Roskur schreef:Refagreni, je woont ook bij Apeldoorn, toch? Waar was dat dan? Bij mij op de ponyclub, bij de Bosruiters op onderlinge wedstrijden en ook op de Apeldoornse RuiterKampioenschappen ben ik namelijk altijd netjes gejureerd... (tenminste, afgaande van je post ga ik ervanuit dat de pony nooit iets lateraals laat zien en dus ook niet tijdens deze proef, maar de jury vanwege het ras dacht van wel.....?)
Dat was bij de Eilandruiters in Lobith.
Dimma kan en kon echt niet tölten en ook niet (op zijn rijpaards) lateraal stappen. We hebben het wel eens geprobeerd om haar aan het tölten te krijgen, maar ze gaat dan hoogstens in een soort van piaffe.
Het was waarschijnlijk een bijdehand jurylid, die de wijsneus wilde uithangen. "O ja, ijslanders gaan altijd in telgang." Helaas ging hij bij deze merrie in de fout.
Zelf heb ik nooit geprobeerd om met een ijslander een reguliere wedstrijd mee te rijden.
Dressuur is voor mij meer een middel dan een doel. Ik vind drie pasjes schoudervoor ook prima als dat genoeg is om een paard los te krijgen. Ik rij buiten altijd oefeningen. Schouder binnenwaarts, wending om de achterhand, wijken, alles kan in het bos. Ik krijg dan wel altijd de opmerking (lollig bedoelt). Kijk daar gaat anky weer!