Ik moet een werkstuk maken over de KWPN hengst Son de Niro maar ik kan amper info vinden :S Dus weet iemand een site ofzo, waar ik wat meer kan vinden? Ben al op www.kwpn.nl geweest maar die site loopt steeds vast :S De info die ik over hem moet hebben is:
- Stamboom - Uiterlijke kenmerken - Goedgekeurde nakomelingen - Afstammeling keuring rapport - Fok/aanparingsadvies - Moeder protocol - Een foto van hem - En evt nog meer info
Verrichtingsverslag Verrichting Ermelo 2002 (14-03 t/m 22-05) Son de Niro is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken. De hengst is gedurende een groot deel van het gehele onderzoek met een tonglepel gereden. De stap is ruim en zuiver. In draf heeft Son de Niro veel ruimte. Hij draaft met veel afdruk en veel tact, maar is iets traag in het achterbeen. In galop heeft Son de Niro veel ruimte. Hij galoppeert met veel afdruk, ruim voldoende souplesse en laat zich daarin ruim voldoende sluiten. Als dressuurpaard heeft Son de Niro ruim voldoende tot veel aanleg en hij geeft zijn ruiter daarbij een goed gevoel. Als springpaard heeft Son de Niro onvoldoende afdruk. Hij springt met een matige been- en lichaamstechniek. Son de Niro lijkt voldoende voorzichtig en toont daarbij over een matig vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Son de Niro een matige aanleg en hij geeft zijn ruiter een matig gevoel. Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal. Geen veterinaire bijzonderheden.
Afstammelingen rapportage Afstammelingen 2003 (september; veulens) Son de Niro toonde een uniforme collectie goed ontwikkelde, hoogbenige veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en ras hebben. Het hoofd is mooi gevormd en sprekend. De nek is lang, maar de keeluitsnijding zou lichter kunnen zijn. De hals is ruim voldoende van lengte en vorm. De schoft is lang en wisselend van ontwikkeling. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is goed gevormd. De lendenen zijn sterk aangesloten en neigen naar strak. De croupe is ruim voldoende van lengte, vorm en bespiering. De broekspier loopt ruim voldoende ver door. Het voorbeen is lang en correct gesteld. Het achterbeen is correct gesteld. Het fundament is voldoende tot ruim voldoende ontwikkeld en van goede kwaliteit. De stap is ruim, zuiver en goed van souplesse. In draf hebben de veulens een goede houding met een goed voorbeengebruik en voldoende tot ruim voldoende afdruk. Het achterbeen zou meer moeten doortreden en de veulens zouden wat meer moeten kunnen schakelen. De galop is ruim voldoende van ruimte, afdruk en houding.
Alle 12 geregistreerde veulens (waarvan 10 geprikte) zijn getoond. De kwaliteit van de moeders was wisselend. Getoond: 12 veulens uit 16 in 2002 gedekte merries.
HK KWPN Den Bosch 2002 (01-02) Aangewezen voor verrichtingsonderzoek. Stamboomindex (3 generaties): springen 78 (btr 5%); dressuur 143 (btr 10%).
Afstammingsinformatie 2002 In Duitsland staat de Donnerhall-zoon De Niro, die met 145.41 punten voor de dressuur wist te overtuigen tijdens zijn aanlegtest, als een sterke bewegingsvererver bekend. Deze Son de Niro krijgt vervolgens bewegingskwaliteiten toegevoegd van Balzflug, Vincent en dienst vader Pretendent. Vincent was Grand Prix-dressuur. Zijn vader Pretendent heeft naam gemaakt als leverancier van dressuurpaarden. Ledensie, die een prima aanlegtest heeft afgelegd, bracht 1 hengstveulen en 1 merrieveulen. Overgrootmoeder Wensie liep zelf Z-dressuur en bracht de nationale dressuurpaarden Murdoc (v Balzflug) en Elmar (v Zaïre), Zij is grootmoeder van Mywensie (Z-springpaard, v Goodtimes).
Exterieuromschrijving 2002 Son de Niro is een goed ontwikkelde, hoogbenige en rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat. De schoft en schouder zijn goed ontwikkeld. De rug is iets strak. De croupe heeft ruim voldoende lengte. De broekspier zou iets langer moeten zijn. Het fundament heeft ruim voldoende kwaliteit. De hoeven zijn voldoende ontwikkeld.
En hier nog wat info over de ruiter van Son de Niro: Bron: de Paardenkrant 12/01/2007 KWPN-hengst Son de Niro verkocht
Gert Jan van Olst verkocht zijn deel in de KWPN-hengst Son de Niro (v.De Niro) aan dressuurruiter Roelof Brink.
“Wij waren geïnteresseerd in de hengst. We hebben een aantal fijne nakomelingen en vorig jaar werd hij tijdens de hengstenkeuring aangewezen voor Ermelo”, verklaart Brink. Het is de bedoeling dat de ruiter Son de Niro uitbrengt in het Z2 of de nationale dressuursport. “Ik hoop dat dit mijn nieuwe crack is waarmee ik zware tour kan gaan rijden. Hij heeft alle ingrediënten voor een dressuurpaard, namelijk drie goede gangen, is foktechnisch interessant en erg mooi.”
De mede-eigenaar is maatschap Pleijter uit Zalk. De hengst blijft beschikbaar via hengstenhouderij Gert Jan van Olst en via Jos Houwen in Wanssum.
snoepie12 ja wij gaven de wedstrijd dus die weet ik het was in alle twee de proeven op de eerste plaats met als punten 220 en 217 Ik heb son de niro meteen besproken om mijn merrie te dekken
En dan was de hengst nog heel gespannen kun je nagaan wat voor punten hij gaat krijgen als de spanning weg is
Bedankt Goldwing, ik ben ook aan het twijfelen om mijn merrie te dekken met Son de Niro, momenteel is ze drachtig van Lord Leatherdale, ben benieuwd....