ijzers?
- ik ben 28 jaar 1.70/65kg, wat is een mooi maatje voor mij?
nog meer tips?
Ik heb 20 jaar ervaring in de paarden, maar mijn eigen pony mag niets tekort komen. Ik wil goed voorbereid zijn voordat ik een Haflinger koop!!
in de zomer staan ze 24/7 buiten en dan krijgen ze helemaal niets bijgevoerd. Ikke denk eigenlijk dat alle maten wel kunnen bij je hoor, zo enorm ben je toch niet